Του Θωμά Κιούση*
Με την παραχώρηση της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια επανέρχεται στο προσκήνιο η δημιουργία αυτοκινητόδρομου που θα παρακάμπτει το λεκανοπέδιο και θα συνδέει την Ελευσίνα με την εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας.
Η ΓΕΚ – Τέρνα που πήρε το διαγωνισμό της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού, έχει υποβάλλει πρόταση στο υπουργείο υποδομών για τη δημιουργία ενός νέου αυτοκινητόδρομου μήκους 40 χλμ που θα συνδέσει την Ελευσίνα με την εθνική οδό στο ύψος των Οινοφύτων.
Με την πρόταση εισηγείται μια διαφορετική χάραξη σε σχέση με τον παλαιότερο σχεδιασμό που προέβλεπε εδώ και μια δεκαετία, να γίνει ο άξονας (53 χλμ) Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη.
Το υπουργείο Υποδομών είχε προκηρύξει διαγωνισμό το 2013 για τον αυτοκινητόδρομο, γνωστό ως η «Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής».
Το θέμα ήταν και τότε πολιτικό. Μετά από αρκετές παραστάσεις, ακυρώθηκε λόγω των προβλέψεων για αποζημιώσεις από αυτούς που θα αναλάμβαναν το έργο εφόσον οι παραχωρησιούχοι που λειτουργούν τους υφιστάμενους αυτοκινητόδρομους αποδείκνυαν ότι έχουν απώλεια εσόδων εξαιτίας της μείωσης της κυκλοφορίας σε αυτούς. «Πόλεμος» συμφερόντων, υπάρχουν όμως και οι πολίτες…
Το 2019 βγήκε από το συρτάρι, χωρίς κάποια ουσιώδη εξέλιξη και τώρα επανέρχεται στο προσκήνιο.
Η περίπτωση του άξονα Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη θα μπορούσε να αλλάξει άρδην τα δεδομένα της πρόσβασης των πολιτών από και προς την πόλη και όλο το δήμο της Θήβας και να έχει σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο για την περιοχή.
Με τις κατάλληλες μελέτες και λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους, η επιλογή αυτή μπορεί να δώσει μιαν άλλη διάσταση, να επιταχύνει ή να συμπεριλάβει και λύση για το θέμα του περιφερειακού της πόλης που όλα αυτά τα χρόνια ο αστικός ιστός και το οδικό δίκτυο επιβαρύνονται υπέρμετρα (Νότια περιφερειακή, Διρκαίου, Μακαρίου, Σοφοκλή, Οπλ. Βόγκλη, Αυλίδος) και ταλαιπωρούνται οι πολίτες.
Ο δήμος Θήβας είναι αναγκαίο να στρέψει την προσοχή του στο θέμα, να εστιάσει, να επιδιώξει και να συμβάλει στη λύση με τη βοήθεια και όλων των εμπλεκόμενων πλευρών. Υπάρχει χρόνος, το θέμα είναι επίκαιρο. Ας δούμε την εξέλιξη αυτή ως ευκαιρία προς όφελος της πόλης και του δήμου.
* Οικονομολόγος, πρ. δημοτικός σύμβουλος δήμου Θηβαίων
Με αυτόν τον Δήμαρχο ούτε νέο αγροτικό δρόμο δεν θα δούμε!Αδιάφορος…