ΔΕΗ: Τι προβλέπει το νέο σύστημα διακανονισμού των οφειλών – Μικρότερη προκαταβολή, έως 24 δόσεις

Η ΔΕΗ εφαρμόζει από την 1η Οκτωβρίου νέο σύστημα διακανονισμών με μικρότερη προκαταβολή και μέχρι 24 δόσεις για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές. Στόχος, όπως επισημαίνει η εταιρεία, είναι να δώσει τη δυνατότητα σε εκατομμύρια οφειλέτες να κάνουν μια νέα αρχή.

Το σύστημα, όχι μόνο δίνει δυνατότητα σε εκατομμύρια οφειλέτες να κάνουν μια νέα αρχή, αλλά δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ταχεία μείωση των συσσωρευμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την επιχείρηση, που αγγίζουν τα 2,7 δισ. ευρώ.

Το ύψος της προκαταβολής και οι δόσεις κλιμακώνονται ανάλογα με το ύψος της οφειλής, ως εξής:

Για χρέος έως 500 ευρώ, προκαταβολή 10 % και 5 μηνιαίες δόσεις.

Από 500 ως 1000 ευρώ, προκαταβολή 10 % και 8 μηνιαίες δόσεις.

Από 1000 ως 2000 ευρώ, προκαταβολή 15 % και 12 μηνιαίες δόσεις.

Από 2000 ως 3000 ευρώ, προκαταβολή 20 % και 18 μηνιαίες δόσεις.

Από 3000 ευρώ και πάνω υπάρχουν δύο εναλλακτικές: προκαταβολή 20 % και 18 μηνιαίες δόσεις ή προκαταβολή 30 % και 24 μηνιαίες δόσεις.

Έτσι, για οφειλή 500 ευρώ η προκαταβολή είναι 50 ευρώ και η μηνιαία δόση 90 ευρώ, για 1000 ευρώ προκαταβολή 100 ευρώ και δόση 113 ευρώ κ.ο.κ. 

Απλούστερο

Το νέο σύστημα διακανονισμών είναι απλούστερο σε σχέση με αυτό που ίσχυε ως τώρα, το οποίο λάμβανε υπόψη και το ιστορικό του καταναλωτή (αν ήταν συνεπής, αν είχε κάνει διακανονισμούς και τους τηρούσε, αν είχε κάνει ρευματοκλοπή κλπ.) και γι’ αυτές τις περιπτώσεις έθετε ως προϋπόθεση μεγαλύτερη προκαταβολή (έως 40 – 50 %) την οποία χιλιάδες καταναλωτές αδυνατούσαν να καλύψουν.

Στο πλαίσιο της απλούστευσης προβλέπεται επίσης αυτοματοποιημένη διαδικασία έγκρισης των αιτημάτων ρύθμισης, η οποία θα γίνεται άμεσα στα καταστήματα της ΔΕΗ με την υποβολή της αίτησης.

Ο πελάτης θα χρειάζεται να προσκομίσει μόνο τον τελευταίο λογαριασμό του, την αστυνομική του ταυτότητα και τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου.

Επιπλέον, από την ερχόμενη Τρίτη 8 Οκτωβρίου θα μπορούν να υποβάλλονται αιτήσεις και τηλεφωνικά στο 11770 ενώ σε επόμενη φάση στόχος είναι η διαδικασία να διεκπεραιώνεται και ηλεκτρονικά.

Τα βασικά χαρακτηριστικά της ρύθμισης:

Απαραίτητη προϋπόθεση για να ισχύει η ρύθμιση, είναι να εξοφλούνται εμπρόθεσμα οι δόσεις και οι τρέχοντες λογαριασμοί (λογαριασμοί που εκδίδονται μετά τη ρύθμιση).

Όποιος χάσει τη ρύθμιση, για να ενεργοποιηθεί εκ νέου θα πρέπει να καταβάλει τις ληξιπρόθεσμες δόσεις και τους τρέχοντες λογαριασμούς.

Εφόσον ο πελάτης είναι συνεπής στην εξόφληση του διακανονισμού, δικαιούται και την έκπτωση συνέπειας στους τρέχοντες λογαριασμούς.

Δικαίωμα ένταξης στη ρύθμιση έχουν και πελάτες, που σήμερα είναι ενταγμένοι σε άλλη ρύθμιση, ώστε να επωφεληθούν από μεγαλύτερο αριθμό δόσεων.

Στους πελάτες που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο και στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών, εφαρμόζεται ο Κώδικας Προμήθειας, δηλ. κάθε δόση διαμορφώνεται στο μισό του Μέσου Μηνιαίου Λογαριασμού.

Παράδειγμα 1: Οφειλή 1 έτους, ποσού 1.200Euro – 24 δόσεις των 50Euro, προκαταβάλλεται η 1η δόση.

Παράδειγμα 2: Οφειλή 2 ετών, ποσού 3.600Euro – 48 δόσεις των 75Euro, προκαταβάλλεται η 1η δόση.

Όσοι πελάτες δεν έχουν πλέον σύμβαση με τη ΔΕΗ, αλλά έχουν ανεξόφλητους λογαριασμούς ρεύματος, θα μπορούν να υποβάλουν αίτημα για εξατομικευμένη ρύθμιση, ανάλογα με το ύψος της οφειλής και τις οικονομικές τους δυνατότητες.

Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη ΔΕΗ στο πρώτο εξάμηνο ήταν 2,792 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 2.474 δισ. ευρώ δεν έχουν διακανονιστεί. 

Δηλώσεις του προέδρου της ΔΕΗ

Ο πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, δήλωσε σχετικά:

«Η ΔΕΗ με τη νέα απλή, ενιαία και αυτοματοποιημένη πάγια ρύθμιση, που ανακοίνωσε σήμερα, δίνει τη δυνατότητα σε εκατομμύρια πελάτες της να μπορέσουν να αποπληρώσουν τις οφειλές τους και να κάνουν μία νέα αρχή. Η κίνηση αυτή στοχεύει στον περιορισμό των ληξιπρόθεσμων οφειλών, που αγγίζουν σήμερα τα 2,7 δισ. ευρώ. Παράλληλα, με την ανακούφιση των πελατών μας, που αντιμετωπίζουν πραγματική δυσκολία να αποπληρώσουν τα χρέη τους προς τη ΔΕΗ, θέτουμε ως πρώτη προτεραιότητα την αντιμετώπιση του φαινομένου των στρατηγικών κακοπληρωτών».

«Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη δοθεί ρητή εντολή στον ΔΕΔΔΗΕ για εντατικοποίηση των αποκοπών σε πελάτες, που έχει διαπιστωθεί ότι συστηματικά αποφεύγουν να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους, συσσωρεύοντας μεγάλες οφειλές. Η ΔΕΗ παραμένει ευαισθητοποιημένη σε περιπτώσεις κοινωνικά αδύναμων οφειλετών και θα εξαντλεί κάθε δυνατότητα στήριξής τους στο πλαίσιο του νόμου».

Σχετικά