Το εργοστάσιο της γερμανικής Opel στο Αϊζεναχ της Θουριγγίας αποφασίστηκε να κλείσει προσωρινά τουλάχιστον έως τις αρχές του 2022, όπως ανέφερε εκπρόσωπος της αυτοκινητοβιομηχανίας. Θα πρέπει να αναφερθεί πως η εν λόγω εταιρεία καθώς και ο κλάδος του αυτοκινήτου συνολικά έχουν δεχθεί σοβαρό πλήγμα από τις ελλείψεις εξαρτημάτων, τις οποίες διόγκωσε η πανδημία του κορωνοϊού
Τα σχετικά αναφέρει σε δημοσίευμά της η Deutsche Welle, προσθέτοντας ότι η εταιρεία ευελπιστεί οι εργαζόμενοι να επανέλθουν στις θέσεις τους στις αρχές του επόμενου έτους, ενώ έως τότε θα υπαχθούν σε κρατικό πρόγραμμα χρηματοδότησης της απασχόλησης. Ο βασικός και κύριος λόγος είναι η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών, η οποία δημιουργήθηκε από τα προβλήματα στο συνολικό σύστημα της τροφοδοτικής αλυσίδας, καθώς και η έλλειψη εργατικών χεριών ως αποτέλεσμα της πανδημίας. Οπως διευκρίνισε ο εκπρόσωπος της Opel, «η εταιρεία βρίσκεται σε δυσμενή θέση εξαιτίας των συνεχιζόμενων ελλείψεων σε εργατικό δυναμικό αλλά και της κατάστασης της πανδημίας, η οποία δεν έχει λήξει ακόμα».
Το εργοστάσιο της εταιρείας στην πόλη του Αϊζεναχ θα διακόψει τις δραστηριότητές του, αρχής γενομένης από την επόμενη εβδομάδα. Το συγκεκριμένο ασχολείται με την κατασκευή αυτοκινήτων υβριδικού τύπου, στα οποία γίνεται ένας συνδυασμός της τεχνολογίας των ορυκτών καυσίμων και εκείνης της ηλεκτρικής ενέργειας. Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι του Συνδικάτου των Μετάλλων (IG) αντέδρασαν έντονα, ισχυριζόμενοι ότι δεν τους είχε γνωστοποιηθεί η προοπτική του κλεισίματος της μονάδας κατά τη διάρκεια συνάντησης με την εργοδοσία μόλις τρεις ημέρες πριν, σύμφωνα με τον τοπικό δημόσιο ραδιοφωνικό σταθμό της MDR. Εν τω μεταξύ, οι εργάτες στο Αϊζεναχ εξοργίστηκαν έτι περαιτέρω διότι, όπως έμαθαν, δεν εξετάζεται να γίνει κάτι ανάλογο με το αντίστοιχο εργοστάσιο της Opel με υβριδικά μοντέλα στη Γαλλία. Βέβαια, η Opel, ακόμα και μετά την έως τις αρχές του 2022 διακοπή της λειτουργίας του εργοστασίου, παραμένει μία από τις σημαντικότερες εργοδότριες στη Θουριγγία, όπως επισημαίνει η Deutsche
Η Γερμανία, αξίζει να αναφερθεί, όπως και πολλές άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο, καλείται να επιλύσει σοβαρά προβλήματα εξαιτίας της σπανιότητας των πρώτων υλών, όπως είναι η ξυλεία, τα πλαστικά και τα μέταλλα. Ολη αυτή η κατάσταση έχει επηρεάσει σε μέγιστο βαθμό την αυτοκινητοβιομηχανία, έναν από τους πιο κερδοφόρους τομείς οικονομικής δραστηριότητας της Γερμανίας. Για τον κλάδο του αυτοκινήτου το πιο βαρύ πλήγμα το καταφέρει η έλλειψη των ημιαγωγών, δηλαδή ζωτικής σημασίας εξαρτημάτων, τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα και στα συμβατικά οχήματα και στα ηλεκτροκίνητα. Προ καιρού, άλλωστε, ενδεικτική των αντίξοων συνθηκών ήταν και η απόφαση της Volkswagen, της μεγαλύτερης εταιρείας του κλάδου στη Γηραιά Ηπειρο, να περικόψει την παραγωγή στο κομβικό της εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ.
Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από έρευνα της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων Alix Partners, σχεδόν 7,7 εκατομμύρια οχήματα δεν πρόκειται να κατασκευαστούν φέτος, αν και είχαν προγραμματισθεί, με αποτέλεσμα να εμφανισθούν για τον κλάδο ζημίες 210 δισ. ευρώ παγκοσμίως.
(από την εφημερίδα “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ”)