Οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ, έχουν ξεφύγει!
Σύμφωνα με στοιχεία, έχουν ήδη πάρει την «ανηφόρα» και μέχρι το τέλος του μήνα θα «εκτοξευθούν» σε πάνω από 35 βασικές κατηγορίες προϊόντων!
Και το χειρότερο έρχεται… Τις προσεχείς εβδομάδες αναμένεται οι βιομηχανίες και οι εμπορικές επιχειρήσεις να αποστείλουν νέους ανατιμημένους τιμοκαταλόγους στα σούπερ μάρκετ. Αυτό σημαίνει, νέες αυξήσεις σταδιακά στα ράφια, ανάλογα με τα αποθέματα των προϊόντων που διαθέτουν στις αποθήκες τους τα σούπερ μάρκετ.
Οι ως τώρα ανατιμήσεις έχουν γίνει από μεμονωμένες εταιρείες και δεν αφορούν το σύνολο των επιχειρήσεων.
Ενδεικτική όμως είναι η παρακάτω λίστα «αυξήσεων».
Εδώ δείτε ανατιμήσεις:
στους φρέσκους χυμούς (έως 16%),
στα κατεψυγμένα ψάρια (15%),
στα χαρτικά (έως 12%),
στα τυριά (έως 13%),
στις κονσέρβες (9%-13%),
στα μπισκότα (6%-12%),
στις μπάρες δημητριακών (10%),
στις σοκολάτες (3%-12%),
στο ξύδι (10%),
στο ρύζι (10%),
στα κρουασάν (10%),
στα ποτά (έως 10%),
στο γάλα εβαπορέ (9%),
στα ζυμαρικά (έως 9%),
στα καθαριστικά σπιτιού (έως 9%),
στο σαπούνι (έως 9%),
στα είδη προσωπικής υγιεινής (έως 9%),
στις μαρμελάδες (έως 9%),
στο γιαούρτι (8%),
στις οδοντόκρεμες (έως 8%),
στον ελληνικό καφέ (6%),
στα φασόλια (6%),
στα αλλαντικά (3%-6%),
στις φακές (5%-6%),
στο ελαιόλαδο (5%),
στις ελιές (5%),
στο φρέσκο γάλα (5%),
στις μαργαρίνες (5%),
στο βούτυρο (έως 5%),
στο κρέας (3%-5%),
στον χαλβά (4%),
στις έτοιμες σαλάτες (3,5%),
στις ζωοτροφές (2,5%) και
στη ζάχαρη (2%).
Την ίδια στιγμή παρατηρείται το εξής : Μια σημαντική μείωση της κατανάλωσης αρκετών τροφίμων αλλά και βασικών καταναλωτικών αγαθών σε όγκο πωλήσεων (μετρήσεις αγοράς IRI).
Δηλαδή ο κόσμος, βλέπει… και φεύγει… από το ράφι.
Στοιχεία που δημοσιεύει το capital.gr: