Η μεγάλη υπογειοποίηση της Αθήνας -Πότε θα είναι έτοιμη, ποια περιοχή αλλάζει-BINTEO

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες της υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια που θα μεταμορφώσει την συνοικία της Αθήνας.

Το έργο αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, συνολικού μήκους 2,36 χλμ. εκ των οποίων τα 1,33 χλμ. περίπου θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα. Με την ολοκλήρωση του θα αυξηθεί κατακόρυφα η χωρητικότητα και η δυναμική του σιδηροδρομικού δικτύου.

Το έργο ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσ/νίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+180) στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων, όπου συναντά τον νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο. Ο ανατολικός διάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών. Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ πρόκειται για ένα ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικά έργο, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος.

Η σήραγγα θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Έχει προβλεφθεί ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια – Αττική. Η σήραγγα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας.

Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και στη συνέχεια θα πάρει σειρά η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας. Ριζικά θα αλλάξει η όψη των Σεπολιών μόλις ολοκληρωθεί η νέα, υπό κατασκευή σιδηροδρομική σήραγγα στην περιοχή, που σήμερα χαρακτηρίζεται ως υποβαθμισμένη.

Το έργο θα συμβάλλει καθοριστικά στην αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, κυρίως λόγω της ουσιαστικής ενοποίησης του συνόλου της έκτασης της οδού που μέχρι σήμερα είναι διαχωρισμένη από το «φράγμα» του σιδηροδρόμου και της απόδοσης στη γειτονιά μιας κεντρικής νησίδας με δένδρα, θάμνους και ελεύθερους χώρους αναψυχής. Μετά το τέλος της υπογειοποίησης θα αποκατασταθεί η επικοινωνία 9 καθέτων οδών, που σήμερα διακόπτονται λόγω του επίγειου σιδηροδρομικού διαδρόμου (Οδός Σεπολίων, Σωζοπόλεως, Στενημάχου, Αμβρακίας, Ρόδου, Μανιακίου, Αναστασίου Δαμβέργη, Σιώκου). Προβλέπεται, ακόμα, διαμόρφωση του τοπίου με κάλυψη του τεχνικού με πράσινο (δένδρα, θάμνους) και δημιουργία ελεύθερων χώρων αναψυχής. Παράλληλα, θα αναβαθμίσει και τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Αυτό διότι ο τετραπλός διάδρομος θα προσφέρει την αναγκαία χωρητικότητα, ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια. Υλοποιείται από την κοινοπραξία Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα, στην οποία ανατέθηκε στα τέλη του 2018, ενώ αναμένεται να είναι έτοιμος στα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026. Σημειώνεται ότι τι έργο συγκαταλεγόταν στα Ολυμπιακά έργα και έπρεπε να ολοκληρωθεί το 2004, αλλά για διάφορους λόγους πήρε παράταση. Το αντικείμενο του έργου συνοπτικά – Το τεχνικό υπογειοποίησης – τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο 2 φάσεις (Δυτικός – Ανατολικός Διάδρομος). -Tα προσωρινά υδραυλικά έργα -Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης–αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων) -Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση –αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας. -Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).

-Η κατασκευή δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών. -Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής. -Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου. -Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου.

Κάντε Εγγραφή στο κανάλι πατώντας εδώ : https://bit.ly/3mDSXwF

Σχετικά