Η πιο κρύα εποχή του χρόνου απαιτεί μία ιδιαίτερη προσέγγιση από τον οδηγό, ο οποίος πρέπει να πάρει προληπτικά κάποια μέτρα, πριν αγριέψει ο καιρός και βρεθεί απροετοίμαστος.
Κρύο, βροχή, περισσότερο σκοτάδι και λιγότερο φως, χιόνια και πάγος συνθέτουν τον χειμώνα ένα δύσκολο παζλ για τον οδηγό, ιδιαίτερα τον Έλληνα, που δεν είναι συνηθισμένος σε ακραίες καιρικές συνθήκες ψύχους. Κάθε λάθος και κάθε αμέλεια μπορούν να προκαλέσουν μεγάλη ταλαιπωρία, οπότε καλό είναι να αποφεύγονται. Ιδού πέντε τέτοιες κλασικές περιπτώσεις «χειμερινών λαθών», που συμβαίνουν συχνά και μας κάνουν τη ζωή δύσκολη.
Προθερμαίνουμε τον κινητήρα
Πολλοί οδηγοί επιμένουν να βάζουν μπροστά τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους και να τον αφήνουν πρώτα να λειτουργήσει μερικά λεπτά για να ζεσταθεί η καμπίνα επιβατών, πριν ξεκινήσουν. Πρόκειται περί λάθους, επειδή το μοτέρ ζεσταίνεται καλύτερα και γρηγορότερα, όταν ξεκινούμε αμέσως και κινούμαστε με μέσες ταχύτητες χωρίς πολλά γκάζια τα πρώτα χιλιόμετρα. Πολύ σημαντικότερο είναι όμως, ότι η προθέρμανση προκαλεί μεγάλη φθορά στον κινητήρα επειδή δεν λιπαίνεται σωστά, ενώ μολύνει το περιβάλλον με ρύπους.
Δεν έχουμε ελέγξει τη μπαταρία
Η άδεια μπαταρία αποτελεί την πιο συνηθισμένη βλάβη, που παθαίνουν τα αυτοκίνητα τον χειμώνα, καθώς ταλαιπωρείται από τις χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ καλείται να λειτουργήσει σκληρότερα για να εφοδιάσει με ρεύμα συστήματα όπως τα θερμαινόμενα παρμπρίζ, οι υαλοκαθαριστήρες, τα φώτα, κλπ. Γι αυτό και είναι απαραίτητος ένας προληπτικός έλεγχος της μπαταρίας σε εξειδικευμένο συνεργείο, ώστε να μη μείνετε με τα πρώτα κρύα, ενώ μέσα στο αυτοκίνητο πρέπει να υπάρχουν και τα σχετικά καλώδια.
Φοράμε βαριά ρούχα κατά την οδήγηση
Πριν ξεκινήσουμε το χειμώνα, πρέπει να βγάζουμε το βαρύ μπουφάν ή το παλτό μας και μετά να καθόμαστε στο τιμόνι. Αλλιώς δεν μας προστατεύει αποτελεσματικά η ζώνη ασφαλείας σε περίπτωση σύγκρουσης, αν φοράμε βαριά ρούχα. Αν μας είναι δύσκολο, τότε ανοίγουμε το μπουφάν και το περνάμε πάνω από τη ζώνη ασφαλείας, ώστε να εφαρμόζει σωστά στο σώμα μας. Έτσι και αλλιώς, μόλις ζεσταθεί μετά από λίγα λεπτά το αυτοκίνητο, θα νιώθουμε πολύ καλύτερα και πιο ελεύθεροι, αν δεν έχουμε τυλιχτεί σαν μούμιες μέσα σε βαριά ρούχα.
Δεν έχουμε κάνει προπόνηση με τις αντιολισθητικές αλυσίδες
Τα αντιολισθητικά μέσα και κυρίως οι αλυσίδες πρέπει να βρίσκονται υποχρεωτικά στο αυτοκίνητο μας, όταν δώσει ανάλογη εντολή η Πολιτική Προστασία. Θα πρέπει όμως να ξέρουμε και να περνάμε τις αλυσίδες στα λάστιχα και να μην πειραματιζόμαστε την ώρα που πέφτει το χιόνι. Άρα, καλό είναι να προπονηθούμε προληπτικά στο σωστό και γρήγορο μοντάρισμα των αλυσίδων στα ελαστικά σε ένα ασφαλές και στεγνό σημείο, όσο είναι ακόμη καλός ο καιρός.
Αποκολλάμε με βία τους παγωμένους υαλοκαθαριστήρες
Μετά από μια κρύα χειμωνιάτικη νύχτα κολλάνε οι υαλοκαθαριστήρες στο μπροστινό και στο πίσω παρμπρίζ, οπότε κάποιοι βιαστικοί οδηγοί τους τραβούν με δύναμη, προκαλώντας τους ζημιά. Γι αυτό, ανασηκώνουμε τους υαλοκαθαριστήρες τη νύχτα, ώστε να μην ακουμπούν στο κρύσταλλο και πριν ξεκινήσουμε καθαρίζουμε καλά το παρμπρίζ με ειδικό ξύστη, αλλά και τους ίδιους τους υαλοκαθαριστήρες, για να μην αφήνουν γρατσουνιές στο γυαλί.
ieidiseis.gr