Βαθμολογίες – Βατερλώ στις Πανελλαδικές εξετάσεις

Πανελλαδικές: Τα μαθήματα αποτυχίας και επιτυχίας – Στις 28 ή 29 του μήνα η ανακοίνωσή τους

Τα Μαθηματικά αναδεικνύονται στον μεγάλο ρυθμιστή της φετινής εξεταστικής διαδικασίας για τα ΑΕΙ, καθώς ο αυξημένος βαθμός δυσκολίας τους «ρίχνει» τους υποψηφίους του 4ου Επιστημονικού Πεδίου (Οικονομικών Σπουδών και Σπουδών Πληροφορικής), επηρεάζοντας ταυτόχρονα και εκείνους του 2ου Επιστημονικού Πεδίου (Θετικών Επιστημών).

Μιλώντας στα «ΝΕΑ», βαθμολογητές κάνουν λόγο ακόμα και για ιστορικό… χαμηλό στο συγκεκριμένο μάθημα, με το ποσοστό όσων έγραψαν κάτω από 10 να φτάνει το 80%-85% στο 4ο Πεδίο και το 60%-65% συνολικά.

Το διαφαινόμενο Βατερλό, πάντως, επαναφέρει το αίτημα για εξέταση των υποψηφίων του 2ου και του 4ου πεδίου σε διαφορετικά θέματα και βιβλία στα Μαθηματικά και όχι σε ίδια, όπως γίνεται σήμερα. Κατά τα άλλα, μετά την πρώτη «κανονική» εξεταστική περίοδο σε τρία χρόνια, οι βάσεις αναμένεται να κινηθούν πτωτικά, όπως και οι βαθμοί των υποψηφίων στα εξεταζόμενα μαθήματα.

Συνολικά αναμένεται πτώση των βάσεων για τα ΑΕΙ, η οποία θα καταγραφεί κυρίως στο 4ο πεδίο. Από την εικόνα αυτή φαίνεται ότι «γλιτώνει» μόνο το 3ο επιστημονικό πεδίο των επιστημών Υγείας με μικρές αυξομειώσεις.

Η εικόνα

Τι λένε όμως οι πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα της χώρας;

Νεοελληνική Γλώσσα

Εμπειρος βαθμολογητής από μεγάλο βαθμολογικό κέντρο της πρωτεύουσας (που βαθμολογεί γραπτά της περιφέρειας) αναφέρει ότι οι επιδόσεις των υποψηφίων θα είναι φέτος λίγο καλύτερες από τις αντίστοιχες περυσινές, και αυτό γιατί τα θέματα στη Λογοτεχνία που συνεξεταζόταν ήταν πιο βατά.

Μαθηματικά

Ο βαθμολογητής και έμπειρος καθηγητής Αλέξανδρος Αλεξανδρής αναφέρει ότι η εικόνα που ο ίδιος έχει συναντήσει δείχνει ότι αναμένεται ένα «θεόρατο ποσοστό υποψηφίων με βαθμολογίες κάτω από τη βάση». Οπως εξηγεί, τα θέματα, εκτός από πολύ απαιτητικά, ήταν διαφορετικής φιλοσοφίας από αυτή που είχαν συνηθίσει οι υποψήφιοι.

«Κρίνω ότι δεν έπρεπε να γίνει αυτή η στροφή, ειδικά φέτος, που εξετάστηκαν παιδιά τα οποία δεν είχαν καμία εμπειρία οργανωμένων εξετάσεων» λέει. Οπως εκτιμάει, ο πανελλαδικός μέσος όρος των βαθμολογιών θα είναι αρκετά χαμηλότερος από πέρυσι, με μια συμπίεση πολλών υποψηφίων στη βαθμολογική κλίμακα ως το 15 και πολύ περισσότερα γραπτά κάτω από το 10.

Φυσική

Ο επίσης έμπειρος βαθμολογητής σε μεγάλο βαθμολογικό κέντρο της χώρας Χρήστος Παπακωνσταντίνου εξηγεί ότι τα θέματα που επελέγησαν ήταν επιστημονικά σωστά και απαιτούσαν κριτική σκέψη. Ωστόσο, αναφέρει ότι «φέτος είχαμε τα παιδιά-θύματα της τηλεκπαίδευσης, οπότε τα δεδομένα ήταν διαφορετικά».

«Το τρίτο θέμα, το οποίο έδινε μάλιστα 25 μόρια, βασιζόταν στην ύλη της Β’ Λυκείου – μίας χρονιάς που για τους συγκεκριμένους υποψηφίους εξελίχθηκε ολόκληρη μέσα στα σπίτια και από τους υπολογιστές» τονίζει. Εχοντας διορθώσει ως σήμερα περισσότερα από 130 γραπτά, όπως λέει, μόνο τα πέντε περιείχαν σαφείς και σωστές απαντήσεις στα θέματα που εξέταζαν την κριτική σκέψη.

Σε πολλές περιπτώσεις, συνεχίζει, οι υποψήφιοι δεν μπορούσαν να απαντήσουν σε απλές ερωτήσεις κατανόησης και απαντούσαν σε άλλες δυσκολότερες, γεγονός που δείχνει ότι η κατανόηση του μαθήματος μέσα στην τάξη δεν είναι απλή υπόθεση. Αναμένεται να καταγραφούν γραπτά με βαθμολογίες γύρω ή και κάτω από τη βάση σε ποσοστό 50%.

Χημεία

Η βαθμολογήτρια Παναγιώτα Στεφανίδου αναφέρει ότι τα θέματα «έδιναν στον υποψήφιο τη δυνατότητα να φτάσει εκεί που άξιζε». Οι επιδόσεις αναμένεται να είναι καλύτερες από πέρυσι, ανεβάζοντας το βαθμολογικό όριο των τμημάτων που επηρεάζουν ή συγκρατώντας την πτώση που θα δημιουργήσουν οι επιδόσεις σε άλλα μαθήματα. Βέβαια, όπως υπογραμμίζει, «για να ξεπεράσεις το 80 στην κλίμακα του 100 χρειαζόταν καλή προετοιμασία. Μόρια στέρησαν από πολλούς υποψηφίους οι αιτιολογήσεις στα ερωτήματα που ζητούνταν».

Πάντως, παρότι το μάθημα αναμένεται να φέρει γενικά καλύτερες επιδόσεις, θα έχει αυξημένο αριθμό γραπτών κάτω από τη βάση σε σχέση με εκείνα του προηγούμενου έτους.

Βιολογία

Ο Λευτέρης Χατζηλάρης, βαθμολογητής σε κέντρο της πρωτεύουσας, λέει ότι τα θέματα ήταν δυσκολότερα από πέρυσι, άρα οδηγούν σε χαμηλότερες επιδόσεις. «Στα 30 μόνο τρία καταγράφονταν στην κατηγορία άνω του 90 στην κλίμακα του 100. Και πάνω από 95 θα έλεγα μόνο το ένα. Δυστυχώς, πολλά γραπτά ήταν απογοητευτικά. Φαίνεται το πόσο έχει επηρεάσει η αποχή από τη διά ζώσης εκπαίδευση για μεγάλο χρονικό διάστημα στη δυσκολία με την οποία εκφράζονται οι νέοι μας σήμερα» σχολιάζει.

Οι εκτιμήσεις δείχνουν συνωστισμό στις βαθμολογίες μεταξύ 45-70 στην κλίμακα του 100.

Αρχαία Ελληνικά

Τα θέματα φέτος ήταν πολύ απαιτητικά και οδηγούν σε πτώση των υψηλών βαθμολογιών. Οι αριστούχοι αναμένεται να είναι αισθητά λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι και οι αποτυχόντες πολύ περισσότεροι.

Λατινικά

Επιχειρήθηκε να διορθωθεί η αστοχία της αυξημένης και δυσνόητης εξεταστέας ύλης με εύκολα θέματα. Συνεπώς, οι βαθμολογίες αναμένεται ότι θα είναι μεν χαμηλότερες από τις αντίστοιχες περυσινές – όταν οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάστηκαν στην Κοινωνιολογία – αλλά αντίστοιχες με αυτές της τελευταίας χρονιάς εξέτασης των Λατινικών.

in.gr

Σχετικά