Τα ΕΛΤΑ απαντούν ότι η απόφαση δεν είναι τιμωρητική αλλά αναγκαία για να συνεχίσει να υπάρχει ο οργανισμός.
Αναστάτωση, οργή και μεγάλη ανησυχία προκαλεί στη Βοιωτία η ξαφνική απόφαση των ΕΛΤΑ να κατεβάσουν ρολά σε τρία καταστήματα.
Οι πολίτες της Βοιωτίας βλέπουν μια υπηρεσία που θεωρούσαν δεδομένη να εξαφανίζεται από τη μια μέρα στην άλλη.
Δήμαρχοι, βουλευτές, Επιμελητήριο, μιλούν για εγκατάλειψη της Βοιωτίας, επαγγελματίες φοβούνται για το μέλλον των συναλλαγών τους και οι ηλικιωμένοι δηλώνουν πως «εμείς δεν έχουμε ούτε ίντερνετ ούτε αυτοκίνητο για να τρέχουμε αλλού».
Η απόφαση χτυπά τους δήμους Τανάγρας,Ορχομενού,Διστόμου Αράχωβας και Αντίκυρας που μένουν χωρίς φυσικό ταχυδρομείο.
Από την πλευρά τους, τα ΕΛΤΑ απαντούν ότι η απόφαση δεν είναι τιμωρητική αλλά αναγκαία για να συνεχίσει να υπάρχει ο οργανισμός. Η διοίκηση ξεκαθαρίζει ότι τα συγκεκριμένα καταστήματα είχαν πολύ λίγη δουλειά, κάποια μάλιστα με ζημίες πάνω από 150.000 ευρώ τον χρόνο, και ότι ενώ τα φυσικά καταστήματα φέρνουν λιγότερο από το 10% των εσόδων, κοστίζουν σχεδόν το μισό λειτουργικό κόστος της εταιρείας. Όπως υποστηρίζουν, το ταχυδρομείο αλλάζει εποχή: το χαρτί και οι επιστολές σχεδόν εξαφανίζονται και η ψηφιακή εποχή και τα δέματα από το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι το μέλλον.
Τα ΕΛΤΑ τονίζουν πως δεν εγκαταλείπουν τις περιοχές, αλλά αλλάζουν τρόπο εξυπηρέτησης. Υπόσχονται ενισχυμένο δίκτυο ταχυδρόμων, εξοπλισμό με POS και φορητές συσκευές, ραντεβού στο σπίτι για ηλικιωμένους και απομακρυσμένες περιοχές, κινητές μονάδες και συνεργασίες με μικρά τοπικά καταστήματα που θα λειτουργούν ως σημεία εξυπηρέτησης. Με ένα τηλεφώνημα – λένε – οι πολίτες θα μπορούν να κανονίζουν επίσκεψη ταχυδρόμου στην πόρτα τους για συναλλαγές. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι αυτό το «νέο μοντέλο» είναι πιο δίκαιο, πιο γρήγορο και οικονομικά βιώσιμο.
Παραδίδουν την αγορά στους ιδιώτες
Όμως οι αντιδράσεις δεν κατευνάζονται. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταχυδρομικών κάνει λόγο για «σχέδιο αρμαγεδδών» που οδηγεί στον αργό θάνατο της δημόσιας ταχυδρομικής υπηρεσίας και παραδίδει την αγορά στους ιδιώτες. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι η καθολική ταχυδρομική υπηρεσία – η εγγύηση ότι κάθε χωριό της χώρας πρέπει να έχει πρόσβαση – είχε αφεθεί χρόνια χωρίς επαρκή κρατική στήριξη. «Μας φτάνουν στο σημείο να κλείνουμε γιατί δεν χρηματοδοτούν αυτό που είναι υποχρεωμένοι να καλύψουν», λένε. Τονίζουν επίσης ότι η υποτιθέμενη «ψηφιακή εποχή» δεν μπορεί να ισχύει το ίδιο σε μια πόλη και σε ένα χωριό όπου μια γιαγιά δεν έχει ούτε ίντερνετ ούτε smartphone.
Η συζήτηση ανοίγει και ένα άλλο μεγάλο θέμα: ποιος κερδίζει από αυτή την εξέλιξη; Οι ιδιωτικές εταιρείες courier, που ήδη έχουν κερδίσει μεγάλο κομμάτι της αγοράς με ταχύτητα και ευελιξία, πιθανόν να δουν ακόμη πιο ενισχυμένη τη θέση τους. Αλλά αυτές οι εταιρείες – όπως φοβούνται πολλοί- εξυπηρετούν κυρίως τις «εύκολες» και κερδοφόρες περιοχές. Το ερώτημα λοιπόν είναι απλό: τι γίνεται με τα μικρά χωριά, τα απομονωμένα νησιά, τους ανθρώπους που δεν έχουν αυτοκίνητο, ίντερνετ ή χρήματα για ιδιωτικές υπηρεσίες;

 
										 
			 
                             
                            