Οι διαμαρτυρίες στην Πύλη Βοιωτίας και τα κενά στα σχολεία- Του Θωμά Κιούση

kiousis thomas

Οι κινητοποιήσεις και η πρόσφατη επιστολή διαμαρτυρίας των μαθητών του γυμνασίου και των λυκειακών τάξεων της Πύλης Βοιωτίας προς την υπουργό Παιδείας,(Δείτε Εδώ) για τα ακάλυπτα κενά στο μάθημα της φυσικής, επισημαίνουν με χαρακτηριστικό τρόπο τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σχολεία της περιφέρειας.

Κενά σε βασικό μάθημα, το σχολείο έμεινε χωρίς φυσικό από πριν τις γιορτές, ενώ οι μαθητές καλούνται σε λίγους μήνες να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις,

Μέχρι πριν λίγες εβδομάδες πρόβλημα σε ότι αφορά κάλυψη οργανικής θέσης 15 ωρών στα μαθηματικά υπήρχε στο γυμνάσιο και λυκειακές τάξεις στη Δομβραίνα και στο Καπαρέλλι. Το υπόλοιπο διδακτικό προσωπικό φρόντιζε να καλυφθούν βασικά κενά και να παραμείνει η ποιότητα της εκπαίδευσης σε υψηλά επίπεδα.

Κενά εντοπίζονται στο ΕΠΑΛ Θήβας, το Δίστομο και σε άλλα σχολεία της Βοιωτίας.

Η αγωνία των παιδιών είναι δικαιολογημένη όπως και η αγανάκτηση των γονιών τους.

Τελικά θύματα της εκάστοτε αναστάτωσης που δημιουργείται είναι οι μαθητές και οι οικογένειές τους

Το πρόβλημα δεν είναι μόνο φετινό και δεν είναι μόνον τα «παραδοσιακά» κενά των πρώτων εβδομάδων. Ένα πλέγμα παραγόντων που έχουν να κάνουν με τη σωστή και έγκαιρη διαχείριση θεμάτων όπως: άδειες, μεταθέσεις, αποσπάσεις, παραιτήσεις, σε συνδυασμό με την υψηλή μοριοδότηση στις πιο απομακρυσμένες περιοχές, αναπληρωτές, αλλά και φαινόμενα γραφειοκρατίας και ολιγωρίας, συμβάλλουν στη διαμόρφωση αυτής της ζοφερής εικόνας.

Μια ακόμα παράμετρος που δημιουργεί αντικίνητρο τοποθέτησης σε κάποιες περιπτώσεις, είναι οι χαμηλές αμοιβές, ειδικά αν οι προς κάλυψη ώρες δεν είναι αρκετές σε συνδυασμό με τις αποστάσεις.

Υπό αυτές τις συνθήκες και τα μικρά ή μεγάλα «αδιέξοδα» που δημιουργούνται, για ποια ισονομία, και δωρεάν παιδεία μιλάμε για τα παιδιά της περιφέρειας; Πώς να εστιάσουν απρόσκοπτα τα παιδιά στο στόχο τους;

Η πορεία φθοράς για την ελληνική επαρχία είναι στρατηγικής σημασίας να σταματήσει και η υψηλή επάρκεια της εκπαίδευσης αποτελεί βασική προϋπόθεση. Τα παιδιά, το πιο ζωντανό κύτταρο των τοπικών κοινωνιών πρέπει να στηριχθούν.

Η πολιτεία οφείλει να λάβει προληπτικά μέτρα για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και οι χρόνιες κακοδαιμονίες με οριστικό τρόπο.

Θέλουμε ίσες ευκαιρίες, ισότιμη και δίκαιη αντιμετώπιση για όλους. Είμαστε κατά της απαξίωσης και της ερημοποίησης και επιδιώκουμε την πρόοδο για τον τόπο μας.

* Δημοτικός Σύμβουλος δήμου Θηβαίων

Σχετικά