Θεσσαλονίκη: «Πειραγμένο» το πατίνι που «έπιασε» 100χλμ στον Περιφερειακό

«Μειωμένης αντίληψης με αυτοκτονική διάθεση», λέει πραγματογνώμονας για τον αναβάτη του πατινιού – «Θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικές οι πινακίδες για όλα τα οχήματα»

Τον γύρο του διαδικτύου έκανε το βίντεο που δείχνει τον αναβάτη ηλεκτρικού πατινιού να τρέχει με 100χλμ την ώρα και να κάνει προσπεράσεις στον Περιφερειακό της Θεσσαλονίκης, με χιλιάδες ανθρώπους να τονίζουν στα σχόλια τον κίνδυνο που διατρέχει αναπτύσσοντας τέτοια ταχύτητα και προσπερνώντας τα υπόλοιπα οχήματα.

Το βίντεο αναρτήθηκε στο «TikTok» από χρήστη της δημοφιλούς πλατφόρμας, πριν από τρεις ημέρες, ωστόσο, όπως ανέφερε στο protothema.gr ο άνθρωπος που το δημοσίευσε στο προφίλ του, το κατέγραψε στις 13 Οκτωβρίου του 2022 με το κινητό του τηλέφωνο.

Δείτε το βίντεο:

@vatzoland

♬ πρωτότυπος ήχος – VATZOLAND

Ο συγκεκριμένος αναβάτης, ο οποίος φοράει προστατευτικό κράνος, ωστόσο κινείται παράνομα στον περιφερειακό και τρέχει με 100χλμ, δεν είναι ο πρώτος που καταγράφεται σε βίντεο να οδηγεί με τόσο μεγάλη ταχύτητα ηλεκτρικό πατίνι και, μάλιστα, στον ίδιο δρόμο της Θεσσαλονίκης.

«Δυστυχώς έχει άγνοια κινδύνου», σχολιάζει ένας χρήστης της πλατφόρμας, ενώ ο επόμενος αναφέρει χιουμοριστικά: «Σκέψου να σου παίξει και τα φώτα για προσπέραση». Άλλος χρήστης τονίζει πως «άμα πέσει σε τρύπα του περιφερειακού θα φτάσει στον… Αρη πριν τον Elon Musk», με πολλούς να προσθέτουν με «ετικέτα» γνωστό… γραφείο κηδειών, θέλοντας να δείξουν με αυτόν τον τρόπο πόσο επικίνδυνο είναι αυτό που κάνει ο αναβάτης.

«Πρόκειται για υποψήφιο δωρητή οργάνων»

Μιλώντας στο protothema.gr για τον αναβάτη που έγινε… viral, ο έμπειρος Μηχανολόγος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Δικαστικός Πραγματογνώμων, Χρήστος Δ. Γκλαβόπουλος, τονίζει χαρακτηριστικά πως «πρόκειται για υποψήφιο δωρητή οργάνων», επισημαίνοντας ότι δεν υπάρχουν και πολλά λόγια για να περιγράψει κάνεις αυτό που επέλεξε να κάνει ο άντρας που φαίνεται στο βίντεο.

«Ο άνθρωπος αυτός είναι μειωμένης αντίληψης με αυτοκτονική διάθεση, δε μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά», σχολιάζει χαρακτηριστικά ο κ. Γκλαβόπουλος, ενώ αναφορικά με τον χρόνο που θα χρειαζόταν για να σταματήσει γρήγορα σε περίπτωση ανάγκης, εξηγεί ότι μόνο ο χρόνος αντίληψης – αντίδρασης είναι ένα δευτερόλεπτο περίπου. Δηλαδή, αν ο αναβάτης κινείται με τη νόμιμη ταχύτητα των 25χλμ την ώρα, θα διανύσει επτά – οκτώ μέτρα χωρίς να μπορέσει να κάνει απολύτως τίποτα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση που τρέχει με 100χλμ την ώρα, θα διανύσει 30 μέτρα χωρίς να μπορεί να κάνει οτιδήποτε και θέλει περίπου άλλο τόσο για να σταματήσει. “Αυτός είναι ο λεγόμενος χρόνος αντίληψης – αντίδρασης”, σημειώνει.

Όπως εξηγεί ο έμπειρος Δικαστικός Πραγματογνώμων, θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικό όλα τα οχήματα που κινούνται στους δημόσιους δρόμους, όπως και τα ηλεκτρικά πατίνια, να φέρουν πινακίδες κυκλοφορίας, φέρνοντας ως παράδειγμα ένα ενδεχόμενο ατύχημα του συγκεκριμένου αναβάτη με κάποιο επιβατικό λεωφορείο ή φορτηγό, που υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε να διερευνηθεί γιατί ο οδηγός του μεγάλου οχήματος δεν τον είδε στον δρόμο κλπ. «Επειδή πρόκειται για επικίνδυνη οδήγηση, όχι για τον ίδιο, γιατί δεν μας ενδιαφέρει, αλλά για όλους τους άλλους, είναι πολύ σημαντικό να είχε μία «ταμπελίτσα» με αριθμό κυκλοφορίας για να ξέραμε ποιος είναι και να περνούσε από το ταμείο για να πληρώσει», υπογραμμίζει.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως ανέφεραν στο protothema.gr άνθρωποι της αγοράς που ασχολούνται με την πώληση των ηλεκτρικών πατινιών, είναι πολύ εύκολο και απλό ένας άνθρωπος που έχει στην κατοχή του ένα τέτοιο δίκυκλο, να το «πειράξει» αν θέλει να κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη των 25 χιλιομέτρων την ώρα που συνήθως υπάρχει ο «κόφτης» από την εταιρεία.

Σχετικά