Στο πλαίσιο του προγράμματος ενημέρωσης – ευαισθητοποίησης των μαθητών, την Τρίτη 10 Μαΐου 2022, μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Θήβας συμμετείχαν στις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν από στελέχη του Περιφερειακού Φο.Δ.Σ.Α Στερεάς Ελλάδας AE με στόχο την προώθηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, τα 2 τμήματα της Α’ Δημοτικού που αποτελούνται συνολικά από 30 μαθητές, είχαν την δυνατότητα να έρθουν σε επαφή, μέσω του βιωματικού τρόπου που προσφέρει το θεατρικό παιχνίδι, με διάφορα περιβαλλοντικά προβλήματα αλλά και πρακτικές προστασίας του περιβάλλοντος και ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων όπως είναι η επαναχρησιμοποίηση, η ανακύκλωση, η κομποστοποίηση των υλικών, η διαλογή στην πηγή κ.ά. Μέσω του ασφαλούς και οικείου κλίματος που δημιουργεί το θεατρικό παιχνίδι οι μαθητές γνώρισαν επίσης δύσκολες έννοιες όπως είναι οι Χώροι Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ), οι Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) κ.ά.
Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στο θεατρικό παιχνίδι με ιδιαίτερο ενθουσιασμό αλλά και με προβληματισμό για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που απειλούν τον πλανήτη ενώ ταυτόχρονα πρότειναν εναλλακτικές λύσεις για την αντιμετώπισή τους και μας παρουσίασαν τη δική τους οπτική μέσα από τις ιστορίες που δημιούργησαν και δραματοποίησαν.
Παράλληλα, διανεμήθηκε ενημερωτικό υλικό με πρακτικές συμβουλές για την ανακύκλωση ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον αγώνα για την προστασία του περιβάλλοντος από τους «μελλοντικούς πολίτες» που είναι οι μαθητές. Βασικός στόχος είναι η συνάντηση αυτή να αποτελέσει το έναυσμα ώστε οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν την περιβαλλοντική τους ευθύνη προχωρώντας σε καθημερινές δράσεις και πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον και να μεταδώσουν τα οφέλη της ανακύκλωσης στους οικείους τους.
Ο ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ΑΕ θα συνεχίσει να ενισχύει τις πρωτοβουλίες για περιβαλλοντικές δράσεις με στόχο την ενημέρωση – ευαισθητοποίηση των πολιτών και ιδιαίτερα των μαθητών σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και της ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων.
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό.
Εικόνες 1-2. Παιχνίδι ‘’Οδηγώ τον τυφλό’’. Oι μαθητές χωρίζονται σε ζευγάρια και αναλαμβάνουν το ρόλο του ‘’τυφλού’’ και του ‘’οδηγού’’ αντίστοιχα. Τα παιδιά-τυφλοί μαθαίνουν να εμπιστεύονται τα παιδιά-οδηγούς τους, οι οποίοι θα τους οδηγήσουν στον σωστό κάδο για να πετάξουν το ‘’σκουπιδάκι’’ που φαντάζονται πως κρατούν.
Εικόνα 3. Παιχνίδι ‘’Οδηγώ τον τυφλό’’.
Εικόνα 4. Περιγραφή φωτογραφιών & παιχνίδι ρόλων. Οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν τις φωτογραφίες που τους μοιράστηκαν οι οποίεςαπεικονίζουν περιβαλλοντικά προβλήματα, εξοπλισμούς & εγκαταστάσεις διαχείρισης απορριμμάτων (π.χ. κάδους, πράσινα σημεία, ΧΥΤΑ, ΜΕΑ, χωματερές) κ.ά.
Μέσα από το παιχνίδι των ρόλων οι μαθητές προσεγγίζουν τις διάφορες περιβαλλοντικές απειλές, με ενσυναίσθηση για τα πλάσματα που απειλούνται, ενώ προτείνουν δράσεις για την εξάλειψή των περιβαλλοντικών προβλημάτων.
Εικόνα 5. Αυτοσχεδιασμοί μαθητών.
Ένα μοναχικό δέντρο παραπονιέται για την ανεξέλεγκτη απόρριψη απορριμμάτων κι έτσι μία ευαισθητοποιημένη ομάδα πολιτών αναλαμβάνει να καθαρίσει την περιοχή. Επίσης, το δέντρο φοβάται να μην χάσει τη ζωή του επειδή οι άνθρωποι δεν ανακυκλώνουν τα χαρτιά που χρησιμοποιούν.
Θήβα : 11/05/2022