Πώς θα δοθεί τέλος στην αυθαίρετη στάθμευση
Αλλάζουν όλα στους ελληνικούς δρόμους καθώς μόλις υλοποιηθούν οι δράσεις που περιλαμβάνονται στο έργο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Ανάπτυξη Εφαρμογών Έξυπνων Πόλεων και Τεχνολογιών για το Διαδίκτυο των Αντικειμένων (IoT)», αναμένεται να δοθεί τέλος στα κακώς κείμενα στους δρόμους των πόλεων.
Αυτό πραγμματοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», και χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, περιλαμβάνοντας 39 δράσεις ψηφιακού μετασχηματισμού σε 315 δήμους της χώρας με πληθυσμό μέχρι 100.000 κατοίκων.
Πριν από λίγους μήνες ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση του έργου και πλέον οι δήμοι καλούνται να υποβάλουν τις προτάσεις έργων (πράξεων) προκειμένου να ενταχθούν και να χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο Επιχειρησιακού Προγράμματος για την προμήθεια νέων εφαρμογών και τεχνολογικών μέσων που θα βελτιώσουν τη διαχείριση και λειτουργικότητα του αστικού περιβάλλοντος στις ελληνικές πόλεις. Ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας επιλεξιμότητας των δαπανών των προτεινόμενων πράξεων εντός ΕΣΠΑ 2014-2020 ορίζεται η 31/12/2023.
Τέλος στην παράνομη στάθμευση
Ένας από τους βασικούς άξονες του πακέτου δράσεων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι και οι βιώσιμες μετακινήσεις, με πρωτοβουλίες που θα δώσουν τέλος στην αυθαίρετη στάθμευση, θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις των Ατόμων με Αναπηρία και θα περιορίζουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους.
Έξυπνο Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ)
Αφορά ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης ελέγχου στάθμευσης οχημάτων σε χώρους ευθύνης του Δήμου (κλειστούς ή υπαίθριους) ή/και διαχείρισης ελέγχου παρόδιας στάθμευσης. Θα συγκεντρώνει, θα επεξεργάζεται, θα οπτικοποιεί και θα διαμοιράζει, σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα που θα λαμβάνει από τους αισθητήρες στάθμευσης.
Εντός της πλατφόρμας – λογισμικού ελεγχόμενης στάθμευσης και των συν αυτώ mobile και web εφαρμογών θα υλοποιούνται:
Η εύρεση θέσης στάθμευσης
Η διαχείριση, προβολή και στατιστική ανάλυση του ΣΕΣ
Σύμφωνα με το carandmotor.gr το ΣΕΣ θα γνωρίζει την κατάσταση κατάληψης όλων των θέσεων στάθμευσης και θα πληροφορεί είτε τους οδηγούς για διαθέσιμες θέσεις, είτε τους Δημοτικούς Αστυνομικούς, για οχήματα που έχουν σταθμεύσει παράνομα στις θέσεις μόνιμων κατοίκων ή στις θέσεις αποτροπής στάθμευσης.
Έξυπνες στάσεις ΜΜΜ
Αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση έξυπνων συστημάτων ενημέρωσης των δημοτών που αφορούν τα ΜΜΜ και ταυτόχρονα μπορούν να λειτουργήσουν ως σταθμοί πληροφόρησης του κοινού.
Έξυπνο σύστημα διασφάλισης προσβασιμότητας ατόμων με κινητικά προβλήματα
Βασικός σκοπός του συστήματος, είναι να δώσει λύση σε ένα από τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με κινητικά προβλήματα και αφορά στην πρόσβασή τους σε διάφορους υπαίθριους χώρους (πεζοδρόμια-ράμπες) και κτίρια, που διαθέτουν τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και υποδομές με σκοπό την διευκόλυνση της μετακίνησης τους. Το σύνολο της πληροφορίας που θα συλλέγει το εν λόγω σύστημα, θα δύναται να ολοκληρώνει έναν οδηγό πόλης, με ασφαλείς διαδρομές για την προσέγγιση ενός προσβάσιμου σημείου ενδιαφέροντος αποκλειστικά για ΑμεΑ. Με τον τρόπο αυτό, τα άτομα με κινητικά προβλήματα θα μπορούν εύκολα να μάθουν ποια σημεία είναι προσβάσιμα και με ποιον τρόπο, καθώς και την ανεμπόδιστη ή όχι πρόσβαση τους.
Έξυπνες διαβάσεις πεζών και φιλικές προς ΑΜΕΑ
Το Σύστημα Έξυπνης Διάβασης Πεζών θα εξασφαλίζει την ασφαλή διέλευση των πεζών στην περιοχή παρέμβασης μέσα από την αυτόματη αναγνώριση παρουσίας πεζών και αυτόματης φωτεινής σήμανσης της διάβασης όπου αυτό είναι εφικτό ή σε συνεργασία με τους φωτεινούς σηματοδότες. Η διάβαση θα πρέπει να λειτουργεί «έξυπνα» ώστε να προειδοποιεί τους πεζούς και τους οδηγούς όταν πραγματικά υπάρχει πρόθεση διέλευσης πεζών.
Συστήματα ενημέρωσης για κυκλοφορία
Το σύστημα καταγραφής και παρακολούθησης κυκλοφοριακών δεδομένων περιλαμβάνει την εγκατάσταση ειδικών συσκευών – αισθητήρων σε επιλεγμένα σημεία της πόλης για τον υπολογισμό του χρόνου διέλευσης οχημάτων. Η συλλογή των δεδομένων αυτών πραγματοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και τα δεδομένα αποστέλλονται σε πραγματικό χρόνο στο λογισμικό διαχείρισης κυκλοφοριακών δεδομένων. Ο υπολογισμός του χρόνου διέλευσης των οχημάτων πραγματοποιείται με τη χρήση των απαραίτητων αλγορίθμων που καθιστούν εφικτή τη βραχυπρόθεσμη πρόβλεψη των κυκλοφοριακών δεδομένων.
Το κυκλοφοριακό μοντέλο παρέχει δυνατότητες επανεκτίμησης των κυκλοφοριακών συνθηκών, σε περίπτωση που ένας χειριστής εισάγει κάποιο συμβάν στο δίκτυο. Τέλος, οι πληροφορίες με τους χρόνους διέλευσης των οχημάτων δύναται να προβάλλονται προς ενημέρωση των δημοτών σε πινακίδες, σε mobile εφαρμογές και στην ιστοσελίδα του Δήμου.