Η Ανάβαση Ριτσώνας πάντα συγκεντρώνει το μεγαλύτερο αριθμό αγωνιζομένων αλλά και θεατών. Χθες έγινε ο πρώτος γύρος για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων. Οι 103 οδηγοί που πήραν μέρος στον αγώνα έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και αποζημίωσαν με το θέαμα τους θεατές που βρίσκονταν σε όλες τις στροφές της διαδρομής μήκους 3.1 χιλιομέτρων.
Οι καθυστερήσεις δεν έλειψαν, καθώς στο δεύτερο σκέλος του αγώνα υπήρξε διακοπή προκειμένου να καθαριστεί το οδόστρωμα από λάδια, καθώς και για να εκτιμηθεί η κατάσταση του οδοστρώματος έπειτα από τη σύντομη βροχόπτωση.
Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta)
Στη Formula Saloon, o Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta) πρωταγωνίστησε και φέτος, «σπάζοντας» τα χρονόμετρα με την επίδοσή του στην πρώτη πρωταθληματική Ανάβαση της χρονιάς. Με χρόνο 1:58.97 στο δεύτερο ανέβασμα, ο περσινός Πρωταθλητής της κατηγορίας πέτυχε ρεκόρ Ανάβασης, και πρόσθεσε άλλη μια νίκη στο πλούσιο παλμαρέ του.
«Κανέλλος»
O «Κανέλλος» τερμάτισε δεύτερος στη Formula Saloon και επικράτησε στην FSA2L, με το ανανεωμένο Peugeot 106. Το βάθρο στη Formula Saloon συμπλήρωσε ο Βαγγέλης Χαντζής (Alfa Romeo 75) που πρώτευσε στην FST2. Στην FSA, ταχύτερος ήταν ο Δημήτρης Ρέμεντζης (Peugeot 206).
Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort)
Στην Ομάδα Α, ο Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort) εξαπέλυσε επίθεση την Κυριακή, ήταν ταχύτερος και στα δύο ανεβάσματα και πανηγύρισε τη νίκη για μια ακόμη χρονιά. Στην πρώτη του επαφή με το Skoda Fabia R5, o Γιώργος Αργυρίου τερμάτισε δεύτερος, αφήνοντας στην τρίτη θέση τον Γιαννιώτη Χρήστο Λάππα (Ford Fiesta R5).
Σταμάτιος Μάριος Δημητρόπουλος
Ανέβηκε πιο γρήγορα από τους αντιπάλους του και στα δύο σκέλη του αγώνα ο 26χρονος Σταμάτιος Μάριος Δημητρόπουλος και αναδείχθηκε νικητής στην Ομάδα Α έως 2 Λίτρα, έχοντας στα χέρια του ένα Citroen Saxo VTS. Ο Βασίλης Ανάγνου ανέβασε ρυθμό στο δεύτερο σκέλος, ολοκληρώνοντας στη δεύτερη θέση της κατηγορίας με Citroen Saxo VTS. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Κρητικός Ανδρέας Μαραγκάκης με Peugeot 106 S16 που υπέκυψε στην πίεση του Ανάγνου στο δεύτερο σκέλος. Στις επιμέρους κλάσεις, στην Α5 νικητής αναδείχθηκε ο Κωνσταντίνος Παπαπέτρου (Peugeot 106 Rallye), στην Α6 ο Σταμάτιος Μάριος Δημητρόπουλος και στην Α8 o Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort). Από μηχανικό πρόβλημα που αντιμετώπισε το Citroen Saxo VTS δεν ολοκλήρωσε την προσπάθειά του ο Βασίλης Μπάτζανος.
Μηνάς Μπενής
Ο Μηνάς Μπενής πήρε τη νίκη στην Ομάδα Ν καθώς και στη Ν4, όντας ταχύτερος και στα δύο σκέλη του αγώνα. Ο Πρωταθλητής της Ν το 2023, έφυγε νικητής από τη Ριτσώνα για τρίτη συνεχόμενη φορά, ξεκινώντας ιδανικά την προσπάθεια υπεράσπισης του περσινού του τίτλου.
Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος
Δεύτερος στη Ν και νικητής στη Ν έως 2 Λίτρα, αναδείχθηκε ο Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος με Honda Civic Type R EP3. Σημείωσε την ταχύτερη επίδοση στη Ν έως 2 Λίτρα και στα δύο ανεβάσματα επαναλαμβάνοντας την επιτυχία του 2022, χρονιά, όπου είχε επικρατήσει και πάλι στην κατηγορία. Παράλληλα, ήταν ο πιο γρήγορος και στη Ν3. Δεν μπόρεσε να ακολουθήσει το ρυθμό του Χαραλαμπόπουλου, ο Σάκης Γιαννούλης που είχε στα χέρια του ένα Honda Civic Type R, τερματίζοντας τρίτος στη Ν και δεύτερος στη Ν έως 2 Λίτρα.
Παναγιώτης Σμυρναίος
Το βάθρο στη Ν έως 2 Λίτρα συμπλήρωσε ο Αναστάσιος Γρυπιώτης (Honda Civic Type R).
Παναγιώτης Σμυρναίος
Για άλλον έναν αγώνα, η μάχη στη Ν2 ήταν αμφίρροπη, με τον Παναγιώτη Σμυρναίο να κατακτάει τη νίκη. Ο οδηγός του Peugeot 106 S16 τέθηκε επικεφαλής από το πρώτο σκέλος, πέτυχε την ταχύτερη επίδοση στην κατηγορία και στην επανάληψη και καρπώθηκε τους 25 βαθμούς της πρωτιάς. Δεύτερος στη Ν2 τερμάτισε ο Κίμωνας Θέος (Peugeot 106 S16) που προσπάθησε να ανατρέψει την εις βάρος του κατάσταση στο δεύτερο σκέλος. Με αντεπίθεση στο τέλος, ο Ιωάννης Κακεπάκης (Peugeot 106 S16) συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα στη Ν2, καταφέρνοντας να ξεπεράσει το εμπόδιο του «Άστριου» (Peugeot 106 S16) που τον ακολούθησε. Άτυχος στάθηκε ο Πανάγγελος Ρέκκας (Peugeot 106 S16) που εγκατέλειψε στο δεύτερο σκέλος από έξοδο και ενώ ήταν στην τρίτη θέση της Ν2.
Βασίλειος Δαμασκηνός Ευθυμίου (Ford Escort)
Στην Ομάδα Ε, ο Βασίλειος Δαμασκηνός Ευθυμίου (Ford Escort) ξεπέρασε το μηχανικό πρόβλημα του Σαββάτου, οδήγησε αλάνθαστα και στα δύο σκέλη του αγώνα κατακτώντας τη νίκη, χωρίς να απειληθεί ιδιαίτερα από τους διώκτες του.
Κωνσταντίνος Ντόφης
Δημήτρης Τσούργιαννης
Μάχη εκτυλίχθηκε για τη δεύτερη θέση, με τον Δημήτρη Τσούργιαννη (Ford Focus) να ξεπερνάει το εμπόδιο του Κωνσταντίνου Ντόφη (Ford Escort MKII) στο τέλος.
Σταύρος Χατούπης
Ο Ντόφης κέρδισε στην Ε έως 2 Λίτρα, με τον περσινό Πρωταθλητή της κατηγορίας, Σταύρο Χατούπη (Opel Corsa B) να τερματίζει δεύτερος, εμπρός από τον Νικόλαο Αργυράκη (Citroen Saxo VTS).
Στις επιμέρους κλάσεις, στην Ε12 τη νίκη πήρε ο Δημήτρης Τσούργιαννης, στην Ε11 πρώτευσε ο Κωνσταντίνος Ντόφης και στην Ε10 o Σταύρος Χατούπης.
Ο αγώνας διεξήχθη από το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΑΣΜΑ). Στο πλευρό των οργανωτών βρέθηκαν η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ο Δήμος Χαλκιδέων. Χορηγοί του αγώνα ήταν το myKTEO (Όμιλος Επιχειρήσεων Μ.Γ. Θαλάσση), η Seajets, η Gallo ΑΕ και η Racing Star. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν το STAR Κεντρικής Ελλάδος, οι 4Τροχοί και το 321Go.
Ευάγγελος Χαντζής (Alfa Romeo 75)
Συνοπτικά τα αποτελέσματα των κατηγοριών και των κλάσεων έχουν ως εξής:
Ομάδα Α: Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort)
Ομάδα Α έως 2 Λίτρα: Σταμάτιος Μάριος Δημητρόπουλος (Citroen Saxo VTS)
Ομάδα Ν: Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer Evo IX)
Ομάδα Ν έως 2 Λίτρα: Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic Type R EP3)
Ομάδα Ε: Βασίλειος Δαμασκηνός Ευθυμίου (Ford Escort)
Ομάδα Ε έως 2 Λίτρα: Κωνσταντίνος Ντόφης (Ford Escort MKII)
Formula Saloon: Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta)
A5: Κωνσταντίνος Παπαπέτρου (Peugeot 106 Rallye)
Α6: Σταμάτιος Μάριος Δημητρόπουλος (Citroen Saxo VTS)
Α7: Αναστάσιος Παλαιολογόπουλος (Peugeot 106 S16) – Δεν προσμέτρησε
Α8: Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort)
Ν2: Παναγιώτης Σμυρναίος (Peugeot 106 S16)
Ν3: Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic Type R EP3)
Ν4: Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer Evo IX)
Ε10: Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B)
Ε11: Κωνσταντίνος Ντόφης (Ford Escort MKII)
Ε12: Δημήτριος Τσούργιαννης (Ford Focus)
FST: Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta) – Δεν προσμέτρησε
FST2: Ευάγγελος Χαντζής (Alfa Romeo 75)
FSA: Δημήτριος Ρέμεντζης (Peugeot 206)
FSA2L: «Κανέλλος» (Peugeot 106)
Πηγή: Γραφείο Τύπου ( Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού)