Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Τι κερδίζουν οι κάτοχοι οχημάτων – Πόσο κοστίζει η άρση ακινησίας

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για να ανοίξει η πλατφόρμα που θα επιτρέψει σε όσους κατέθεσαν τις πινακίδες των οχημάτων τους στην εφορία, να τα κυκλοφορήσουν ξανά πληρώνοντας τέλη… με τον μήνα: Xωρίς κάποια χρηματική «ποινή» όπως ίσχυε προηγούμενα χρόνια, εκείνοι που θα θελήσουν να βάλουν σε κίνηση τα αυτοκίνητά τους θα πληρώσουν για κάθε μήνα κυκλοφορίας ποσό αντίστοιχο στο 1/12 της ετήσιας αξίας τους.


Στα … «τελειώματα» είναι η ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Υπολογίζεται πως η συγκεκριμένη δυνατότητα για σχεδόν 130.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που τα έχουν θέσει σε ακινησία θα ενεργοποιηθεί από τον Μάιο, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά. Αναμένεται μάλιστα να υπάρξει και σχετική νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέπει σε όσους έχουν καταθέσει πινακίδες να άρουν την ακινησία των οχημάτων τους ανάλογα με τους μήνες που θέλουν να τα κυκλοφορήσουν, μέσα από ειδική ενότητα της πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ.

Τι θα ισχύσει φέτος για την άρση ακινησίας
Η «διευκόλυνση» αυτή θα παρέχεται χωρίς μάλιστα οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων σε ακινησία να καταβάλουν έξτρα χρήματα πέραν των δωδεκατημορίων που αντιστοιχούν στα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, δηλαδή ανάλογα με τους μήνες που θέλουν να κυκλοφορούν τα οχήματα τους. Το συγκεκριμένο «μοντέλο» – τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα χωρίς προσαυξήσεις- είχε υιοθετηθεί για πρώτη φορά πέρυσι, κάτι που είχε ως συνέπεια όσοι είχαν ΙΧ σε ακινησία να καταβάλουν έως και 50% πιο οικονομικά τέλη για την ανάκτηση πινακίδων, σε σχέση με το 2019: Έτσι, πλήρωσαν μόνον ότι πραγματικά τους αναλογούσε για τους μήνες χρήσης του οχήματος. Η απόφαση για την άρση ακινησίας οχημάτων έτους 2020 και την αναλογική καταβολή τελών κυκλοφορίας, προέβλεπε τα εξής:

  • Δόθηκε η δυνατότητα, εξαιρετικά για το έτος 2020, καταβολής αναλογικών τελών κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους, από κατόχους ΙΧ οχημάτων, αυτοκινήτων ή μοτοσυκλετών.
  • Καταβάλλονται τα δωδεκατημόρια των ετησίων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης αυτής.
    Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι κάτοχοι ΙΧ να μην επιβαρύνονται με ένα μήνα επιπλέον για ένα μήνα άρσης ακινησίας, ούτε θα καταβάλουν έξτρα τέλη δυο μηνών για έξι μήνες χρήσης του αυτοκινήτου ή της μοτοσυκλέτας τους, όπως ίσχυε την προηγούμενη χρονιά. Το ίδιο «μοντέλο» θα υιοθετηθεί και φέτος, ενώ ο σχεδιασμός του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει το μέτρο να ενεργοποιηθεί νωρίτερα φέτος, αρχές Μαΐου, ενδεχομένως αμέσως μετά το Πάσχα, όταν τις προηγούμενες χρονιές έμπαινε σε εφαρμογή κοντά στον Ιούλιο!

Πόσο κοστίζει η άρση ακινησίας
Ας δούμε όμως μέσα από παραδείγματα τι σημαίνει αυτή η εξέλιξη:

Έστω Ε.Ι.Χ., με αναλογούντα ετήσιατέλη κυκλοφορίας 120 ευρώ, το οποίο τελεί σε ακινησία. Ο ιδιοκτήτης /κάτοχος αυτού επιθυμεί να άρει την ακινησία του για χρονικό διάστημα τριών μηνών. Το ποσό που οφείλει να πληρώσει, πριν την θέση σε κίνηση του οχήματός του, είναι 120 ευρώ Χ 3/12 =30 ευρώ.

· ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.000 κυβικών το οποίο επιβαρύνεται κανονικά με ετήσια τέλη 690 ευρώ, που θα θελήσει να βάλει ξανά τις πινακίδες κυκλοφορίας στο αυτοκίνητό του για διάστημα δυο μηνών (Ιούλιο και Αύγουστο) θα επιβαρυνθεί με τέλη 115 ευρώ (2 μήνες από 57,5 ευρώ ο καθένας).

ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.400 κυβικών με ετήσια τέλη 920 ευρώ εάν θελήσει να «πάρει πίσω» τις πινακίδες του για το διάστημα Ιουλίου – Δεκεμβρίου θα πρέπει να καταβάλλει 459,6 ευρώ(76,6 ευρώ για έξι μήνες).

Η ψηφιακή άρση ακινησίας
Η άρση της ακινησίας γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ. Με τους κωδικούς TAXISnet, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα μπαίνουν στην πλατφόρμα θα επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και θα πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν. Στη συνέχεια θα γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο και στο τέλος θα υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας. Και σήμερα μπορεί να γίνει ψηφιακή άρση της ακινησίας αλλά οι ιδιοκτήτες θα επιβαρυνθούν με τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Οι κάτοχοι οχημάτων που κατέθεσαν ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας, μέσω της πλατφόρμας mycar της ΑΑΔΕ, δεν είχαν υποχρέωση να τις αποστείλουν στην Εφορία.
Έτσι, έχουν κρατήσει τις πινακίδες στο σπίτι τους και όταν αποφασίσουν να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας του οχήματός τους πληρώνοντας τα τέλη με το μήνα θα τις επανατοποθετήσουν στα αυτοκίνητά τους για να κυκλοφορήσουν ξανά στους ελληνικούς δρόμους.

«Σκανάρισμα» και «τσουχτερά» πρόστιμα στους παράνομους
ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν εντοπιστεί όχημα από αστυνόμο – τροχονόμο κλπ με πινακίδες τοποθετημένες, οι οποίες έχουν «on line κατατεθεί», τότε θα επιβάλλονται αυτομάτως στο ΑΦΜ όπου ανήκει το όχημα, οι βαρύτατες ποινές που προβλέπονται και οι οποίες φτάνουν και τα 30.000 ευρώ. Να σημειωθεί πως οι αστυνόμοι – τροχονόμοι, ή οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ θα έχουν στη διάθεσή τους φορητές συσκευές συνδεδεμένες on line με το σύστημα myCar και θα σκανάρουν με μία κίνηση τις πινακίδες, είτε το όχημα είναι σταθμευμένο, είτε εν κινήσει…

Σχετικά