«Δρομέας»: Πώς το drone θα ειδοποιεί οδηγούς για εμπόδια στο δρόμο – Δοκιμές στην Εγνατία Οδό

Στην τελική φάση της υλοποίησής του βρίσκεται το ελληνικό drone που φέρει την ονομασία «Δρομέας», για την πρόληψη πολλαπλών ατυχημάτων σε αυτοκινητόδρομους της χώρας, μια πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ), σε συνεργασία με το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και με δύο ελληνικές επιχειρήσεις.

Το μη επανδρωμένο αερόχημα που ξεκίνησε να υλοποιείται πριν από δύο χρόνια, δοκιμάζεται αυτήν την περίοδο πιλοτικά στην Εγνατία Οδό ενώ, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο ThessToday.gr o Διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, Αντιπρόεδρος ΕΚΕΤΑ και Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο), Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης, εκτιμάται ότι μέχρι το 2025 θα είναι ένα ολοκληρωμένο προϊόν που θα κυκλοφορήσει στην αγορά. «Παρατηρώντας τις ανάγκες της οδικής ασφάλειας και με βάση την εμπειρία μας, αναπτύσσουμε ένα σύστημα drone προκειμένου να προειδοποιούμε τους οδηγούς για εμπόδια και να προλαβαίνουμε πολλαπλά οδικά ατυχήματα σε αυτοκινητόδρομους. Το σύστημα δηλαδή βλέπει τι συμβαίνει πριν το δει ο οδηγός», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπεκιάρης.
Πώς λειτουργεί ο «Δρομέας»

Πρόκειται για ένα συγχωρητικό σύστημα, το οποίο πετώντας πάνω από έναν δρόμο όπου αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες, θα έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίζει όλα τα εμπόδια, εάν υπάρχει δηλαδή κάποιο ακινητοποιημένο όχημα σε κλειστή στροφή, κάποιο ατύχημα ή και ένα ζώο. Όταν το drone με ύψος πτήσης μέχρι 300 μέτρα και ταχύτητα κίνησης έως 160 χλμ., εντοπίσει το εμπόδιο, θα μεταδίδει την πληροφορία αυτόνομα και αυτόματα με 5G, είτε στο Κέντρο Διαχείρισης και Ελέγχων του δρόμου για να παρέμβει, είτε στα οχήματα που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση με το εμπόδιο, μέσω τηλεματικής επικοινωνίας, ελαχιστοποιώντας έτσι τα οδικά και πολλαπλά ατυχήματα.

Το μη επανδρωμένο αερόχημα, σύμφωνα με τον κ. Μπεκιάρη, αποτελείται από δύο κάμερες, μια οπτική και μια θερμική, έχει ολοκληρωθεί και αυτήν την περίοδο δοκιμάζεται πιλοτικά στην Εγνατία Οδό, προκειμένου να αποδειχθεί ότι φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αναμένεται μάλιστα και η έγκριση για την εφαρμογή του επί πραγματικού δρόμου. «Το σύστημα με ”μικτή τεχνολογία” αφορά ένα drone από την αγορά, στο οποίο έχουμε βάλει δικούς μας αισθητήρες και δικό μας λογισμικό, καθώς και ένα drone που αναπτύσσουν οι δύο ελληνικές επιχειρήσεις μαζί με το ΑΠΘ, καθαρά ελληνικής τεχνολογίας», σημείωσε ο κ. Μπεκιάρης.

Το ΣμηΕΑ(Συστήματα μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους) με 8 έλικες που χρησιμοποιείται για τις δοκιμές μαζί με την υπολογιστική μονάδα και την οπτική- θερμική κάμερα. Οι δράσεις που πραγματοποιούνται στο ΙΜΕΤ αφορούν την αυτόματη αναγνώριση και εντοπισμό οχημάτων και πεζών στη κυκλοφορία, κινηματική ιχνηλάτηση στόχων, εντοπισμός προβλημάτων στη κυκλοφορία και επικοινωνία με τα οχήματα στη περιοχή για τη διευθέτηση της κυκλοφορίας. Το συγκεκριμένο drone χρησιμοποιείται για δοκιμαστικές πτήσεις για την κατασκευή και επικύρωση των προαναφερθέντων υποσυστημάτων.

Σε ποιους δρόμους θα εφαρμοστεί

Σημειώνεται ότι το drone θα μπορεί να πετά πάνω από τους αυτοκινητόδρομους και τους επαρχιακούς δρόμους της χώρας μας. Ακόμη, όπως δήλωσε ο κ. Μπεκιάρης, μπορεί να αξιοποιηθεί και στο υπό κατασκευή Fly Over. Ωστόσο, δεν είναι εφικτό να εφαρμοστεί εντός των πόλεων, καθώς υπάρχουν συνεχή εμπόδια και οι ταχύτητες κυκλοφορίας των οχημάτων είναι σαφώς μικρότερες. Ένα τέτοιου είδους drone έχει 24ωρη ικανότητα κίνησης, και πρόθεση του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ είναι να πετά πάνω από τους δρόμους όλο το 24ωρο. «Μέσα στον χρόνο θα έχει ολοκληρωθεί η ανάπτυξη του συστήματος και στη συνέχεια, περνάει στη φάση της παραγωγής. Χρειάζεται 1 με 2 χρόνια για να κυκλοφορήσει ως ολοκληρωμένο προϊόν στην αγορά και θεωρώ ότι μέχρι το 2024-2025 θα το έχουμε στην ελληνική αγορά», εξήγησε ο Διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ.

Το έργο με τίτλο «Ευφυές Σύστημα Μεταφορών Υποστηριζόμενο από Μη Επανδρωμένο Αερόχημα – ΔΡΟΜΕΑΣ» χρηματοδοτείται από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας.

40 έργα «τρέχουν» για τις μεταφορές

Σαράντα ευρωπαϊκά έργα που αφορούν κυρίως την ασφάλεια των μεταφορών (αυτοκίνητα, πλοία, αεροπλάνα, τρένα κτλ) «τρέχουν» στο ΙΜΕΤ και όπως γνωστοποίησε ο κ. Μπεκιάρης, αναμένονται πολλά ακόμη ενεργητικά συγχωρητικά συστήματα να υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα. «Εργαζόμαστε διαρκώς στο ΙΜΕΤ για την ασφάλεια στις μεταφορές, έχουμε ήδη αναπτύξει και συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε έναν μεγάλο αριθμό συγχωρητικών συστημάτων που βασίζονται στην τηλεματική για ζητήματα όπως η υπνηλία των οδηγών πάνω στο τιμόνι, καθώς το 25% έχει βιώσει τουλάχιστον μια φορά το γεγονός να αποκοιμηθεί ενώ οδηγεί πολλές ώρες», είπε καταλήγοντας ο Διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ.

πηγή: thesstoday.gr

Σχετικά