Το ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΘΗΒΩΝ εκφράζει την αντίθεσή του στην υποχρεωτική εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου στα μέλη μας διότι :
• Από την στιγμή που οι επιχειρήσεις φορολογούνται βάση του τεκμαρτού εισοδήματος ποιο το νόημα της δημιουργίας Ψηφιακού πελατολογίου.
• Αυξάνει υπερβολικά τον χρόνο παραμονής ενός οχήματος στις εγκαταστάσεις των συνεργείων για εργασίες μικρού κόστους (πχ αλλαγή λαδιών, κάρτα καυσαερίου) εξωθώντας τους πελάτες σε άλλες ταχύτερες λύσεις (πχ ιδιωτικά ΚΤΕΟ, πρατήρια καυσίμων).
• Προσθέτει διοικητικό βάρος ακόμα και για δωρεάν υπηρεσίες που δεν τις χρεώνουν τα συνεργεία ακόμα και σε μη τακτικούς πελάτες.
• Προσθέτει διοικητικό βάρος για κάθε παρέμβαση που απαιτείται και εξακριβώνεται κατά τον εξονυχιστικό έλεγχο ενώ υποχρεώνει τους επαγγελματίες σε αναλυτική καταχώρηση υπηρεσιών ακόμα και αν αυτές παρέχονται δωρεάν (πχ αλλαγή φίλτρου καμπίνας)
• Απαιτεί την προμήθεια ή αναβάθμιση εξοπλισμού/λογισμικού καθώς και εφεδρικών για την πιθανότητα τεχνικής βλάβης.
• Απαιτεί εκπαίδευση και εξοικείωση όχι μόνο στο σύνολο των δεδομένων που απαιτεί η εφαρμογή αλλά και στην αντιμετώπιση τυχόν δυσλειτουργιών του συστήματος, προσθέτοντας πέραν των άλλων και ψυχολογική πίεση στους επαγγελματίες υπό τον φόβο λαθών ή παραλείψεων και ελέγχου.
• Σε πολλές περιπτώσεις θα απαιτήσει τη δημιουργία θέσης εργασίας διοικητικής υποστήριξης με ότι αυτό συνεπάγεται για τα έξοδα της επιχείρησης αλλά και για την αύξηση του τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος στην περίπτωση ατομικών επιχειρήσεων.
• Παρέχεται ακόμα μεγαλύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις μεγάλες επιχειρήσεις και δη σε όσες παρέχουν υπηρεσίες συνεργείου οχημάτων παράλληλα με την πώληση αυτών καθώς διαθέτουν επαρκές προσωπικό διοικητικής υποστήριξης και θα είναι σε θέση να εξυπηρετούν ταχύτερα τους πελάτες τους.
• Προσθέτει υπερβολικό διοικητικό φόρτο στις υπαρκτές άτυπες συνέργειες (πχ συνεργείο αυτοκινήτων, ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων, καταστήματα ελαστικών -ζυγοστάθμισης- ευθυγράμμισης, φανοποιεία κτλ) με την υποχρέωση εγγραφής – απεγγραφής του οχήματος σε κάθε πιθανό στάδιο επισκευής.
• Οποιαδήποτε καθυστέρηση ή τεχνικό πρόβλημα μπορεί να επιφέρει βαριά πρόστιμα, καθώς οι έλεγχοι θα γίνονται σε πραγματικό χρόνο.
• Η απαίτηση καταγραφής πριν την έναρξη της υπηρεσίας αυξάνει τη γραφειοκρατία και το ενδεχόμενο λαθών, κάτι που επιβαρύνει ιδιαίτερα τις μικρές επιχειρήσεις.
• Ο συνδυασμός αυστηρών κυρώσεων και αυξημένων τεχνολογικών απαιτήσεων δημιουργεί ένα κλίμα ανασφάλειας και φόβου, αποθαρρύνοντας τη λειτουργία των μικρών επιχειρήσεων, προσθέτει επομένως εμπόδια στην είσοδο στο επάγγελμα νέων επιχειρήσεων
• Θα υποχρεώσει σε εξαντλητικούς αναλυτικούς τιμοκαταλόγους που θα πρέπει να ενημερώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα ανάλογα με τις διαφοροποιήσεις στις τιμές ανταλλακτικών που εξαρτώνται από τις τιμολογιακές πολιτικές των κατασκευαστών τους και τυχόν ύπαρξη εναλλακτικών αγορών. Ο επαγγελματίας θα πρέπει να είναι σε θέση να αιτιολογήσει διαφορετικές χρεώσεις στην περίπτωση που ο πελάτης του δεν επιθυμεί γνήσια ανταλλακτικά ή επιλέγει μεταχειρισμένο ή σε ορισμένες περιπτώσεις προσκομίζει ο ίδιος το αναγκαίο ανταλλακτικό και χρεώνεται μόνο την εργασία.
• Στη μείωση του ανταγωνισμού, καθώς πολλές μικρές θα αναγκαστούν να αυξήσουν τις τιμές υπηρεσιών για να καλύψουν το πρόσθετο και σε μεγάλο βαθμό διαρκές κόστος, ενώ ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες κάθε επιχείρησης θα μπορεί να υπάρξει σημαντική διαφοροποίηση στο χρόνο εξυπηρέτησης.
• Στην ενίσχυση των μεγάλων επιχειρήσεων εις βάρος των μικρομεσαίων, αφού οι πρώτες διαθέτουν τους απαιτούμενους πόρους για γρήγορη προσαρμογή χωρίς μάλιστα καμία επίπτωση στους πελάτες τους ενώ το πλεονέκτημα των καλύτερων τιμών από τις μικρές επιχειρήσεις θα περιοριστεί σημαντικά.
• Την περαιτέρω δημογραφική συρρίκνωση των μικρών πόλεων ή των μεγάλων χωριών όπου οι υπάρχουσες συναφείς επιχειρήσεις δεν θα αντέξουν το νέο κόστος ή θα πρέπει να αντικαταστήσουν υπάρχουσα θέση εργασίας τεχνικού με θέση εργασίας διοικητικής υποστήριξης με συνέπεια τη μείωση εξυπηρετούμενων πελατών.
Για το Δ. Σ. του Σωματείου
Ο Πρόεδρος Βούλγαρης Σωτήρης Ο Γενικός Γραμματέας Μάλλιος Τιμολέων