Όλοι οι οδηγοί έχουμε καλές και κακές συνήθειες. Ανάλογα με το πόσα… χρόνια, αλλά και πόσες εμπειρίες έχουμε πίσω από το τιμόνι, μεταβάλλεται και ο τρόπος που οδηγούμε.
Ωστόσο, ορισμένες συνήθειες μπορεί να είναι βαθιά ριζωμένες μέσα μας και πολλές από αυτές μπορεί να δημιουργούν πρόβλημα στο αυτοκίνητό μας.
Οι κακές συνήθειες που αφορούν τη συντήρηση του αυτοκινήτου αποτελούν μια πραγματικότητα που αντιμετωπίζουμε όλοι. Είτε τις γνωρίζουμε είτε όχι, αυτές οι συνήθειες μπορεί να έχουν σοβαρές συνέπειες στην λειτουργική κατάσταση του αυτοκίνητου μας.
Μάλιστα, σύμφωνα με το Car and Motor υπάρχουν 10 συγκεκριμένες συνήθειες, οι οποίες δημιουργούν πρόβλημα στο αυτοκίνητό μας.
Ειδικότερα:
Υψηλές στροφές με κρύο κινητήρα
Δεν ενδείκνυται καθόλου να θέσουμε σε λειτουργία έναν κρύο κινητήρα και αμέσως να ανεβάσουμε στροφές για να ανεβάσουμε την θερμοκρασία του πιο γρήγορα. Εάν το κάνετε να ξέρετε ότι θα προκαλέσετε πρόωρη φθορά, για τον λόγο ότι δεν έχει ανεβάσει ακόμα θερμοκρασία λειτουργίας το λάδι και δεν λιπαίνεται σωστά ο κινητήρας.
Αναβολή service
Όλοι οι κατασκευαστές αυτοκίνητων συνιστούν να ακολουθούμε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα συντήρησης και να διατηρούμε το αυτοκίνητο σε άριστη κατάσταση λειτουργίας. Βραχυπρόθεσμα, μπορεί να μην φαίνεται ότι κάνουμε κακό επειδή παραλείπουμε μια αλλαγή λαδιών, το φίλτρο του αέρα ή τις εναλλαγές στις θέσεις των ελαστικών.
Η αλήθεια είναι όμως ότι η τήρηση της προγραμματισμένης συντήρησης θα μας βοηθήσει να αποφύγουμε μεγάλες επισκευές στο μέλλον.
Αδιαφορία για τις ενδεικτικές λυχνίες
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μια σειρά από προειδοποιητικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων και αυτές μας ενημερώνουν για συγκεκριμένα προβλήματα. Αν τις αγνοήσουμε μπορεί να μας αφήσουν στο δρόμο με ένα χαλασμένο αυτοκίνητο. Ανάλογα μάλιστα το πρόβλημα, θα μπορούσε ακόμη και να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια μας.
Αδιαφορία για τις πιέσεις των ελαστικών
Η πιο εύκολη «εργασία συντήρησης» που αποφεύγουμε οι περισσότεροι είναι ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών. Εάν το ελαστικό δεν είναι στη συνιστώμενη πίεση αέρα που προτείνει ο κατασκευαστής, αυτό με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει σε μια σειρά προβλημάτων, είτε αφορά την φθορά και την απόδοση των ελαστικών, είτε την κατανάλωση καυσίμου. Για αυτό τον λόγο καλό είναι να ελέγχουμε τις πιέσεις μία με δύο φορές το μήνα.
Τρόπος φρεναρίσματος
Το σύστημα πέδησης (φρένα) είναι ένα από τα πιο σημαντικά συστήματα ασφαλείας που έχουμε, αλλά το πολύ δυνατό πάτημα του πεντάλ των φρένων ή πολύ συχνή χρήση τους, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την λειτουργία συστήματος. Για παράδειγμα, η ενεργοποίηση των φρένων παρατεταμένα και για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση του συστήματος πέδησης με αποτέλεσμα να μειωθεί η ισχύς του.
Χτυπημένο παρμπρίζ
Πολλές φορές οδηγούμε και ακούμε ένα μικρό ήχο από ένα πετραδάκι που έπεσε στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου μας, και μετά διαπιστώνουμε ότι άφησε ένα ελάχιστα αντιληπτό σημάδι σε αυτό. Μερικοί θεωρούν ότι δεν χρειάζεται να κάνουμε κάτι για αυτό, αλλά η αλήθεια είναι ότι η πιθανότητα να επιδεινωθεί η ζημιά είναι πολύ μεγάλη.
Αλλαγή ταχυτήτων χωρίς να είμαστε σε στάση
Ακόμα κι αν κινείστε με όπισθεν με χαμηλή ταχύτητα, η αλλαγή σχέσεων χωρίς να σταματήσει τελείως το αυτοκίνητο, ασκεί επιπλέον πίεση στο κιβώτιο ταχυτήτων και το πιθανότερο είναι ότι τα λίγα δλ. που εξοικονομείτε από την διαδικασία, δεν αξίζουν το κόστος μιας πρόωρης φθοράς του σασμάν.
Σπάνιο πλύσιμο αυτοκίνητου
Σε όλους αρέσει να έχουν ένα φρεσκοπλυμένο αυτοκίνητο και τα οφέλη του πλυσίματος εκτείνονται πέρα από την οπτικό αποτέλεσμα. Εάν περάσουμε μεγάλες χρονικές περιόδους χωρίς να πλύνουμε το αυτοκίνητό μας, η βρωμιά επηρεάζει το βερνίκι της βαφή, καταστρέφοντας ουσιαστικό το χρώμα.
Αυξημένη ταχύτητα στα σαμαράκια
Τα σαμαράκια τοποθετούνται για να επιβραδύνουν οι οδηγοί σε διαβάσεις και κάνουν τις αστικές περιοχές ασφαλέστερες στους πεζούς. Εάν περάσετε πάνω από ένα σαμαράκι με χαμηλή ταχύτητα, το αυτοκίνητο δεν θα επηρεαστεί. Σε αντίθετη περίπτωση, μπορεί να προκαλέσετε ζημιά στο αυτοκίνητο.
Ακινησία για μεγάλο διάστημα
Η στάθμευση του αυτοκινήτου για μεγάλο χρονικό διάστημα και η μη εκκίνηση του κινητήρα μπορεί να βλάψει την μπαταρία. Από την άλλη, τα ελαστικά θα παρουσιάσουν σπασίματα από την γήρανση και τα ορισμένα πλαστικά του αμαξώματος μπορεί να έρθουν στα όριά τους