Συνεδρίασε το Σ.Τ.Ο. Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Θηβαίων για την αντιμετώπιση των χειμερινών καιρικών φαινομένων
Στις 29 Νοεμβρίου 2018 συνεδρίασε το αρμόδιο Συντονιστικό Τοπικό Όργανο (ΣΤΟ) Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Θηβαίων, με σκοπό τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση των κινδύνων από έντονα καιρικά φαινόμενα (πλημμύρες,χιονοπτώσεις-παγετός), κατά τη χειμερινή περίοδο 2018-2019.
Στη σύσκεψη παρευρέθησαν: ο Αντιδήμαρχος Θηβαίων κ. Σπ. Κίτσος ως αναπληρωτής του Δημάρχου Θηβαίων, ο Επικεφαλής της Ελάσσονος Αντιπολίτευσης κ. Η. Τραμπάκουλος, ο Δημ. Σύμβουλος κ. Β. Σωτήρχος, ο Διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Θηβών κ. Γ. Οικονόμου, ο Δασάρχης Θηβών κ. Σ. Κατσιάνης, ο Διοικητής του Α’ Λιμενικού Τμήματος Δομβραίνας κ. Θ. Γιανακκόπουλος, οι κ.κ. Μ. Κακοσαίος και Δ. Δημητρίου ως εκπρόσωποι της Πολιτικής Προστασίας Π.Ε.Βοιωτίας, ο υπεύθυνος της ΟΔΙΚ Θήβας κ. Α. Φωτιάδης, ο Δντης της Τεχνικής Υπηρεσίας Δ.Θ. κ. Ν. Χρυσικός και ο υπάλληλος του Τμήματος Αυτεπιστασίας-Συντηρήσεων & Πολ Προστασίας του Δήμου κ. Σ. Παπαναστασίου.
Θέματα της συνεδρίασης ήταν ο απολογισμός της αντιπυρικής περιόδου 2018 στη ζώνη ευθύνης του Δήμου Θηβαίων, ο συντονισμός των δράσεων και η συνεργασία των φορέων για την αντιμετώπιση εκδήλωσης έντονων φαινομένων κατά τη χειμερινή περίοδο 2018-2019.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ο Αντιδήμαρχος κ. Κίτσος αρχικά προέβη σε απολογισμό της θερινής περιόδου, επισημαίνοντας ότι η φετινή αντιπυρική περίοδος ήταν ήπια και δεν παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα προβλήματα, παρά μόνο μικροεστίες πυργκαγιών, οι οποίες και αντιμετωπίστηκαν άμεσα με τον καλύτερο τρόπο από την Π.Υ.
Στο πλαίσιο της αντιπυρικής περιόδου ο Δήμος προέβη:
Σε βελτίωση του δασικού δικτύου κυρίως στο Μοσχοπόδι, ως υποβοήθηση στο έργο του δασαρχείου
Σε κοπή χόρτων στη ζώνη ευθύνης του
Σε συντήρηση – έλεγχο των πυροσβεστικών κρουνών
Σε πλήρωση των υδατοδεξαμενών σε συνεργασία με την ΠΥ
Σε τακτική ενημέρωση των πολιτών με δελτία τύπου για λήψη μέτρων αυτοπροστασίας
Παράλληλα κατά τις ημέρες υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς μηχανήματα και προσωπικό του Δήμου τίθονταν σε επιφυλακή.
Κλείνοντας, τον απολογισμό της θερινής περιόδου ο Αντιδήμαρχος ευχαρίστησε θερμά όλους τους εμπλεκόμενους για την επιτυχημένη συνεργασία, ήτοι την Πυροσβεστική, το ΚΕΠΒ, την Αστυνομία, το Λιμενικό, το Δασαρχείο και ιδιαίτερα την Θηροφυλακή, του Κυνηγούς, την Ομάδα Διαχείρισης Κρίσεων , τους οδηγούς Ταξί και τους Δρομείς που συνέλαβαν ως εθελοντές είτε με περιπολίες στα δάση είτε με συνδρομή προς την ΠΥ.
Σχετικά με τις ενέργειες του Δήμου για τη χειμερινή περίοδο 2018-2019, ο Αντιδήμαρχος ενημέρωσε τα μέλη του Συντονιστικού Οργάνου ότι έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία σύνταξης και επικαιροποίησης των σχεδίων για πλημμύρες και χιονοπτώσεις-παγετό και ότι έχουν διατεθεί τα ανάλογα ποσά στον προϋπολογισμό του Δήμου για προμήθεια αλατιού. Παράλληλα, ο Δήμος βρίσκεται σε διαδικασία πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μίσθωση ιδιωτικών μηχανημάτων εκχιονισμού ενώ ολοκληρώνει τους καθαρισμούς ρεμάτων αρμοδιότητάς του.
Με βάση τα Μνημόνια για πλημμύρες και χιονοπτώσεις-παγετό του Δήμου, τα αναφερόμενα στις σχετικές εγκυκλίους και τις εισηγήσεις των εμπλεκομένων φορέων καθορίστηκαν ομόφωνα οι παρακάτω ενέργειες, ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος των επιπτώσεων από τα έντονα καιρικά φαινόμενα (πλημμύρες-χιονοπτώσεις-παγετός) , κατά τη χειμερινή περίοδο 2018-2019. :
α. Προμήθεια άλατος, αποθήκευση και διανομή στις Δημ. Ενότητες.
β. Τήρηση ετοιμότητας προσωπικού και μηχανημάτων του Δήμου και άμεση κινητοποίηση, εφόσον απαιτηθεί .
γ. Ολοκλήρωση των διαδικασιών μίσθωσης ιδιωτικών μηχανημάτων
δ. Καθορισμός προτεραιότητας οδικών αξόνων ως προς την επέμβαση (βασικοί οδικοί άξονες –δρόμοι που οδηγούν στο Νοσοκομείο, δρόμοι που διέρχονται από σχολεία, δρόμοι στους οποίους μένουν άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού κλπ.)
ε. Ενημέρωση του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας και των υπευθύνων αποχιονισμού της Τεχνικής Υπηρεσίας της Π.Ε.Βοιωτίας για την εξέλιξη όποιας κατάστασης.
στ. Συνεργασία με την Π.Υ. διάθεσης μηχανημάτων για απεγκλωβισμό τυχόν αποκλεισμένων ατόμων.
ζ. Συνεργασία με το Κ.Ε.ΠΒ για διάθεση ασθενοφόρου και εξοπλισμού (κουβέρτες κλπ)
η. Καταγραφή των ατόμων που χρήζουν βοήθειας και μετακίνησης (νεφροπαθείς κλπ) για αντιμετώπιση της έκτακτης αυτής ανάγκης.
θ. Συνεχής επικοινωνία με τους Δ/ντές των σχολικών μονάδων εντός των Διοικητικών ορίων του Δήμου, καθώς και την οικεία Περιφερειακή Δ/νση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να εκδοθεί απόφαση Δημάρχου για διακοπή μαθημάτων σχολείων, η λειτουργία των οποίων εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών.
ι. Έλεγχος και προληπτικός καθαρισμός φρεατίων συλλογής όμβριων υδάτων οδικού δικτύου αρμοδιότητας του Δήμου και των ρεμάτων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του .
ια. Καθαρισμός εντός του αστικού χώρου των απορριμμάτων και απομάκρυνση των φερτών υλικών , φυλλωμάτων δένδρων κλπ, τα οποία βρίσκονται σε δρόμους και κοινόχρηστους χώρους και μπορεί να προκαλέσουν εμφράξεις σε παρακείμενα φρεάτια απορροής όμβριων υδάτων.
ιβ. Συνεχής ενημέρωση των πολιτών από το Δήμο με ανάλογα δελτία Τύπου, για όλα τα παραπάνω μέτρα πρόληψης (μέτρα αυτοπροστασίας, καθαρισμός απορριμμάτων -φερτών υλικών κλπ, κτηνοτρόφοι για προμήθεια ζωοτροφών, καλλιεργητές σχετικά με την απόθεση υπολειμμάτων σε ρέματα και αποστραγγιστικές τάφρους). Ειδικά για τους κτηνοτρόφους η ενημέρωση θα είναι έγγραφη.
Δείτε εδώ τις οδηγίες και τα μέτρα αυτοπροστασίας από τα έντονα καιρικά φαινόμενα