Το πρώτο ζητούμενο, όταν ο καιρός αγριεύει, είναι η ασφάλεια των επιβατών. Από εκεί και πέρα, υπάρχει και το αυτοκίνητο…
Ο καιρός αρχίζει σιγά-σιγά να δείχνει το φθινοπωρινό του πρόσωπο και οι πρώτες έντονες βροχοπτώσεις, επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές. Για το πώς πρέπει να συμπεριφέρεται ο οδηγός σε αυτές τις καιρικές συνθήκες, το newsauto έχει κάνει εκτενείς αναφορές στο πρόσφατο παρελθόν.
Η ασφάλεια οδηγού και επιβατών, είναι πάνω απ’ όλα και είναι αδιαπραγμάτευτη. Από εκεί πέρα, όμως, είναι και τα όρια αντοχής του αυτοκινήτου. Τα οποία μπορεί να στενέψουν απειλητικά, εάν ο οδηγός-ιδιοκτήτης δε λάβει σοβαρά υπόψη του, τους κινδύνους που προκαλούνται από την οδήγηση σε πλημμυρισμένους δρόμους ή υπό έντονη βροχόπτωση-καταιγίδα.
Οι ιδιοκτήτες SUV και οχημάτων εκτός δρόμου, μπορούν να αισθάνονται πιο ασφαλείς, αφού η ικανή απόσταση από το έδαφος και τις «τυφλές» λακκούβες, σε ένα τέτοιο τερέν, είναι συνήθως σωτήρια για «ζωτικά όργανα» του αυτοκινήτου.
Από ψαλίδια, αναρτήσεις, μέχρι ψυγεία, μάσκες και κυρίως εισαγωγές αέρα. Αντίθετα, για ένα συνηθισμένο χαμηλό τύπο αμαξώματος, μια λακκούβα 20 εκατοστών, μπορεί να αποβεί… μοιραία.
Για τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα
Ο μεγαλύτερος κίνδυνος αφορά στη διείσδυση μεγάλη ποσότητας νερού, από την εισαγωγή του αέρα, που βρίσκεται περίπου στο ύψος του ψυγείου, στο εμπρόσθιο μέρος. Επειδή το νερό δεν μπορεί να συμπιεστεί όπως ο αέρας, τα έμβολα πιέζουν το υγρό κατά τη διάρκεια της διαδρομής συμπίεσης.
Το αποτέλεσμα είναι συνήθως σπασμένες μπιέλες, κατεστραμμένοι στροφαλοφόροι άξονες και, πολύ συχνά, καταστροφή της λεκάνης λαδιού (κάρτερ) ή/και του περιβλήματος του κινητήρα, οδηγώντας με μαθηματική ακρίβεια στην αντικατάστασή του. Με το ανάλογο κόστος.
Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε αντίθεση με αυτά που πίστευαν αρκετοί, στην αρχή της εποχής της ηλεκτροκίνησης, τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι θεωρητικά καλύτερα «θωρακισμένα» γι’ αυτές τις συνθήκες.
Η στεγανοποίηση και η αδιαβροχοποίηση των σημείων που είναι τοποθετημένες οι μπαταρίες και τα συστήματα μετάδοσης κίνησης, ελαχιστοποιούν τις πιθανότητες βραχυκυκλώματος. Αν, ωστόσο, κατά τη διάρκεια της οδήγησης, σε οποιεσδήποτε συνθήκες, παρατηρηθεί κάτι τέτοιο, ο χειριστής θα πρέπει να απενεργοποιήσει άμεσα το όχημα.