Πρόταση δυσπιστίας: Η ένταση με την ομιλία Καραμανλή και η γαλάζια στήριξη

Στο τελευταίο ετάπ της μπαίνει το πρωί της Πέμπτης η τριήμερη συζήτηση στη Βουλή επί της πρότασης δυσπιστίας που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ, στον απόηχο της πολυαναμενόμενης ομιλίας του τέως υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, στο πλαίσιο της συζήτησης.

Αφού σημειωθεί ότι η Κ.Ο. της ΝΔ συγκεντρώθηκε σχεδόν σύσσωμη για την ομιλία (οι… κακές γλώσσες λένε ότι υπήρξε κινητοποίηση από το κόμμα, ώστε τα έδρανα της συμπολίτευσης να είναι γεμάτα), θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι ο Κ. Καραμανλής δεν προσέθεσε κάτι περισσότερο στα όσα έχει ήδη πει στην Εξεταστική Επιτροπή (σε πιο συμπεπτυγμένη μορφή), ενώ έσπευσε να δηλώσει ότι «στόχος σας (σ.σ. της αντιπολίτευσης) δεν είμαι εγώ. Είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση της ΝΔ», προσθέτοντας ότι «50 χρόνια μετά την ίδρυση της παράταξής μας, που ισχυροποίησε την Δημοκρατία, που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και εγγυάται διαχρονικά τη σταθερότητα, δεν θα παραδώσουμε την χώρα μας στους θυρωρούς των συμφερόντων».

Ταυτόχρονα, απαντώντας στις καταγγελίες περί απόπειρας συγκάλυψης, ο Κ. Καραμανλής είπε ότι «κατηγορείτε κι εμένα για συγκάλυψη, ενώ παραιτήθηκα αμέσως κι ένας λόγος ήταν να μην μείνει καμία σκιά στη διερεύνηση του τραγικού δυστυχήματος. Ανέλαβα την πολιτική ευθύνη που είναι εξ’ ορισμού αντικειμενική», προσθέτοντας ότι «συγκάλυψη είναι να διασπείρεις ψευδείς ειδήσεις και να διαστρεβλώνεις σκόπιμα την αλήθεια για να επιβιώσεις πολιτικά. Να πατάς στον ανθρώπινο πόνο και να ευτελίζεις διαδικασίες με λαϊκίστικες κορώνες. Να διαχέεις το μίσος από σκοτεινούς μηχανισμούς στο διαδίκτυο. Να υποσκάπτεις θεσμούς, όπως είναι η Δικαιοσύνη».

Βέβαια, ο πρώην υπουργός δεν αναφέρθηκε καθόλου στα εξώδικα των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους που «έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου» για σοβαρό ζήτημα ασφάλειας στις μεταφορές από τους σιδηρόδρομους, ούτε στις παραιτήσεις στελεχών που σχετίζονταν με τον ΟΣΕ και την ασφάλεια στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Ωστόσο, επέμεινε στο αφήγημα περί «ανθρωπίνου λάθους», λέγοντας για το μοιραίο βράδυ ότι «πρώτα απ’ όλα ήταν πολλά τα μοιραία λάθη, όχι ένα δυστυχώς. Και αυτό δεν είναι θεωρία, αλλά πέραν των άλλων βασίζεται και σε ομολογία. Δεν είναι θεωρία, ότι τη μοιραία νύχτα υπήρξε ακολουθία, συσσώρευση λαθών. Επτά φορές παραβιάστηκε ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας. Αυτός που οι ειδικοί χαρακτηρίζουν ως το “Ευαγγέλιο” για το σιδηρόδρομο. Η κατ’ εξακολούθηση παραβίαση του κανονισμού, μετά βεβαιότητας προκάλεσε την τραγωδία».

Εν πάση περιπτώσει, όπως έχει γράψει και το topontiki.gr, η κυβέρνηση δεν έχει παρεκκλίνει ούτε… μοίρα από τη στρατηγική που υιοθέτησε από την πρώτη στιγμή που το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης έκαναν σαφές ότι προτίθενται να καταθέσουν πρόταση δυσπιστίας: απόπειρα διασύνδεσης της πρωτοβουλίας αυτής με συμφέροντα που έχουν ως στόχο να πλήξουν την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό, αλλά και να αποσταθεροποιήσουν τη χώρα, απόρριψη κάθε επιχειρήματος περί απόπειρας συγκάλυψης, καταγγελίες περί εργαλειοποίησης του ανθρώπινου πόνου των συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας, αλλά και υιοθέτησης από την αντιπολίτευση θεωριών συνωμοσίας, συν επιθέσεις στο ΠΑΣΟΚ ότι πλέον ταυτίζεται πλήρως με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Η εικόνα αυτή δεν πρόκειται να αλλάξει μέχρι τέλους, με στόχο – αφού δεν υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα να «περάσει» η πρόταση δυσπιστίας – να αλλάξει το κλίμα που είναι κατά τεκμήριο αρνητικό για την κυβέρνηση, με την τραγωδία των Τεμπών να αποκτά χαρακτηριστικά «χιονοστιβάδας», όσον αφορά στη γενικότερη έκφραση δυσφορίας των πολιτών για πολλά άλλα προβλήματα που τους ταλανίζουν. Πλέον το βάρος πέφτει στον πρωθυπουργό, με την ομιλία του οποίου θα «κλείσει» η διαδικασία, ο οποίος και αναμένεται να δώσει τον «τελικό τόνο» πριν την ψηφοφορία. Εκεί θα φανεί αν το κεφάλαιο αυτό θα «κλείσει» ή αν θα υπάρξουν και «ουρές».

Σχετικά