Στις 12 Φεβρουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε ενημέρωση για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Εσπερινού ΕΠΑΛ Αλιάρτου, με θέμα την εργασία σε βιομηχανικό περιβάλλον, από τον κ. Φεντερίκο Χουλιάρα, έναν έμπειρο μηχανικό με εκτενή γνώση στον τομέα της παραγωγής και της βιομηχανίας. Σκοπός της συνάντησης ήταν να παράσχει στους μαθητές μια πιο σαφή εικόνα της καθημερινότητας και των απαιτήσεων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι και οι μηχανικοί σε βιομηχανικές μονάδες.
Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα σχετικά με τις σύγχρονες εξελίξεις στη βιομηχανία και τη θέση των εργαζομένων σε αυτήν. Ο κ. Χουλιαράς αναφέρθηκε στην κεντρική σημασία των αυτοματισμών και της ρομποτικής στην παραγωγική διαδικασία, οι οποίοι βοηθούν στη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και της ασφάλειας, μειώνοντας την ανάγκη για ανθρώπινη παρέμβαση σε επικίνδυνες ή επαναλαμβανόμενες εργασίες. Σχολίασε επίσης τους διάφορους τύπους μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή, όπως τα μηχανήματα παραγωγής, τα συστήματα μεταφοράς, τα ρομπότ και οι μηχανές ελέγχου ποιότητας, και εξήγησε πώς αλληλεπιδρούν για την παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας με χαμηλό κόστος. Ο κ. Χουλιαράς απάντησε επίσης σε ερωτήσεις σχετικά με τον χρόνο που χρειάζεται ένας εργαζόμενος με μηδενική εμπειρία να μάθει τη δουλειά, εξηγώντας ότι η διαδικασία προσαρμογής διαρκεί συνήθως 3-6 μήνες, ανάλογα με την πολυπλοκότητα των καθηκόντων. Όσον αφορά τις συνθήκες εργασίας των μηχανικών, περιέγραψε τις καθημερινές τους αρμοδιότητες, οι οποίες περιλαμβάνουν την επίβλεψη της παραγωγής, την ανάλυση δεδομένων από τις μηχανές και την προσαρμογή των διαδικασιών για καλύτερη απόδοση, ενώ τόνισε τη σημασία της συνεργασίας με άλλες ομάδες για την επίλυση προβλημάτων και την αύξηση της παραγωγικότητας.
Η ενημέρωση αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για τους μαθητές του ΕΠΑΛ Αλιάρτου να αποκτήσουν πολύτιμες γνώσεις για τις απαιτήσεις και τις προκλήσεις του βιομηχανικού τομέα και να κατανοήσουν καλύτερα τον ρόλο των μηχανικών στη σύγχρονη παραγωγή.