Στη μάχη των Πανελλαδικών 102.000 υποψήφιοι

Ανοίγει η «αυλαία» σήμερα για τις Πανελλαδικές στα Γενικά Λύκεια, με τους υποψηφίους να διαγωνίζονται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Συνολικά θα διαγωνιστούν 102.000 υποψήφιοι, οι οποίοι θα διεκδικήσουν 78.335 θέσεις στα ΑΕΙ της χώρας.

Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ θα συνεχίσουν τις εξετάσεις την ερχόμενη Δευτέρα 10 Ιουνίου με τα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών (ομάδα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών) και των Μαθηματικών (ομάδα προσανατολισμού θετικών σπουδών και σπουδών οικονομίας και πληροφορικής).

Οι εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΓΕΛ ολοκληρώνονται στις 18 Ιουνίου με το μάθημα της Βιολογίας (θετικών σπουδών και γενικής παιδείας).

Ο «δεκάλογος» για τους διαγωνιζομένους

Δέκα συμβουλές της τελευταίας στιγμής προς διαγωνιζομένους υποψηφίους στη Νεοελληνική Γλώσσα απευθύνουν οι ειδικοί των φροντιστηρίων Πουκαμισάς.

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ:

Διαβάζουμε προσεκτικά το κείμενο αναφοράς, με σκοπό να το κατανοήσουμε πλήρως τις βασικές του ιδέες (βασική επιχειρηματολογία).

Θα ήταν καλό η παραγωγή λόγου να γραφεί στο τέλος, φροντίζοντας να έχουμε εξασφαλίσει χρονικό περιθώριο μιάμισης ώρας περίπου.

Χρειάζεται απόλυτη προσοχή στα ζητούμενα των εκφωνήσεων των ασκήσεων και στο όριο των λέξεων που απαιτούνται σε κάποιες από αυτές.

Στην περίληψη ξεκινάμε με το θεματικό κέντρο του κειμένου και ακολουθεί η βασική του επιχειρηματολογία, έτσι όπως «ρέει» στο κείμενο.

Στις ασκήσεις που αφορούν στη θεωρία (τρόποι ανάπτυξης παραγράφων/ τρόποι πειθούς κ.λπ.) είναι σημαντικό να τεκμηριώνεται η απάντησή μας με συγκεκριμένα στοιχεία από το κείμενο.

Στην άσκηση συνωνύμων- αντωνύμων διατηρείται το μέρος του λόγου στο οποίο ανήκουν οι λέξεις που δίνονται.

Στην παραγωγή λόγου απαιτείται απόλυτη κατανόηση του περιεχομένου των ζητουμένων.

Η παραγωγή λόγου, κατά βάση, απαιτεί την ανάλυση δύο ζητουμένων. Στο πλαίσιο αυτό, καθένα από τα ζητούμενα αναλύεται σε δύο παραγράφους στο κύριο θέμα (σύνολο έξι παράγραφοι με τον Πρόλογο και τον Επίλογο).

Πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στο ύφος της παραγωγής λόγου, το οποίο εξαρτάται από την επικοινωνιακή περίσταση του θέματος και το κειμενικό είδος που ζητείται (άρθρο, ομιλία, επιστολή, δοκίμιο).

Θα ήταν καλό τα τελευταία 10-15΄ της εξέτασης να αφιερωθούν στον επανέλεγχο των απαντήσεων.

Σχετικά