«Ακρόπολη …τσιμενταρισμένη ομορφιά» – Άρθρο στη Liberation για τις αισθητικά πανάθλιες παρεμβάσεις στον Ιερό Βράχο

Δε χρειάζεται να είναι κανείς αρχαιολόγος,αρχιτέκτονας ή εικαστικός για να κρίνει πως το …τσιμέντωμα(!!) γύρω απ΄τον Παρθενώνα αποτελεί ίσως την αθλιότερη παρέμβαση στη μακραίωνη ιστορία του μνημείου.

%25CF%2586%25CF%2583%25CF%2586%25CF%2583%25CF%2583%25CF%2586%25CF%2583

Η Liberation παρουσιάζει το θέμα στις πραγματικές του διαστάσεις, μακριά από τις μονόπλευρα φιλοκυβερνητικές αναλύσεις επί του θέματος σε σειρά ελληνικών μμε.Σίγουρα θα ακολουθήσουν κι άλλα διεθνή μέσα ενημέρωσης μόλις οι εικόνες γίνουν ευρέως γνωστές..
«Ακρόπολη, τσιμενταρισμένη και παραμορφωμένη ομορφιά» είναι ο τίτλος άρθρου της γαλλικής εφημερίδας Liberation που καταγράφει με αγωνία την παρέμβαση της Μενδώνη και της κυβέρνησης στον Ιερό Βράχο με ένα εγκληματικά κακαίσθητο συνονθύλευμα τσιμέντου, που δείχνει ασέβεια απέναντι σε ένα μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
«Στο πιο επισκέψιμο μνημείο στην Ελλάδα, με το πρόσχημα της αποκατάστασης και βελτίωσης της προσβασιμότητας του μνημείου, κινδυνεύουν να μεταμορφώσουν τον λόφο στην καρδιά της Αθήνας για πάντα», γράφει το άρθρο – παρέμβασή της Liberation.
Παράλληλα, αναφέρει τις δηλώσεις της πρόεδρου του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων Δέσποινας Κουτσούμπα και του αρχιτέκτονα Τάσου Τανούλα, ο οποίος επί 44 χρόνια εργάστηκε για την αποκατάσταση της Ακρόπολης.
Και οι δύο περιγράφουν με μελανά χρώματα τις παρεμβάσεις, σημειώνοντας ότι αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του μνημείου.
Όπως εξηγεί η κα Κουτσούμπα, για τα έργα που πραγματοποιήθηκαν τοποθετήθηκε οπλισμένο σκυρόδεμα στους αρχαίους βράχους και στη συνέχεια καλύφθηκε με τσιμέντο. Τώρα, η κορυφή του λόφου, 157 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, «μοιάζει περισσότερο με ποδηλατόδρομο ή πίστα για σκέιτμπορντ παρά με έναν ιστορικό χώρο για να θαυμάσετε τις αρχαιότητες».

akropoli-tsimento
akropoli-6-scaled

Ο αρχιτέκτονας Τάσος Τανουλάς περιγράφει το σοκ του όταν επισκέφθηκε την Ακρόπολη μετά το πέρας των εργασιών.
«Όταν ήμουν υπεύθυνος για το έργο, το κάναμε με το χέρι», θυμάται μιλώντας στη γαλλική εφημερίδα. «Από  σεβασμό για το μέρος, από σεβασμό για τις πέτρες», προσθέτει. Τώρα όλα φαίνεται να έχουν γίνει με σχεδόν βιομηχανικό τρόπο. «Χρησιμοποίησαν βαριά μηχανήματα που έβλαψαν τις εγκαταστάσεις», σημειώνει ο κ. Τανούλας.

Σχετικά