Σκόρπιες σκέψεις για τη λειτουργία των Σχολείων την 1η εβδομάδα-Άρθρο του Ηλία Τραμπάκουλου

ΣΚΟΡΠΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΤΗΝ 1η ΕΒΔΟΜΑΔΑ

του Τραμπάκουλου Ηλία

     Διευθυντή του 5ου Δημ. Σχολείου Θήβας 

trampakoulos

                                              

     Οι γονείς με φόβο- αλλά χωρίς πάθος- αποφάσισαν να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Λειτούργησαν τυπικότερα σε σχέση με το 2021 πραγματοποιώντας και δηλώνοντας τα τεστ.

    Κάποιοι τα κράτησαν στα σπίτια επειδή φοβήθηκαν τη νόσηση των παιδιών τους ή επειδή είχαν στο σπίτι ηλικιωμένους και ανήκοντες σε ευπαθή ομάδα ή είχαν προγραμματισμένο ραντεβού για εμβολιασμό και ήθελαν να είναι υγιή για να μειωθούν παρενέργειες και επιπλοκές.

    Αρκετοί μαθητές είχαν νοσήσει κατά τη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων. Όσοι μαθητές νόσησαν προς το τέλος των διακοπών παρέμειναν σε καραντίνα και δεν ήρθαν σχολείο. Μάλιστα, δεν εφαρμόζουν το διάστημα των 5 ημερών που ορίζει ο νόμος αλλά το επεκτείνουν σε 10-15 ημέρες προκειμένου να προφυλαχτούν τα παιδιά τους αλλά και οι συμμαθητές και οι δάσκαλοί τους.

    Όσο κυλούσαν οι ημέρες οι απουσίες αυξάνονταν μιας και υπήρχαν στην πλειονότητα των δημοτικών σχολείων κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Έτσι, έγινε πράξη  το όριο των 15 μαθητών ανά τμήμα μιας και 1 στους 3 μαθητές δεν έρχεται σχολείο. Αυτό μπορεί να ακούγεται καλό για την προστασία από τον COVID-19 αλλά τα μαθήματα δεν προχωρούν με κανονικό ρυθμό, γίνονται επαναλήψεις και κάποιοι μαθητές- οι απόντες- «μένουν πίσω» και μεγαλώνουν τα κενά σε σχέση με τους παρόντες συμμαθητές τους.

   Τα παράθυρα παραμένουν ανοιχτά παρά τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και η κατανάλωση πετρελαίου- αν λάβουμε υπόψη μας και την αυξημένη τιμή του- απορροφά μεγάλο ποσοστό από την χαμηλή χρηματοδότηση του κράτους για λειτουργικές δαπάνες. 

   Η αξία της δια ζώσης διδασκαλίας αλλά και του Νηπιαγωγείου φαίνεται από τις πάσης φύσεως  δυσκολίες που εντοπίζουμε στους μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων  που διδάχτηκαν με τηλεκπαίδευση ή καθόλου τα προηγούμενα 2 χρόνια. Δυσκολίες συμπεριφοράς, έλλειψη κοινωνικοποίησης, χαμηλός βαθμός δεξιοτήτων, ανωριμότητα κ.λ.π. χωρίς αυτό να μπορεί να γενικευτεί ή να έχει παγιωθεί.

   Μία άλλη παράμετρος που πρέπει να τονιστεί είναι η μη αντικατάσταση εκπαιδευτικών που νοσούν ή είναι κοντινές επαφές ή γονείς νοσούντων μαθητών. Επειδή θεωρούμε ατομική και κοινωνική ευθύνη να μην συγχωνεύουμε τμήματα και να μην μοιράζουμε μαθητές σε τμήματα δημιουργούνται αρκετά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του σχολείου.  Η απασχόληση των παιδιών από εκπαιδευτικούς που εργάζονται επιπλέον του ωραρίου τους τείνει να γίνει κανόνας. Ως αποτέλεσμα είναι να μην προχωράει η ύλη, να μπαίνουν πολλοί εκπ/κοί σε κάποιο τμήμα με κίνδυνο να μην μπορεί να γίνει ιχνηλάτηση επαφών σε περίπτωση κρούσματος και να μην πραγματοποιείται μεθοδικά η διδασκαλία.

   Επειδή το κειμενάκι αυτό θα το διαβάσουν και κάποιοι γονείς  κάνω έκκληση σε όλους να διενεργούν τα self tests γιατί μπορούν να προφυλάξουν το παιδί τους αλλά και τα υπόλοιπα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς. Μην ξεχνάτε ότι υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί μεγάλης ηλικίας ή που έχουν υποκείμενα νοσήματα. Ας εκμεταλλευτούμε το ελάχιστο που έχει προσφέρει η πολιτεία στα σχολεία εν μέσω υγειονομικής κρίσης, το δωρεάν self test.

  Προσέχουμε για να έχουμε υγεία εμείς, η οικογένειά μας , οι συμμαθητές και οι δάσκαλοί μας και οι συμπολίτες μας  …

Aκολούθησε το permissos.gr στο facebook….για να μην χάνεις είδηση

Σχετικά

Μία άποψη για το “Σκόρπιες σκέψεις για τη λειτουργία των Σχολείων την 1η εβδομάδα-Άρθρο του Ηλία Τραμπάκουλου”

  1. Χρήστος Δημόπουλος

    Αφόρητες και ασυνάρτητες κοινοτοπίες.

Αφήστε ένα σχόλιο