Αθώος δηλώνει ο Δημήτρης Λιγνάδης στο έκτασης 27 σελίδων απολογητικό υπόμνημα που κατέθεσε πριν από λίγο στην ανακρίτρια.
«Είμαι αθώος, ουδέποτε στη ζωή μου εκδήλωσα ερωτικό-σεξουαλικό ενδιαφέρον για ανήλικα πρόσωπα, ουδέποτε ήρθα σε ερωτική-σεξουαλική επαφή με οποιοδήποτε ανήλικο πρόσωπο, με ή χωρίς τη συναίνεσή του, ουδέποτε έχω κάνει χρήση ναρκωτικών και ουδέποτε είχα ούτε διέθεσα σε οποιονδήποτε τρίτο οποιαδήποτε ναρκωτική ουσία» αναφέρει ο Δημήτρης Λιγνάδης στο υπόμνημα.
«Η υπόθεση αυτή είναι κατασκευασμένη από δικηγόρους που είναι νομικοί σύμβουλοι του διοικητικού συμβουλίου του σωματείου Ελλήνων ηθοποιών και ως υποδομή έχει την ευθεία αντιπαράθεσή μου εδώ και χρόνια με τα πρόσωπα που συγκροτούν το διοικητικό συμβούλιο για τον τρόπο που διαχειρίζονται τα χρήματα που έρχονται στην κατοχή τους και εξαιτίας αυτής της αντιπαράθεσης υπάρχει χρόνια εχθρότητα μεταξύ εμού και αυτών και ιδίως με τον πρόεδρο αυτής και μέτριο ηθοποιό Σπύρο Μπιμπίλα, ο οποίος συμπτωματικά και όχι αξιοκρατικά βρίσκεται σε αυτή τη θέση» συνεχίζει ο ηθοποιός-σκηνοθέτης.
«Τα πρόσωπα αυτά με φθονούν από τότε που ξεκίνησα την καριέρα μου, η δε εχθρότητα και ο φθόνος τους υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια που πρωταγωνιστώ ως ηθοποιός ή σκηνοθετώ κορυφαίες παραστάσεις στο Εθνικό Θέατρο, στο Θέατρο Επιδαύρου και αλλού, γιατί ουδέποτε επέλεξα τους περισσότερους εξ αυτών, για να συμμετάσχουν στις παραστάσεις, τις οποίες σκηνοθετούσα, και κορυφώθηκε την ημέρα που εξαιτίας της εξαίρετης διαδρομής μου ως ηθοποιού αρχικά και ως σκηνοθέτη μετά, με διακομματική επιλογή, επελέγη ως καλλιτεχνικός διευθυντής του κορυφαίου και θεσμικού θεάτρου της χώρας».
«Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Οκτώβριο 2019 το σωματείο Ελλήνων ηθοποιών είχε αντιδράσει πολύ έντονα στην απόφασή μου να δοθεί στο ισόγειο του Ρεξ το όνομα της σπουδαίας ηθοποιού Ελένης Παπαδάκη, η οποία είχε δολοφονηθεί το 1944. Η σε βάρος μου υπόθεση ξεκινήσαμε διαρροή μέσω υποκινούμενων site περί του ότι μετά τις αποκαλύψεις της Σοφίας Μπεκατώρου σύντομα θα έρθουν οι αποκαλύψεις για κορυφαίο ηθοποιό, ακολούθησαν 2 Φεβρουαρίου 2021 δημοσιεύματα της γνωστής και συνδεόμενης πολιτικά με την αντιπολίτευση, κόρης παλαιών υπουργών, Έλενας Ακρίτα, ότι θα παραιτηθώ από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου…
»Στην πορεία όμως άλλαξε το σχέδιό τους και με την προσδοκία ότι από αυτή την υπόθεση θα μπορούσαν να έχουν και οικονομικό κέρδος λόγω του κλίματος που είχαν πετύχει να δημιουργηθεί για το πρόσωπό μου, βρήκαν δύο αδίστακτους και ανήθικους ανθρώπους και έφτιαξαν δύο ιστορίες, μία τον Αύγουστο του 2010, 1 τον Αύγουστο του 2015, πιθανολογώντας ότι τον Αύγουστο, που είναι ο μήνας των παραστάσεων στην Επίδαυρο και στα άλλα θερινά θέατρα, θα ήμουν στην Αθήνα, χωρίς καν να φροντίσουν να ελέγξουν τα προγράμματα των παραστάσεων και να έχουν μία στοιχειώδη αξιοπιστία».
Σχετικά με τον δεύτερο μηνυτή (25χρονος σήμερα που κατήγγειλε βιασμό στα 14 χρόνια του)
«Γνώρισα τον μηνυτή, όταν εκείνος με αναζήτησε στο Facebook, προκειμένου να τον βοηθήσω καλλιτεχνικά, αφού έμαθα για τη γνωριμία μου με τον εξάδελφό του, τον οποίο γνωρίζω από το γήπεδο πέντε επί πέντε που βρίσκεται κοντά στον σταθμό Λαρίσης, όπου πηγαίνουμε και παίζουμε ποδόσφαιρο» αναφέρει ο Δημήτρης Λιγνάδης.
Μάλιστα, αμφισβητεί τα καταγγελλόμενα περιστατικά υποστηρίζοντας ότι κατά το χρονικό διάστημα από 3 έως 9 Αυγούστου 2010 βρισκόταν μαζί με άλλο σκηνοθέτη στην Αίγυπτο και συγκεκριμένα στο Κάιρο, πραγματοποιώντας και κρουαζιέρα στον Νείλο, όπως αποδεικνύεται από τα προσκομιζόμενα έγγραφα του ταξιδιωτικού γραφείου μέσω του οποίου έκλεισε τα αεροπορικά του εισιτήρια.
«Όταν δε επέστρεψα στην Ελλάδα, λόγω της θεατρικής παράστασης Πλούτος του Αριστοφάνη, η οποία θα ανέβαινε στην Επίδαυρο στις 13 και 14 Αυγούστου 2010 και θα συνεχίζαμε περιοδεία στην επαρχία και συγκεκριμένα στην Πάτρα και τη Νεμέα μέχρι και τις 18 Αυγούστου, όπως και έγινε και τούτο άλλωστε αποδεικνύεται από το προσκομιζόμενο πρόγραμμα περιοδείας της ως άνω παράστασης, αφιερώνω όλο μου τον χρόνο σε πρόβες στην Επίδαυρο, καθώς οι αυξημένες ανάγκες του πρωταγωνιστικού ρόλου ως Πλούτου μού το επέβαλαν» αναφέρεται στο υπόμνημα.
Και συνεχίζει: «Σχετικά με την αναφορά του μηνυτή και του μάρτυρα στο σπίτι μου και συγκεκριμένα στη θέα του σπιτιού μου στην Ακρόπολη και στον Λυκαβηττό, καθώς και στη γάτα, την οποία έχω, αυτά τα στοιχεία ναι μεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς πράγματι το σπίτι μου έχει θέα στην Ακρόπολη και πράγματι έχω μία γάτα, αλλά αυτά από μόνα τους δεν αποδεικνύουν ότι οι ως άνω έχουν έρθει στο σπίτι μου, διότι φωτογραφίες τόσο του σπιτιού μου με τη συγκεκριμένη θέα, όσο και της γάτας μου έχουν αναρτηθεί στο site spirishoot ήδη από το 2015 και έτσι ο καθένας θα μπορούσε να τα γνωρίζει χωρίς να έρθει ποτέ στο σπίτι μου».
Σχετικά με τον μάρτυρα-θύμα είπε:
Όπως λέει το δεύτερο θύμα τον γνώρισε μέσω τρίτου προσώπου στα Goody’s και όχι σε γκέι μπαρ όπως ισχυρίζεται αφού, όπως λέει, «εγώ δεν συχνάζω σε τέτοια μέρη και πιθανολογώ ότι ούτε εκείνος ως ανήλικος θα σύχναζε».
«Είναι αληθές ότι το 2016 τον είχα φιλοξενήσει για λίγες ημέρες -ήταν ενήλικας τότε- επειδή είχε προβλήματα με την οικογένειά του και ιδίως τον μεγάλο αδελφό του. Έκτοτε δεν τον ξαναείδα. Δεν είχαμε ποτέ ερωτικές-σεξουαλικές σχέσεις.
»Στην πρώτη του κατάθεση δεν αναφέρει οτιδήποτε περί απειλών εκ μέρους μου προς αυτόν να μη με καταγγείλει, και απλώς εκφράζει το παράπονό του ότι δεν τον βοήθησα να συμμετάσχει στην παράσταση Μπίλι Έλιοτ, που αποτελούσε μεταφορά της αγαπημένης του ταινίας. Πλην όμως ακόμη κι αυτή η δήλωση είναι ψευδής. Διότι το 2015 που σκηνοθέτησα το μιούζικαλ Μπίλι Έλιοτ ο καταγγέλλων ήταν 17 προς 18 ετών, ενώ η ακρόαση απευθυνόταν σε παιδιά μικρότερης ηλικίας, 10 έως 14 ετών, αφού αυτό απαιτούσε η υπόθεση του έργου και γνώριζε ότι δεν μπορούσε να συμμετάσχει λόγω ηλικίας».
«Δεν ήμουν στην Επίδαυρο»
«Ισχυρίστηκε στην πρώτη και στη δεύτερη κατάθεσή του ότι την 9η Αυγούστου 2015 πήγα μαζί με αυτόν και τον φίλο του στην Επίδαυρο, είδαμε μαζί εκείνο το βράδυ μια παράσταση που είχα σκηνοθετήσει και παιζόταν επί τέσσερις με πέντε ημέρες, και ακολούθως πήγαμε στο ξενοδοχείο. Δυστυχώς για αυτόν την 9η Αυγούστου του 2015 δεν υπήρχε κάποια παράσταση στην Επίδαυρο και μάλιστα από το πρόγραμμα εκδηλώσεων εκείνης της χρονιάς προκύπτει ότι δεν σκηνοθέτησε καμιά παράσταση ούτε έπαιξα σε παράσταση στην Επίδαυρο. Αν είχαμε πάει μαζί στην Επίδαυρο, δεν θα είχε κάνει τέτοιο λάθος να πει ότι είδαμε μια ανύπαρκτη παράστασή μου.
»Στην τρίτη κατάθεσή του ο καταγγέλλων πληροφορήθηκε ότι όλα όσα είχε πει για την Επίδαυρο ήταν λάθος και αποφάσισε να τα διορθώσει, επικαλούμενος τον άγνωστο φίλο του, με τον οποίον δήθεν ήταν στην Επίδαυρο. Σημειωτέον ότι σε καμιά κατάθεσή του δεν έχει αναφέρει τα στοιχεία του φίλου του, μέσω του οποίου γνωρίστηκε μαζί μου και με τον όποιον ισχυριζόταν ότι δήθεν ερχόταν στο σπίτι μου και δήθεν ήρθε μαζί μου στην Επίδαυρο.
»Κορυφαία όμως απόδειξη του ψεύδους όλων των καταθέσεών του αποτελεί το γεγονός ότι, όπως αποδεικνύεται από τις καταθέσεις των μαρτύρων που έχω προτείνει και φωτογραφίες εκείνων των ημερών που προσκομίζω, από την 1η Αυγούστου 2015 μέχρι τέλη Αυγούστου 2015 βρισκόμουν συνεχώς στην Ιθάκη για διακοπές μαζί με τον αδερφό μου και την κόρη του».
Για τη 40χρονη μάρτυρα
«Πρόκειται για μια κοπέλα που είχε εμμονή με το πρόσωπό μου και ήθελε με κάθε τρόπο να κάνουμε σχέση, ακόμη και να παντρευτούμε, και για τον λόγο αυτό με παρακολουθούσε συνεχώς στο σπίτι, στην εργασία μου, στο θέατρο και στις διακοπές μου επί 20 χρόνια μέχρι και πρόσφατα. Η εμμονή της είχε φτάσει σε σημείο παράνοιας, αφού συνέγραψε και ένα σύντομο θεατρικό έργο επηρεασμένο από τις φαντασιώσεις της, αλλά με την ουσιώδη διαφορά ότι στο έργο η πρωταγωνίστρια είναι μαθήτρια 16 ετών και ο καθηγητής της 40 ετών, ενώ στην πραγματικότητα η ίδια ήταν ενήλικη φοιτήτρια και εγώ δεν ήμουν καθηγητής της. Έχω παρακαλέσει και την ίδια αλλά και τον πατέρα της επανειλημμένα να σταματήσει και να με αφήσει ήσυχο, αλλά εκείνη έφτασε στο σημείο να τηλεφωνήσει σε μένα και στους συγγενείς μου λέγοντας ότι την έχω αφήσει έγκυο!».