ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΜΠΑΧΑΛΟ ΣΤΗ ΘΗΒΑ
Η ανακατασκευή – μονοδρόμηση της οδού από τον Άγιο Λουκά έως το Δασαρχείο ανέδειξε με τον πιο έντονο τρόπο πόσο προβληματική είναι η έγκριση ενός έργου χωρίς τη στοιχειώδη ενημέρωση και ακρόαση όσων επηρεάζονται από αυτό.
Να θυμίσουμε απλώς ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση, η διαβούλευση για το έργο ξεκίνησε μετά την έναρξη των εργασιών του…
Φαίνεται όμως ότι η Δημοτική Αρχή συνεχίζει το χαβά της, εξακολουθώντας να δρομολογεί έργα που δημιουργούν πολύ περισσότερα προβλήματα από όσα καλούνται να λύσουν.
Συγκεκριμένα, την Τετάρτη 16 Απριλίου εισηγείται στην 7μελή Δημοτική Επιτροπή (από την οποία έχει αποκλειστεί ο συνδυασμός μας) την αποδοχή δωρεάς από την εταιρεία ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ «για μελέτη και υλοποίηση μόνιμων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στα Οικοδομικά Τετράγωνα 139 και 564».
Για να το πούμε απλά, η συγκεκριμένη εταιρεία σκοπεύει να εκδώσει Οικοδομική Άδεια για την ανέγερση Πολυκαταστήματος σε οικόπεδο 8 στρεμμάτων, στο χώρο που βρίσκεται ανατολικά του Πάρκου του Αη Γιάννη (όπου γίνεται η Λαϊκή Αγορά και η Εμποροπανήγυρη). Σημειωτέον ότι το Πολυκατάστημα προβλέπεται να έχει 72 θέσεις στάθμευσης.
Ωστόσο το μόνο σημείο όπου μπορεί να δημιουργηθεί είσοδος – έξοδος οχημάτων για το κατάστημα είναι η οδός Περσεφόνης, πλάτους μόλις 3,5 μέτρων και χαρακτηρισμένος πεζόδρομος. Ενώ το σημείο της εισόδου – εξόδου είναι στη συμβολή του πεζοδρόμου της Περσεφόνης με τον επίσης πεζόδρομο της Ανδροκλείδου!

Να θυμίσουμε απλώς ότι από την ιδιαίτερα στενή οδό Ρούκη διέρχονται υποχρεωτικά όσοι κατεβαίνουν από τη Γρ. Λαμπράκη για να βγουν στην Οπλ. Βόγκλη. Επίσης ότι κάθε Σάββατο η κίνηση είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη, τόσο επί της Οπλ. Βόγκλη όσο και στο χώρο στάθμευσης βόρεια της Λαϊκής Αγοράς.
Επίσης να θυμίσουμε ότι νότια του οικοπέδου της εταιρείας, προβλέπεται η μελλοντική κατασκευή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Θήβας, όπου η ομαλή πρόσβαση είναι δυνατή μόνο από την πλευρά της Ανδροκλείδου.
Η λογική της εισήγησης στη Δημοτική Επιτροπή είναι η εξής «απλή». Ένα πολυκατάστημα κι ένα σχολείο να λειτουργούν σε ένα οικοδομικό τετράγωνο που εξυπηρετείται από οδούς που σχεδιάσθηκαν ως πεζόδρομοι. Ενώ για να οδηγήσει κάποιος στο πολυκατάστημα, θα πρέπει να περνάει από το χώρο στάθμευσης που εξυπηρετεί τη Λαϊκή Αγορά και την εμποροπανήγυρη της πόλης.
Για να υλοποιηθεί λοιπόν το παράλογο έργο, η Δημοτική Αρχή εισηγείται τα εξής:
- Η οδός Περσεφόνης να αποχαρακτηρισθεί από πεζόδρομο σε δρόμο, με σκοπό «την άνεση κινητικότητας πεζών και οδηγών στην ευρύτερη περιοχή»!
- Την αποδοχή της μελέτης και της υλοποίησής της μέσω δωρεάς από την εταιρεία. Με άλλα λόγια, όποιος ιδιώτης επιθυμεί, μπορεί να «δωρίζει» στο Δήμο και τους κατοίκους τη διαμόρφωση των δημόσιων χώρων κατά τον τρόπο που τον βολεύει.
Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός της Δημοτικής Αρχής δεν είναι ακόμη μία σαφής εξυπηρέτηση μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων σε βάρος των δημόσιων χώρων και του κόσμου που επηρεάζεται. Είναι και μια μη αναστρέψιμη υποθήκευση του μέλλοντος και της βιωσιμότητας της πόλης.
Πέρα από την αντίθεσή μας απέναντι στην ουσία αλλά και τον τρόπο υλοποίησης του «έργου», ζητάμε το αυτονόητο:
Η αποδοχή ενός έργου που θα επηρεάσει την καθημερινότητα χιλιάδων κατοίκων της πόλης, να συζητηθεί ΔΗΜΟΣΙΑ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ.