Στο 4ο Γυμνάσιο Θήβας για την προώθηση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ο Φο.Δ.Σ.Α Στερεάς (φωτο)

Στο πλαίσιο του προγράμματος ενημέρωσης – ευαισθητοποίησης των μαθητών, την Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2022, μαθητές του 4ου Γυμνασίου Θήβας συμμετείχαν στο θεατρικό παιχνίδι που πραγματοποιήθηκε από στελέχη του Περιφερειακού Φο.Δ.Σ.Α Στερεάς Ελλάδας AE με στόχο την προώθηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, τα 3 τμήματα της Α’ Γυμνασίου που αποτελούνται συνολικά από 60 μαθητές, είχαν την δυνατότητα να έρθουν σε επαφή, μέσω του βιωματικού τρόπου που προσφέρει το θεατρικό παιχνίδι, με διάφορα περιβαλλοντικά προβλήματα αλλά και πρακτικές προστασίας του περιβάλλοντος και ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων όπως είναι η επαναχρησιμοποίηση, η ανακύκλωση, η κομποστοποίηση των υλικών, η διαλογή στην πηγή κ.ά. Μέσω του ασφαλούς και οικείου κλίματος που δημιουργεί το θεατρικό  παιχνίδι οι μαθητές γνώρισαν επίσης δύσκολες έννοιες όπως είναι οι Χώροι Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ), οι Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) κ.ά.

Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία με ιδιαίτερο ενθουσιασμό αλλά και με προβληματισμό για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που απειλούν τον πλανήτη ενώ ταυτόχρονα πρότειναν εναλλακτικές λύσεις για την αντιμετώπισή τους.

Παράλληλα, διανεμήθηκε ενημερωτικό υλικό με πρακτικές συμβουλές για την ανακύκλωση ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον αγώνα για την προστασία του περιβάλλοντος από τους «μελλοντικούς πολίτες» που είναι οι μαθητές. Βασικός στόχος είναι η συνάντηση αυτή να αποτελέσει το έναυσμα ώστε οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν την περιβαλλοντική τους ευθύνη προχωρώντας σε καθημερινές δράσεις και πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον και να μεταδώσουν τα οφέλη της ανακύκλωσης στους οικείους τους.

Ο ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ΑΕ θα συνεχίσει να ενισχύει τις πρωτοβουλίες για περιβαλλοντικές δράσεις με στόχο την ενημέρωση – ευαισθητοποίηση των  πολιτών και ιδιαίτερα των μαθητών σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και της ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων.

Ακολουθούν φωτογραφίες από την παραπάνω δράση.

Μέσα στο σχήμα του κύκλου η ομάδα γνωρίζεται (παιχνίδι γνωριμίας) και στη συνέχεια, με την τεχνική της ιδεοθύελλας (brainstorming) τα μέλη της ομάδας αναφέρουν την πρώτη λέξη που τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούν τη λέξη “σκουπίδια’’ ή ‘’απορρίμματα’’.
Μέσα από το παιχνίδι ‘’Βρες το ταίρι σου’’ οι μαθητές χωρίζονται σε ζευγάρια και συμφωνούν την κοινή λέξη (σχετική με το περιβάλλον) που θα φωνάξουν, έχοντας κλείσει τα μάτια και προσπαθώντας να βρουν το ταίρι τους στον χώρο στηριζόμενοι στην ακοή τους.
Μέσα από την τεχνική ‘’Βάλε τον τίτλο’’ οι μαθητές χωρισμένοι σε ζευγάρια επιλέγουν μία φωτογραφία, την περιγράφουν στην ομάδα και βάζουν έναν τίτλο. Οι φωτογραφίες απεικονίζουν περιβαλλοντικά προβλήματα, εξοπλισμούς & εγκαταστάσεις διαχείρισης απορριμμάτων (π.χ. κάδους, πράσινα σημεία, ΧΥΤΑ, ΜΕΑ, χωματερές) κ.ά.
Θέατρο της Αγοράς
Θέατρο της Αγοράς
Θέατρο της Αγοράς
Θέατρο της Αγοράς

Οι μαθητές μέσα από την τεχνική του Θεάτρου της Αγοράς (Forum Theatre) και το παιχνίδι των ρόλων, εντόπισαν, ανέδειξαν και διερεύνησαν κάθε φορά και ένα διαφορετικό περιβαλλοντικό πρόβλημα. Αφού χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, την ομάδα των ‘’ηθοποιών’’ και την ομάδα των ‘’παρατηρητών’’, οι ‘’ηθοποιοί’’ στάθηκαν πάνω στη σκηνή και παρουσίασαν μία προβληματική κατάσταση για την οποία οι ‘’παρατηρητές’’ πρότειναν αλλαγές και εναλλακτικές λύσεις για να λυθεί το πρόβλημα και να φωτιστούν και άλλες πλευρές του θέματος. Η τεχνική αυτή προωθεί τη λήψη πρωτοβουλιών, την αναγνώριση της ατομικής ευθύνης και τη διαμόρφωση ενεργών χαρακτήρων-μελλοντικών πολιτών.

Σχετικά