Νέα γραµµή Αθήνας-Θεσσαλονίκης στον δρόμο για τις 3,5 ώρες

treno

Επόµενο βήµα είναι η ηλεκτροκίνηση της γραµµής, η οποία θα έχει δοθεί προς χρήση έως τον Μάρτιο

Ένα βήµα πιο κοντά στο να µειωθεί το σιδηροδροµικό ταξίδι από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη στις 3,5 ώρες, φέρνει η σηµερινή παράδοση στην κυκλοφορία από την ΕΡΓΟΣΕ -και ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες από τις αρχικές µελέτες του έργου- της ολοκληρωµένης σιδηροδροµικής γραµµής, του πλέον εµβληµατικού έργου του ελληνικού σιδηροδρόµου. Επόµενο βήµα είναι η ηλεκτροκίνηση της γραµµής, η οποία θα έχει δοθεί προς χρήση έως τον Μάρτιο. Η ηλεκτροκίνηση σε συνδυασµό µε τα συστήµατα τηλεδιοίκησης, σηµατοδότησης και ETCS θα δώσουν τη δυνατότητα στον σιδηρόδροµο να ανοίξει µια νέα σελίδα στην ιστορία του και να ανταγωνιστεί ευθέως το αεροπλάνο, δεδοµένου ότι θα µπορεί να πιάνει ταχύτητες έως και 200 χλµ. την ώρα.

Σήµερα τίθεται σε κυκλοφορία η νέα σιδηροδροµική γραµµή Αθήνας-Θεσσαλονίκης στο σύνολό της, καθώς παραδίδεται και το τελευταίο τµήµα της νέας γραµµής µεταξύ Λιανοκλαδίου και ∆οµοκού, το οποίο βρισκόταν υπό κατασκευή, το τµήµα Αγγείες-∆οµοκός, µήκους περίπου 21 χλµ. ∆οκιµαστικά δροµολόγια Η γραµµή Λιανοκλάδι-∆οµ οκός θα λειτουργεί µε τρένα diesel για έναν µήνα, προκειµένου να δοκιµαστούν και να τεθούν µετά σε χρήση η ηλεκτροκίνηση και η σηµατοδότηση της γραµµής. Ηδη γίνονται δοκιµές στην ηλεκτροκίνηση, ώστε να είναι σε πλήρη λειτουργία έως το τέλος Φεβρουαρίου. Με στόχο την επιθεώρηση της λειτουργίας της νέας γραµµής, σήµερα θα πραγµατοποιηθεί ειδικό δροµολόγιο στο τµήµα Λιανοκλάδι-∆οµοκός, στο οποίο θα επιβαίνουν ο γενικός γραµµατέας του υπουργείου Υποδοµών, Θάνος Βούρδας, και οι διοικήσεις των φορέων του σιδηροδρόµου. Στο τελευταίο τµήµα που παραδίδεται σε κυκλοφορία, και συγκεκριµένα στην περιοχή Εκκάρας ∆οµοκού, βρίσκεται µία από τις µεγαλύτερες «προκλήσεις» του έργου, η νέα τοξωτή-µεταλλική και σεισµικά µονωµένη σιδηροδροµική γέφυρα ΣΓ26, η οποία «αποτελεί ένα ιδιαίτερο τεχνικό επίτευγµα, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε τα τελευταία τρία χρόνια», όπως σηµειώνει σε ανακοίνωσή της η ΕΡΓΟΣΕ. Την περασµένη εβδοµάδα πραγµατοποιήθηκαν οι τελευταίες δοκιµές στη γέφυρα.

∆ύο συρµοί µε βαγόνια-πλατφόρµες που είχαν φορτωθεί µε βαρύ φορτίο σιδηροτροχιών, συνολικού βάρους 800 τόνων, οδηγήθηκαν στα τρία ανοίγµατα της γέφυρας και πραγµατοποιήθηκαν µετρήσεις στατικής συµπεριφοράς. Στο µεγάλο έργο συγκαταλέγονται και οι δύο σήραγγες της Οθρυος και του Καλλίδροµου, µήκους 6 και 9 χιλιοµέτρων ανά κλάδο, αντίστοιχα. Βάσει του προγραµµατισµού, µέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα δοθεί σε κυκλοφορία όλη η γραµµή Λιανοκλάδι-∆οµοκός, ηλεκτροκινούµενη στο σύνολό της. Με την απόδοση του τµήµατος ολοκληρώνεται η λειτουργική κυκλοφορία διπλής γραµµής στη βασική σιδηροδροµική αρτηρία της χώρας, από τον Πειραιά και την Αθήνα µέχρι τη Θεσσαλονίκη, συνολικού µήκους 500 χλµ. Η ολοκλήρωση της γραµµής «ανεβάζει επίπεδο» τον σιδηρόδροµο, καθώς ηλεκτροκινούµενα τρένα θα µπορούν να κινούνται µε αυξηµένες ταχύτητες, χωρίς αλλαγές έλξης. Οι χρόνοι διαδροµής θα µειωθούν σηµαντικά και η χωρητικότητα της γραµµής θα αυξηθεί απεριόριστα για κάθε είδους σύγχρονο τροχαίο υλικό

Σχετικά