Το Intercity 57 με προορισμό την Αθήνα, βρέθηκε στην ίδια γραμμή με τρένο του προαστιακού Θεσσαλονίκης-Λάρισας που είχε ακινητοποιηθεί λόγω βλάβης στον Κορινό Πιερίας – Πώς αποφεύχθηκε η σύγκρουση – Γίνεται έρευνα από τον ΟΣΕ
Tην ώρα που ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, παρουσίαζε στο υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο για την οργανωτική μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα, ένα νέο σοβαρό περιστατικό και παρ’ ολίγον δυστύχημα συνέβη την Δευτέρα 25/11.
Συρμός του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα, υπέστη βλάβη περίπου στις 17:00 το απόγευμα με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί στο Σταθμό του Κορινού, σύμφωνα με το 902.gr.
Την ίδια στιγμή, η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε προορισμό την Αθήνα και κινούνταν επίσης στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά με πράσινους σηματοδότες προς το σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.
Οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον σταθμό ακινητοποιημένος. Αμέσως, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού προκειμένου να επιβεβαιώσουν πως βρισκόταν σταματημένος ουσιαστικά μπροστά τους.
Τότε, κατάφεραν να φρενάρουν το τρένο, πριν υπάρξει κίνδυνος για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας αλλά και τους ίδιους.
Το γεγονός επιβεβαίωσε σήμερα ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου ο όποιος όπως ανέφερε, επικοινώνησε με τον ΟΣΕ λαμβάνοντας την απάντηση ότι το συμβάν ερευνάται.
Τ.Ο. Μεταφορών Αττικής του ΚΚΕ: «Η πολιτική του “πάμε και όπου βγει” είναι εδώ!»
«Η πολιτική του “πάμε και όπου βγει” είναι εδώ, τα “επόμενα Τέμπη” είναι εδώ και θα συνεχίσουν να είναι εδώ, όσο είναι εδώ η πολιτική που θυσιάζει την ασφάλεια των συγκοινωνιών στον βωμό του καπιταλιστικού κέρδους», τονίζει η Τομεακή Οργάνωση Μεταφορών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, σε ανακοίνωσή της για το νέο σοβαρό περιστατικό που σημειώθηκε τη Δευτέρα.
Επισημαίνει ότι «όσους νόμους και να ψηφίσουν, αφού θα υλοποιούν την πολιτική της απελευθέρωσης και εμπορευματοποίησης των μεταφορών της ΕΕ, δεν θα θεωρούν αναγκαία τα έργα εκσυγχρονισμού και συντήρησης, την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στην κυκλοφορία, τις προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού. Ολα αυτά θα μπαίνουν στη ζυγαριά του “κόστους – οφέλους” και δεν θα επιλέγονται».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Τ.Ο. Μεταφορών Αττικής του ΚΚΕ αναφέρει: «Πάλι οι εργαζόμενοι έσωσαν την κατάσταση και όχι τα ανύπαρκτα ή τα συνεχώς χαλασμένα συστήματα διαχείρισης και ασφάλειας της κυκλοφορίας.
Ένα ακόμα περιστατικό που επιβεβαιώνει ότι, παρά τις φιέστες και τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης (την ίδια ώρα με το συμβάν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρουσίαζε στο Υπουργικό Συμβούλιο παρουσία του πρωθυπουργού το νομοσχέδιο για την “Οργανωτική Μεταρρύθμιση του Σιδηροδρομικού Τομέα”), η μετακίνηση με τα τρένα παραμένει επικίνδυνη, η πολιτική του “πάμε και όπου βγει” είναι εδώ, τα “επόμενα Τέμπη” είναι εδώ και θα συνεχίσουν να είναι εδώ, όσο είναι εδώ η πολιτική που θυσιάζει την ασφάλεια των συγκοινωνιών στον βωμό του καπιταλιστικού κέρδους.
Όσους νόμους και να ψηφίσουν, αφού θα υλοποιούν την πολιτική της απελευθέρωσης και εμπορευματοποίησης των μεταφορών της ΕΕ, δεν θα θεωρούν αναγκαία τα έργα εκσυγχρονισμού και συντήρησης, την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στην κυκλοφορία, τις προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού. Ολα αυτά θα μπαίνουν στη ζυγαριά του “κόστους – οφέλους” και δεν θα επιλέγονται.
Την ίδια στιγμή οι ίδιοι αντιλαϊκοί σχεδιασμοί επιλέγουν να τροφοδοτούν με δισ. ευρώ τους πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ με κόστος τη ζωή του ελληνικού και των γειτονικών λαών και για το όφελος των μονοπωλίων.
Σήμερα είναι αναγκαίο να δυναμώσει ο αγώνας των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, στις μεταφορές, συνολικά των εργαζομένων στην Αττική για σύγχρονη, ασφαλή, φθηνή, τακτική συγκοινωνία μακριά από τις ράγες του κέρδους. Να δυναμώσει ο αγώνας για να μην θυσιάζονται οι βασικές καθημερινές μας ανάγκες, τα νοσοκομεία και τα σχολεία και να γίνονται φρεγάτες, πύραυλοι και αεροπλάνα για το ΝΑΤΟ. Να δυναμώσει ο αγώνας για να βγει η Ελλάδα απ’ του πολέμου τα σφαγεία!».
Είναι χαρακτηριστικό ότι για το νέο αυτό επικίνδυνο περιστατικό δεν υπήρξε ενημέρωση ούτε από τη Hellenic Train ούτε από τον ΟΣΕ.
Υπενθυμίζεται ότι στις 9 Οκτωβρίου είχε καταγραφεί άλλο σοβαρό επεισόδιο, όταν συρμός του προαστιακού μπήκε κατά λάθος στη γραμμή του μετρό. Και τότε, το λάθος διαπιστώθηκε καθυστερημένα, αναδεικνύοντας ελλείψεις στην επικοινωνία και τη διαχείριση των δρομολογίων.
Μιλώντας στην εκπομπή του Αντέννα «Καλημέρα Ελλάδα», ο υφυπουργός Βασίλης Οικονόμου αναφέρθηκε στο γεγονός και υποστήριξε ότι ο ΟΣΕ ερευνά το γεγονός και έχουν παρθεί όλα τα μέτρα. «Έχουν γίνει κινήσεις τεχνικά. Από την Δευτέρα το απόγευμα έχουν γίνει πολλά δοκιμαστικά. Πλέον ανταποκρίνεται ο σηματοδότης. Λειτουργεί και η τηλεδιοίκηση και η φωτοσήμανση» υπογράμμισε ο κ. Οικονόμου.
Ο υφυπουργός τόνισε ότι από την στιγμή που έχει γίνει αναφορά από τον μηχανοδηγό το θέμα θα ερευνηθεί. «Θα ερευνηθούν και όλοι οι διάλογοι» πρόσθεσε.