«Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων στο οδικό δίκτυο της
Βοιωτίας – επιβολή υπέρογκων προστίμων».
Το Επιμελητήριο Βοιωτίας, ως θεσμικός εκπρόσωπος της βοιωτικής επιχειρηματικής
κοινότητας και μετά την έκφραση σχετικών αιτημάτων από τα μέλη του, επανέλαβε την
διαμαρτυρία του για το απαγορευτικό καθεστώς, που έχει επιβληθεί στην διέλευση φορτηγών
οχημάτων, άνω των 3,5 τόνων, στο παράπλευρο και εναλλακτικό οδικό δίκτυο των
αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας
Ειδικά για την Βοιωτία, η σχετική απαγόρευση διέλευσης, που επιβλήθηκε στην
παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας έχει εξαιρετικά αρνητικές συνέπειες, τόσο για τις
επιχειρήσεις χερσαίων μεταφορών και logistics, όσο και για τις τοπικές εμπορικές και
παραγωγικές επιχειρήσεις.
Στο πλαίσιο αυτό απέστειλε σχετικό υπόμνημα προς τον Υπουργό Υποδομών και
Μεταφορών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα καθώς και στην υπόλοιπη πολιτική ηγεσία του
Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ενώ κοινοποιήθηκε σε περιφερειακές και τοπικές
αρχές.
Συγκεκριμένα, το υπόμνημα μας είχε ως εξής:
«Κύριε Υπουργέ,
Αναγκαζόμαστε να επανέλθουμε με την παρούσα επιστολή μας και να σας εκφράσουμε για
μια ακόμη φορά, μαζί με άλλους τοπικούς και περιφερειακούς φορείς, την έντονη δυσαρέσκεια
της τοπικής επιχειρηματικής μας κοινότητας για το απαγορευτικό καθεστώς, που έχει επιβληθεί
στην διέλευση φορτηγών οχημάτων, άνω των 3,5 τόνων, στο παράπλευρο και εναλλακτικό οδικό
δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας.
Ειδικά για την Βοιωτία, οφείλουμε να σημειώσουμε, ότι η σχετική απαγόρευση διέλευσης,
που επιβλήθηκε στην παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας είναι καταστροφική, τόσο για τις
επιχειρήσεις χερσαίων μεταφορών και logistics, όσο κυρίως για τις εμπορικές και παραγωγικές,
που εδράζονται στον τόπο μας.
Οι επιχειρήσεις αυτές, πολλές από τις οποίες είναι και εξαγωγικές, απομονώνονται από το
οδικό δίκτυο της χώρας και ουσιαστικά εξοβελίζονται από το παραγωγικό γίγνεσθαι της
χώρας.
Χαρακτηριστική είναι μάλιστα η περίπτωση της Λιβαδειάς, όπου οι επιχειρήσεις της έχουν
πια, ως μοναδικό σύνδεσμο, με το εξωτερικό περιβάλλον, τον κόμβο του Κάστρου, στην Νέα
Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας και δεν μπορούν να προσεγγίσουν, ούτε καν τον μοναδικό στην
περιφερειακή ενότητα, σιδηροδρομικό εμπορευματικό σταθμό της Οινόης, ενώ η επικοινωνία
με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις της Βοιωτίας είναι προβληματική, ανάμεσα τους και η κομβική
επιχείρηση της Αλουμίνιον της Ελλάδος, στα Άσπρα Σπίτια, στην οποία εκτελείται μεγάλος
όγκος φορτοεκφορτώσεων.
Ως παράδειγμα, που αποδεικνύει τον παραλογισμό πτυχών της ρύθμισης είναι η περίπτωση
της οδικής επικοινωνίας μεταξύ δυο επιχειρήσεων, όπου η μια εδράζεται στην Λιβαδειά και η
άλλη πχ. στην ΒΙΠΕ Θίσβης. Στην περίπτωση αυτή, τα φορτηγά αυτοκίνητα της μιας
επιχείρησης πρέπει να μεταβούν στον προορισμό τους, μέσω της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών-
Λαμίας και των κόμβων του Κάστρου και της Θήβας, καλύπτοντας τελικά πολλαπλάσια
απόσταση. Αν δεν συμμορφωθούν με αυτό τον παραλογισμό θα τους επιβληθούν υψηλά
πρόστιμα.
Ακόμη, η ρύθμιση αυτή επιβάλει σοβαρές δυσχέρειες στους τοπικούς οδικούς μεταφορείς να
προσεγγίσουν τις κατοικίες τους, για την εκ του νόμου υποχρεωτική ανάπαυση τους.
Σημειώνουμε επίσης, ότι η απόκτηση των όποιων επιτρεπόμενων άδειων διέλευσης από το
παράπλευρο οδικό δίκτυο είναι μια εξαιρετικά γραφειοκρατική και χρονοβόρα διαδικασία, που
δεν συνάδει με τις σύγχρονες συνθήκες άσκησης του επιχειρείν, που όλοι μας επιθυμούμε να
ισχύουν στην χώρα μας.
Κύριε Υπουργέ,
Οι επιχειρήσεις της χώρας μας, όπως γνωρίζετε, διεξάγουν έναν σκληρό αγώνα για την
καθημερνή τους επιβίωση, επιχειρούν σε δύσκολες συνθήκες και δεν χρειάζεται να τις
επιβαρύνουμε με νέα επαχθή φορτία.
Στο πλαίσιο αυτό, σας καλούμε όπως επανεξετάσετε την πολιτική σας και άρετε την
απαγόρευση κυκλοφορίας στην παλαιά Εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης με την παράλληλη
θέσπιση ανώτατου ορίου ταχύτητας τα 60 χλμ./ώρα, η τήρηση του οποίου θα τηρείται αυστηρά
από τις αρμόδιες αρχές και όργανα επιβολής.
Εναλλακτικά και ως ελάχιστο διορθωτικό μέτρο, θα μπορούσατε να ορίσετε, ότι αυτή η
προτεινόμενη άρση της απαγόρευσης να ισχύσει μόνο για τα φορτηγά οχήματα των τοπικών
επιχειρήσεων καθώς και για αυτά των τοπικών μεταφορικών εταιριών, που εκτελούν τοπικά
δρομολόγια.
Συμπληρωματικά, θα σας προτείναμε όπως εξαντλήσετε τα περιθώρια για την μείωση του
κόστους των διοδίων για τα φορτηγά οχήματα των τοπικών επιχειρήσεων καθώς και για αυτά
των μεταφορικών εταιριών.
Ιδιαίτερη πρόνοια για μια τέτοια μείωση θα μπορούσε να υπάρξει για τα διερχόμενα
τοπικά φορτηγά οχήματα από τον σταθμό διοδίων της Υλίκης και της Θήβας.»
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Βοιωτίας
& Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας
Παναγιώτης Αγνιάδης
Μάλλον η απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων έιναοι εισπρακτικο.Αναγκζονται τα φορτηγά να πληρώνουν τα ήδη ακριβά διόδια.Αρα εισπράττει το κράτος και οι ιδιοκτήτες πλέον των εθνικών οδών.Αναγκσζονται τα φορτηγά να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις.Αρσ περισσότερη κατανάλωση καυσίμων,μεγαλύτερη είσπραξη φόρου από τα καύσιμα.Μακαρι η καλοπροαίρετη πρόταση σας να εισακουστεί.