Λιγότεροι οι αριστούχοι στα ρετιρέ της βαθμολογίας – Κάτω από την βάση έγραψαν έξι στους δέκα στα Μαθηματικά, τέσσερις στους δέκα στη Χημεία και στη Φυσική, σε θέματα που κρίθηκαν τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών – Πάνω από έξι στους δέκα δεν έπιασαν την βάση στην Βιολογία Γενικής – Αναρτήθηκαν στα λύκεια και στο διαδίκτυο οι βαθμολογίες
Μεγάλη συγκέντρωση βαθμολογιών κάτω από τη βάση, αλλά και περιορισμό των αριστούχων στην κορυφή της βαθμολογίας «δείχνουν» τα στατιστικά που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Από τα μαθήματα Προσανατολισμού, που θεωρούνται κρισιμότερα για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, τα Μαθηματικά, η Ιστορία και η Φυσική δυσκόλεψαν τους μαθητές, ενώ μεγάλη ήταν και η αποτυχία στην Βιολογία Γενικής Παιδείας με περισσότερους από έξι στους δέκα να μην πιάνουν την βάση.
Τα στατιστικά των βαθμολογιών
Μεγάλη διασπορά στις βαθμολογίες άνω του δέκα και μεγάλη συγκέντρωση
βαθμολογιών κάτω από τη βάση, είναι η γενική εικόνα που παρουσιάζουν οι
βαθμολογίες των υποψηφίων, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου
Παιδείας.
Ιδιαίτερα στα μαθήματα Βιολογία Γενικής Παιδείας και Μαθηματικά
Προσανατολισμού, το ποσοστό των γραπτών κάτω της βάσης ήταν εξαιρετικά
μεγάλο: 64,99% για τη Βιολογία και 61,03% για τα Μαθηματικά. Σύμφωνα με
την ανάλυση των στοιχείων από το σύνολο των 81.244 υποψηφίων ΓΕΛ που
συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας που κρίθηκε ως βατό και κατανοητό μόνο το 1,3% κατάφερε να αριστεύσει, δηλαδή να βρεθεί στη βαθμολογική κλίμακα 18 έως 20.
–Αναλυτικότερα, όσον αφορά την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, το μεγαλύτερο ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση κατέχει το μάθημα της Ιστορίας.
Το 47,20% των υποψηφίων έγραψαν κάτω από 10, ενώ μόλις το 9,04%
συγκέντρωσε βαθμολογία από 18 έως 20. Πέρσι το 37,21% είχε γράψει κάτω
από τη βάση
Επίσης, στα Αρχαία, το μεγαλύτερο ποσοστό καταγράφεται
στις βαθμολογίες 5-10 ( το 26,24% των υποψηφίων), ενώ υψηλή βαθμολογία
(18-20) συγκέντρωσε το 2,84% των υποψηφίων.
Για το μάθημα των Λατινικών, μπορεί κανείς να πει ότι
οι βαθμολογίες ήταν των… άκρων, αφού το 30,29% των υποψηφίων έγραψε κάτω
από τη βάση, ενώ το 24, 23% αρίστευσε (18-20).
–Στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, στα Μαθηματικά
και τη Χημεία, τα ποσοστά βαθμολογιών πάνω και κάτω από τη βάση είναι
μοιρασμένα: 46,59% κάτω από τη βάση και 53,41% πάνω από τη βάση στα
Μαθηματικά και 42,12% κάτω από τη βάση, 57,88% πάνω από τη βάση στη
Χημεία.
Αναλυτικότερα, στο μάθημα της Χημείας, το 4,37% των
υποψηφίων αρίστευσε (18-20), ενώ το 31,04% έγραψε από 0 έως 5 και κάτω
από τη βάση το 41%. Πέρσι, στη Χημεία κάτω από τη βάση είχε γράψει το
26,25, ενώ άριστα είχε γράψει το 23,10% Στα Μαθηματικά,
0-5 έγραψε το 28,4% των υποψηφίων, ενώ 18-19 έγραψε το 4,35% και 19-20
το 5,39%. Πέρσι κάτω από τη βάση είχαν γράψει οι 7 στους 10 υποψηφίους
(69,63%), ενώ άριστα είχε γράψει μόλις το 2,79% των υποψηφίων.
Στη Φυσική, τη μεγαλύτερη συγκέντρωση είχαν οι
βαθμολογίες 5-10 (24,75%), ενώ 18-19 έγραψε το 6,44% και 19-20 το 6,29%.
Πέρσι, κάτω από τη βάση είχε γράψει στη Φυσική το 39,78% των υποψηφίων,
ενώ και εδώ περιορίστηκαν φέτος τα γραπτά που βαθμολογήθηκαν με άριστα
αφού πέρσι στην κλίμακα 18020 είχε βρεθεί το 16,60% των υποψηφίων. Στη Βιολογία, το 31,43% έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ το 16,68% αρίστευσε (19-20) και το 11,46% των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία 18-19.
–Όσον αφορά στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, τα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν αρκετά υψηλά στα Μαθηματικά (73,96%) και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας (71,92%).
Ειδικότερα, στα Μαθηματικά, το 49,67% των υποψηφίων έγραψε 0-5, ενώ αρίστευσε (18-19) το 1,58%. Στο μάθημα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, το 22,93% έγραψε από 0 έως 5 και το 11, 87% από 19 έως και 20.
Τέλος, στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας, το
22,25% έγραψε από 0 έως 5, ενώ βαθμολογίες 18-19 έλαβε το 7% και 19-20
το 5,22% των υποψηφίων. Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι για να γίνουν
ασφαλείς προβλέψεις σχετικά με το πώς θα κινηθούν οι βάσεις, πρέπει να
γίνουν και συγκρίσεις με τα στοιχεία των περυσινών βαθμολοιών.
Επόμενο βήμα, η οριστικοποίηση του μηχανογραφικού
Σήμερα, Παρασκευή, λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι, άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας, http://results.it.minedu.gov.gr , στην οποία μπορούν να βρίσκουν οι υποψήφιοι την βαθμολογία τους.
Έτσι, κάθε ενδιαφερόμενος, μπορεί να δει τα αποτελέσματά του,
χρησιμοποιώντας τον οκταψήφιο κωδικό του και τους τέσσερις (4) αρχικούς
χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμό του,
σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.
Επιπλέον, οι καταστάσεις με τα αποτελέσματα έχουν αναρτηθεί στα σχολεία
της χώρας, χωρίς ωστόσο να αναγράφονται τα ονομαστικά στοιχεία κάθε
υποψηφίου, αλλά μόνο ο κωδικός και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά
εξεταζόμενο μάθημα.
Από σήμερα, οι 104.000 υποψήφιοι για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση και τις 78.335 θέσεις των ΑΕΙ, θα μπορούν να υπολογίσουν τα
μόρια που συγκέντρωσαν, προκειμένου να κάνουν τις τελικές επιλογές τους
για το μηχανογραφικό.
Υπενθυμίζεται ότι από την ερχόμενη Πέμπτη, 4 Ιουλίου, οι υποψήφιοι θα
μπορούν να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο (επιλέγοντας
«Οριστικοποίηση»), στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr.
Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, η προθεσμία για την οριστική υποβολή των
μηχανογραφικών δελτίων λήγει τη Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2019, και είναι
αποκλειστική.
Μετά την παρέλευση της προθεσμίας κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να
οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό δελτίο. Όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα
λειτουργήσουν επιπλέον την Τρίτη, 9 Ιουλίου, καθώς και τη Δευτέρα 15
Ιουλίου, για να υποστηρίξουν τους υποψηφίους στην ηλεκτρονική υποβολή
των μηχανογραφικών δελτίων.
Τέλος, από το υπουργείο Παιδείας προτείνεται οι υποψήφιοι να εκτυπώσουν
ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο
μηχανογραφικό (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου),
ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.