Η μέχρι πρότινος αδημοσίευτη αλληλογραφία της Μαρία Κάλλας φέρνει στο φως λεπτομέρειες της επώδυνης σχέσεις της με τον σύζυγό της, τη μητέρα της και τον Αριστοτέλη Ωνάση.
Η μητέρα της την εκβίαζε, ο σύζυγός της Τζιοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι την έκλεψε, και ο Αριστοτέλης Ωνάσης ήταν βίαιος και την εγκατέλειψε για την Τζάκι Κένεντι. Η Μαρία Κάλλας λατρεύτηκε από το κοινό σε όλο τον κόσμο, αλλά ποτέ δεν γνώρισε την πραγματική αγάπη στα παρασκήνια και η ζωή της ήταν ακόμη πιο τραγική από ό,τι είχε συνειδητοποιήσει, σύμφωνα με έρευνα.
Γράφοντας μια νέα βιογραφία, η Lyndsy Spence είχε πρόσβαση στην προηγουμένως αδημοσίευτη αλληλογραφία της Κάλλας και σε άλλο υλικό, το οποίο ρίχνει φως στα βασανιστήρια του γάμου της, την κακοποίηση που υπέστη από τον Ωνάση και τη σεξουαλική παρενόχληση από τον διευθυντή ενός από τα σημαντικότερα ωδεία του κόσμου.
Η Spence είπε ότι οι επιστολές που σχετίζονται με τον Ωνάση αποκαλύπτουν την τρομακτική δοκιμασία που υπέστη, ειδικά όταν, το 1966, η σωματική βία απ΄αυτόν απείλησε τη ζωή της: “Υπάρχουν επίσης ανησυχητικές πληροφορίες από το ημερολόγιο ενός από τους στενούς φίλους της που περιγράφει λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο ο Ωνάσης της έδινε ναρκωτικά, κυρίως για σεξουαλικούς λόγους – σήμερα το χαρακτηρίζουμε ως βιασμό ημερομηνίας”.
Γράφοντας στη γραμματέα της, η Κάλλας έλεγε: “Δεν θα ήθελα ο [Ωνάσης] να μου τηλεφωνήσει και να αρχίσει ξανά να με βασανίζει”, όπως αναφέρει ο Guardian.
Σχετικά με τις δυσκολίες του γάμου της με τον Μενεγκίνι, η Κάλλας απελπισμένη έγραφε: “Ο σύζυγός μου με ακόμη ζητάει επίμονα αφότου μου άρπαξε περισσότερα από τα μισά λεφτά μου βάζοντας τα πάντα στο όνομά του από τότε που παντρευτήκαμε… ήμουν ανόητη… που τον εμπιστεύτηκα”. Τον περιγράφει ως “ψείρα”, τονίζοντας ότι “περνιέται για εκατομμυριούχος όταν δεν έχει δεκάρα”.
Ένα γράμμα αναφέρεται στον τότε πρόεδρο της Μουσικής Σχολής Juilliard στη Νέα Υόρκη, έναν παντρεμένο άντρα, που έστρεψε τη σχολή εναντίον της και σταμάτησε την επιστροφή της για άλλη μια θητεία απορρίπτοντας την πρόοδό της. Έγραψε στον νονό της: “Ο Πέτερ Μενίν μ’ ερωτεύτηκε. Λοιπόν, φυσικά, καθώς δεν ένιωθα το ίδιο γι’ αυτόν, είναι εναντίον μου”.
“Μισούσε την μητέρα της – Προσπαθούσε να την σπρώξει στους ναζί”
Η Κάλλας, που γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη από φτωχούς Έλληνες μετανάστες το 1923, ήταν μία από τις πιο σεβαστές τραγουδίστριες της όπερας. Οι παραστάσεις της Tosca στο Covent Garden έχουν χαρακτηριστεί ως μια από τις μεγαλύτερες εμπειρίες όπερας όλων των εποχών.
Οι νέες αποκαλύψεις περιλαμβάνουν την αλήθεια για την οδυνηρή παιδική ηλικία της Κάλλας στην Ευρώπη. “Η Κάλλας μίσησε τη μητέρα της, η οποία εργάστηκε ως πόρνη κατά τη διάρκεια του πολέμου, επειδή προσπαθούσε να την σπρώξει στους Ναζί στρατιώτες”, δήλωσε η Spence.
Αργότερα, η μητέρα της Κάλλας πούλησε ιστορίες στον Τύπο και την εκβίασε για να κλείσει το στόμα της, γράφοντας στην κόρη της: “Ξέρεις τι κάνουν οι καλλιτέχνες κινηματογράφου ταπεινής προέλευσης μόλις γίνουν πλούσιοι; Τον πρώτο μήνα ξοδεύουν τα πρώτα τους χρήματα για να κάνουν ένα σπίτι για τους γονείς τους και να τους κακομάθουν με πολυτέλειες … Τι έχεις να πεις, Μαρία;”.
Η Κάλλας εκμυστηρεύτηκε: “Αν ήταν μια πραγματική μητέρα για μένα πριν από πολύ καιρό, θα την αγαπούσα”.
Ούτε ο πατέρας της ήταν καλύτερος, αναφέρει η Spence: “Της έγραψε ένα γράμμα, προσποιούμενος ότι πέθαινε σε ένα φτωχό νοσοκομείο σε μια προσπάθεια να πάρει χρήματα από αυτήν. Στην πραγματικότητα, είχε μια ελαφριά ασθένεια”.
Η Κάλλας έγραψε: “Έχω βαρεθεί τον εγωισμό και την αδιαφορία των γονιών μου απέναντί μου… Δεν θέλω άλλη σχέση. Ελπίζω οι εφημερίδες να μην το αντιληφθούν. Τότε πραγματικά θα καταραστώ τη στιγμή που είχα γονείς”.
Η διαμάχη με την Τεμπάλντι
Το υλικό ρίχνει επίσης φως στη μεγάλη σοπράνο αντίπαλό της, Ρενάτα Τεμπάλντι, την οποία κακολογούσε, παρομοιάζοντας τις φωνές τους με τη σαμπάνια και την Coca Cola, ενώ η Τεμπάλντι κατηγορούσε την Κάλλας ότι δεν είχε καρδιά. Όμως, αμφότερες απέρριψαν την αντιπαλότητά τους την δεκαετία του 1950 ως μύθο που δημιουργήθηκε από τα ΜΜΕ. Η Κάλλας επέμεινε ότι είχε πει πραγματικά κονιάκ όχι Coca-Cola, λέγοντας σε μια συνέντευξη ότι ήθελε να έχει τη φωνή της Τεμπάλντι και η τελευταία περιέγραψε τη φωνή της Κάλλας ως “η καλύτερη”.
Τώρα οι αρνήσεις για τη διαμάχη τους έρχονται σε αντίθεση με μια προηγουμένως αδημοσίευτη επιστολή στην οποία η Κάλλας έγραψε για την Τεμπάλντι: “Είναι τόσο άσχημη και τόσο πονηρή”.
Το ίδιο γράμμα, με ημερομηνία 1957, αποκαλύπτει ότι η έχθρα της Ελληνοαμερικανίδας για την Ιταλίδα τραγουδίστρια οδήγησε την Κάλλας να την κατηγορήσει ότι βρήκε φήμη μέσω του “να είναι αντίπαλος μου” και της χρήσης της καρδιακής προσβολής της μητέρας της Τεμπάλντι για να προωθήσει την καριέρα της ακυρώνοντας την εμφάνισή της στην Μητροπολιτική Όπερα. Η Κάλλας έγραψε: “Η μητέρα της δεν είχε τίποτα. Ούτε καν καρδιακή προσβολή… Πιστεύεις ότι είναι δημοσιότητα ή ίσως η Ρενάτα δεν ένιωθε καλά και [ίσως] η μητέρα της είχε γρίπη και αυτή ήταν μια τέλεια δικαιολογία για να μην τραγουδήσει… και να είναι μια θριαμβευτικά ανεπαρκής Ρενάτα στην πρώτη της παράσταση”.
Και συνέχισε: “Σίγουρα βαρέθηκα με όλη αυτή την αδιάφορη επιχείρηση της Ρενάτα… Του Θεού δεν του αρέσουν τέτοιες μέθοδοι για διαφήμιση και όπλα εναντίον μου”.
Η Κάλλας πέθανε το 1977 σε ηλικία 53 ετών. Το αδημοσίευτο υλικό δίνει επίσης νέες πληροφορίες για τα προβλήματα υγείας της, τα οποία επηρέασαν τις παραστάσεις της στη δεκαετία του 1960 και την εξάρτησή της από τα ναρκωτικά. Έχασε τη φωνή της αρκετές φορές.
Η Spence είπε: “Εντόπισα τον νευρολόγο που είχε αναλάβει την θεραπεία της πριν από το θάνατό της. Η Κάλλας υπέφερε από μια νευρομυϊκή διαταραχή της οποίας τα συμπτώματα άρχισαν τη δεκαετία του 1950, αλλά αντιμετωπίστηκε από τους γιατρούς ως “τρελή”. Εξηγεί επίσης την απώλεια της φωνής της, η οποία έκοψε τη σταδιοδρομία της.
“Ο θάνατος της Κάλλας είναι μια οδυνηρή ιστορία. Μόνη στο παρισινό διαμέρισμά της, βασίστηκε στην απομακρυσμένη αδερφή της, τη Τζάκι και τη φίλη της, Βάσω Δεβετζή, για να της προμηθεύσει ένα [ηρεμιστικό]. Η ζωή της ήταν γεμάτη τραγωδία, αλλά ήθελα να της δώσω τη φωνή της”.
πηγή: news247.gr