Είδος προς εξαφάνιση τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ στη δημοτική ενότητα Θίσβης

kiousis thomas

Σε μεγάλη δοκιμασία μετατρέπεται η πρόσβαση από και προς τα χωριά της Δημοτικής Ενότητας Θίσβης για όσους επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τις υπεραστικές συγκοινωνίες για τη μετακίνησή τους.

Το ΚΤΕΛ Θήβας στο πρόγραμμα που ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες, περιορίζει στο εξής ακόμα περισσότερο τα δρομολόγια, με αποτέλεσμα οι μετακινήσεις από και προς τη Θήβα, αλλά και μεταξύ των χωριών να γίνονται ακόμα πιο προβληματικές.

Το κακό είναι ότι βασικά θύματα της ελλιπούς εξυπηρέτησης πέφτουν αυτοί που αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες δυσκολίες, που δεν έχουν εύκολες εναλλακτικές λύσεις, όπως οι πιο ηλικιωμένοι, οι οποίοι αποτελούν μεγάλο μέρος των κατοίκων στα χωριά της Θίσβης.

Συνάνθρωποί μας που έχουν ανάγκη, που δικαιούνται ως ελάχιστη ανταπόδοση, να εξαντλήσουμε το ηθικό μας χρέος και την κοινωνική μας ευαισθησία  απέναντί τους. Που μέσα από στερήσεις και δυσκολίες πάλεψαν, μας μεγάλωσαν, αγωνίστηκαν για τα παιδιά τους να έχουν ένα καλύτερο μέλλον, κράτησαν τον τόπο.

Ένα από τα πιο κλασικά επί δεκαετίες δρομολόγια του ΚΤΕΛ: Σαράντη, Πρόδρομος, Δομβραίνα, Θήβα (μέσω Θεσπιών), έχει πετσοκοφτεί για τα καλά.

Πλέον, υπάρχει ένα μόνο δρομολόγιο από τα χωριά της Θίσβης που και αυτό ξεκινά στις 06:30 πμ από τα Χώστια. Δύσκολα να φανταστεί κανείς ηλικιωμένους να αναμένουν το χειμώνα στη στάση τόσο πρωί και να φτάνουν στη Θήβα όταν ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους τα καταστήματα και άλλες υπηρεσίες που θα ήθελαν να εξυπηρετηθούν.

Στη χειρότερη θέση η παραλία Σαράντη, όπου κόπηκε και το ένα ημερήσιο  δρομολόγια που υπήρχε μέχρι πριν το καλοκαίρι.

Πλέον τις καθημερινές δεν υπάρχει κανένα απολύτως δρομολόγιο από και προς την παραλία με μοναδική εξαίρεση το σαββατοκύριακο, με ένα δρομολόγιο ανά ημέρα. Εμείς όμως δε θέλουμε τον τόπο μόνο για διακοπές και μετά να μπαίνει λουκέτο.

Το επιχείρημα ότι το ΚΤΕΛ είναι μια ιδιωτική επιχείρηση και δεν μπορεί να διατηρήσει μη κερδοφόρα δρομολόγια είναι μεν κατανοητό, αλλά δεν είναι αρκετό για να δικαιολογήσει πρακτικές εγκατάλειψης.

Δε θα μπορούσε για παράδειγμα ένα ή δύο στη χειρότερη περίπτωση δρομολόγια την εβδομάδα, να ξεκινούν το πρωί από το Σαράντη; Το ίδιο και στην επιστροφή πχ το μεσημέρι;

Αναζητείται λύση, μιας και οι μετακινήσεις που έχει ως αντικείμενο η επιχείρηση, έχουν άμεση σχέση με την ποιότητα ζωής και την κάλυψη μιας από τις βασικότερες ανάγκες των πολιτών. Ειδικά όταν γίνεται χρήση σε μεγάλο βαθμό από ευπαθείς ομάδες όπως οι ηλικιωμένοι.

Η παρέμβαση του δήμου είναι απαραίτητη. Η δημοτική αρχή να δείξει έμπρακτα το ενδιαφέρον της, ότι μεριμνά, προνοεί, και τελικά εξασφαλίζει την ίση μεταχείριση των πολιτών για την πρόσβαση υπό τις καλύτερες δυνατές συνθήκες στο κέντρο του δήμου, δηλαδή στην πόλη της Θήβας.

Στην περίπτωση μάλιστα της δημοτικής ενότητας Θίσβης, τα χωριά της συνεισφέρουν δυσανάλογα στον δημοτικό κορβανά σε σχέση με τις υπηρεσίες που λαμβάνουν.

Σε προσωπικό επίπεδο έχω θέσει επανειλημμένα το θέμα στα δημοτικά συμβούλια του δήμου από το 2017, υποβάλλοντας και πρόταση λύσης όπως έχουν εδώ και χρόνια εφαρμόσει όμοροι δήμοι στο νομό μας.

Τρία χρόνια μετά δεν έχει γίνει ακόμα τίποτα.

Αν δεν μπορούν, ας ενισχύσουν τουλάχιστον τις υπηρεσίες που θα παρέχονται επί τόπου στα χωριά της Θίσβης με τη συμβολή του δήμου. Είναι αυτονόητο ότι είναι πολύ πιο εύκολο να μετακινούνται λίγοι για να εξυπηρετήσουν πολλούς από το αντίθετο, περιμένοντας να έρθουν στα γραφεία μας, άνθρωποι μεγάλοι στην ηλικία, με προβληματικές συγκοινωνίες και ακριβά εισιτήρια.

Ούτε είναι πειστικό να εμφανιστούν κάποιοι κατόπιν εορτής ως σωτήρες για πράγματα που θα έπρεπε να κάνουν εδώ και χρόνια.

Ίση και δίκαιη αντιμετώπιση των πολιτών με επαρκείς, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, παραμένει πάντα το ζητούμενο.

* Θωμάς Κιούσης, δημοτικός σύμβουλος δήμου Θηβαίων

Σχετικά