Επιλογή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας-Tα “ψιλά”γράμματα των συμβάσεων

Με την ακρίβεια να «χτυπάει κόκκινο» το τελευταίο διάστημα στα τιμολόγια όλων των εταιριών παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, και τη ρήτρα αναπροσαρμογής να έχει εξελιχθεί  σε …εφιάλτη για τους καταναλωτές, η επιλογή του παρόχου, αποτελεί πραγματικά… σταυρόλεξο για πολύ δυνατούς λύτες.  

Οι «παγίδες» που θα πρέπει να προσέχουν όλοι οι καταναλωτές, ιδίως δε τα «ψιλά γράμματα» στις συμβάσεις των προσφορών από τους διάφορους παρόχους, πριν προβούν στην τελική επιλογή, θα κρίνουν αν θα πληρώνουν τον εκάστοτε λογαριασμό σε ευρώ ή σε …χρυσές λίρες.

«Οι καταναλωτές οφείλουν να γνωρίζουν ότι από 1η Αυγούστου έως τις 31 Ιουλίου 2023, έχουν επέλθει βασικές αλλαγές στην λιανική αγορά ρεύματος», δήλωσε στην ΕΡΤ ο Παναγιώτης Γεωργιάδης, εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝ.ΚΑ.).

Οι αλλαγές είναι οι ακόλουθες:

Η μηνιαία πάγια χρέωση δεν μπορεί να ξεπερνά τα 5 ευρώ.

Απαγορεύεται η χορήγηση εκπτώσεων που συνδέονται με την χονδρεμπορική αγορά.

Η ρήτρα αναπροσαρμογής έχει ανασταλεί για 12 μήνες, γεγονός που σημαίνει ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα χωρίς καμιά επιβάρυνση, να αλλάξουν πάροχο ρεύματος.

Ωστόσο ο κ. Γεωργιάδης, συμβουλεύει  τους καταναλωτές να διαβάζουν τα «ψιλά γράμματα» στα συμβόλαια που υπογράφουν.

Επιπρόσθετα, ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Καταναλωτών, εφιστά την προσοχή όλων  των πολιτών, ούτως ώστε στη σύναψη του συμβολαίου να μην «βαφτίσει» ο εκάστοτε πάροχος ρεύματος ως έκπτωση την κρατική επιχορήγηση, προκειμένου να προσελκύσει τον πελάτη.

Ιδιαίτερος λόγος γίνεται και για την τιμή του παγίου, καθώς πολλοί πάροχοι έχουν περάσει το πλαφόν των 5 ευρώ με συνέπεια  το κόστος να έχει φτάσει έως και 8 ευρώ. Η πρακτική αυτή θεωρείται παράνομη και υπόκειται στον νόμο Προστασίας του Καταναλωτή.

Ο καταναλωτής σε αυτή την περίπτωση μπορεί να προχωρήσει σε καταγγελία και ύστερα θα επιληφθεί του ζητήματος η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Ένα άλλο τέχνασμα που χρησιμοποιούν οι πάροχοι ενέργειας είναι οι χαμηλές ανταγωνιστικές χρεώσεις αλλά με υψηλό πάγιο, που πιθανόν ο καταναλωτής να μην προσέξει και τελικά  να μη έχει κανένα όφελος.

Επιπλέον, οι πάροχοι συχνά ανακοινώνουν χαμηλό πάγιο, αλλά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και όχι για όλη τη διάρκεια των 12 μηνών της σύμβασης.

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, παγίδα στην επιλογή του παρόχου ενέργειας αποτελούν κάποιες προσφορές, οι οποίες συνδέουν τις τιμές της κιλοβατώρας με την κατανάλωση. Όπως αναφέρει συγκεκριμένα, εάν υπάρχει κάποιο όριο που ξεπεράσουν οι καταναλωτές, έπειτα θα χρεωθούν για το σύνολο της κατανάλωσης που έκαναν, με την υψηλότερη χρέωση της υπέρβασης του εν λόγω ορίου.

Οι πάροχοι ενέργειας τείνουν να συνδέουν την χαμηλότερη τιμολόγηση με τη συνεπή πληρωμή, πράγμα που δεν συνιστά παρανομία, στην περίπτωση που δεν παραπλανάται ο καταναλωτής.

«Οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να παρασύρονται από τους πηχιαίους μεγάλους τίτλους που προβάλλουν οι πάροχοι ενέργειας για να τους προσελκύσουν», τόνισε ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Καταναλωτών.

Πηγή: ΕΡΤ

Σχετικά