Η αυστηροποίηση του νέου ΚΟΚ για παραβατικές λειτουργίες, απενεχοποιώντας παράλληλα το όχημα που δεν φταίει για την παράβαση, θα είναι ένα από τα βασικά στοιχεία του νέου ΚΟΚ, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο, ο οποίος επισήμανε ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί στην Ελλάδα μια διαχρονική κουλτούρα στην οδήγηση.
«Η νοοτροπία δεν είναι μόνο να υπάρχει αυστηρό πρόστιμο. Αυτό σίγουρα δίνει ένα μήνυμα. Όμως η δημιουργία μιας διαχρονικής κουλτούρας στην οδήγηση είναι το πιο σημαντικό όλων των θεμάτων. Ο νέος ΚΟΚ που θα δημοσιοποιηθεί το επόμενο διάστημα, απενεχοποιεί το όχημα που δεν φταίει αν γίνει μια παράβαση, ενώ από την άλλη θα αυστηροποιηθούν κάποιες διαδικασίες για παραβατικές λειτουργίες που κάνει ο καθένας μας. Ο συνδυασμός και των δύο, δηλαδή της κουλτούρας και του νέου ΚΟΚ, θα φέρει το αποτέλεσμα που θέλουμε», ανέφερε στο ραδιόφωνο του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο FM 104,9» ο κ. Παπαδόπουλος αναφέροντας ότι «η οδηγική ασφάλεια είναι μια προτεραιότητα της κυβέρνησης και αποτελεί μια προτεραιότητα του υπουργείου Μεταφορών. Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι κάτι καθοριστικό, είναι σημαντικό όχι μόνο για τις ανθρώπινες ζωές που χάνονται, αλλά και για όλο τον κύκλο της καθημερινότητάς μας».
Μιλώντας για τα έργα υποδομών, τους νέους αυτοκινητόδρομους, αλλά και για την προσπάθεια της μείωσης των ατυχημάτων, ο κ. Παπαδόπουλος επισήμανε: «Το έργο των υποδομών τα τελευταία χρόνια είναι σε έξαρση. Δημιουργούνται καινούριοι δρόμοι, βελτιώνονται οι παλιότεροι δρόμοι. Ο υπουργός κ. Καραμανλής επιβλέπει τις υποδομές και αυτά αποτελούν ένα μέρος της οδηγικής ασφάλειας. Τα ατυχήματα συνεχίζονται γιατί έχει να κάνει με την κουλτούρα μας στο δρόμο. Όταν έχουμε εξασφαλίσει τις υποδομές στο δρόμο, η παιδεία και η κουλτούρα είναι αυτές που φέρνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Θα προσπαθήσουμε να μειώσουμε τα ατυχήματα όπως αναφέρει και το στρατηγό μας σχέδιο, ώστε να υπάρξει μείωση των ατυχημάτων κατά 30%-50%. Θεωρώ ότι είναι ένας εφικτός στόχος για τα καταφέρουμε όλοι μαζί».
Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες οδηγοί έκαναν σημαντικά βήματα προόδου στην οδηγική κουλτούρα
Αναφερόμενος στη νέα γενιά που βγαίνει στους δρόμους ο υφυπουργός ανέφερε ότι «ο Έλληνας δεν είχε οδηγική κουλτούρα. Έχει γίνουν σημαντικά βήματα προόδου. Έχουμε υποχρέωση εμείς οι μεγαλύτεροι να ακολουθήσουμε την νέα γενιά. Η νέα γενιά είναι πολύ πιο σοβαρή στη χρήση των αυτοκινήτων, των μοτοποδηλάτων και των πατινιών. Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις. Θα πρέπει η κυβέρνηση και η τοπική αυτοδιοίκηση να καθορίσουμε το πλαίσιο που πρέπει να κινούνται τα πατίνια. Πρέπει να βρούμε τρόπους και λύσεις για να μην δημιουργηθεί το ίδιο πρόβλημα με τις “γουρούνες” στα νησιά τους καλοκαιρινούς μήνες. Έχουμε υποχρέωση να το προλάβουμε».
Μείωση των ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2030
Εφικτό θεωρεί το στόχο μείωσης των ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2030 ο υφυπουργός κ. Παπαδόπουλος. «Η μείωση των ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2030 είναι εφικτός στόχος. Θέλουμε να μειωθούν τα τροχαία. Πέρα από τις ζωές των ανθρώπων που είναι ανεκτίμητης αξίας, υπάρχει και ένας κύκλος οικονομικός που είναι αβάστακτος. Υπάρχουν παραπληγικοί που ταλαιπωρούνται απίστευτα. Όλη αυτή η διαδικασία μόνο προβληματική για την καθημερινότητά μας μπορεί να είναι».
Τα όρια ταχύτητας στους ελληνικούς δρόμους
Η μείωση των ορίων στους ελληνικούς δρόμους δεν έχει ακόμη αποφασιστεί σύμφωνα με τον κ. Παπαδοπουλο. «Όμως θα μπορεί ο κάθε δήμος να διαβαθμίζει τα όρια ταχύτητας. Ο ΚΟΚ θα βγει σε διαβούλευση, θα ακούσουμε προτάσεις και είναι κάτι που το επόμενο χρονικό διάστημα θα αποφασιστεί. Θα υπάρξει αυστηροποίηση της λογικής του ΚΟΚ, όπου δεν μπορεί κάποιος εσκεμμένα να έχει έναν παραβατικό ρόλο και να λειτουργεί σε βάρος των πολιτών».
Αναφερόμενος στα ανασφάλιστα οχήματα τόνισε: «Έπειτα από 1-2 μήνες ενημερώνεται το υπουργείο Οικονομικών και υπάρχει πρόστιμο. Τα αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ είναι κινητές βόμβες στο δρόμο και θα ανακαλυφθούν όσοι παραβατούν. Επίσης πήραμε ένα χρήσιμο μέτρο όσον αφορά τις αλυσίδες που πρέπει να έχουμε στο αυτοκίνητό μας. Όταν χιονίζει βλέπουμε πως μπλοκάρει η χώρα. Όλοι έχουν υποχρέωση να έχουν αλυσίδες ή χιονολάστιχα στο αυτοκίνητο όταν ανακοινώνει η πολιτική προστασία ότι ο καιρός αλλάζει. Το λογικό είναι να τις έχουν πάντα στο αυτοκίνητό τους για να τις χρησιμοποιήσουν όταν ο καιρός χαλάει, όταν έχει χιονόπτωση ή και πάγο».
Ράλι Ακρόπολις και ηλεκτροκίνηση
Ο κ. Παπαδόπουλος μίλησε και για το Ράλι Ακρόπολις, το οποίο αποτέλεσε διαφήμιση της Ελλάδας στο εξωτερικό. «Τα χρόνια που χάθηκαν για το ράλι Ακρόπολις ήταν μεγάλη “αμαρτία”. Επανήλθε το ράλι στην Ελλάδα και έγινε από τα καλύτερα ράλι στον κόσμο. Είναι ένας πρεσβευτής της οδηγικής ασφάλειας», τόνισε.
Τέλος, αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση ο κ. Παπαδόπουλος υπογράμμισε ότι ο κόσμος την έχει αγκαλιάσει. «Σήμερα έχουμε χιλιάδες φορτιστές, ενώ το μέχρι το 2027 θέλουμε να διπλασιάσουμε τους φορτιστές», ανέφερε χαρακτηριστικά.