Ο «Μαγικός Κήπος» της Βοιωτίας: Το καινοτόμο εγχείρημα υδροπονικής καλλιέργειας

Ησύμπραξη του Κώστα Φιλιππακόπουλου, ενός ανθρώπου με μακρά εμπειρία στον τομέα των επενδύσεων σε θερμοκήπια και του Κωνσταντίνου Φιλιππίδη, επικεφαλής του ομίλου ΕΝΤΕΚΑ, με αντικείμενο τη μελέτη και κατασκευή αιολικών πάρκων, οδήγησε το 2018 στη δημιουργία της Intelligence Green Crops.

H συγκεκριμένη εταιρεία επένδυσε στην κατασκευή κλειστής μονάδας υδροπονικής καλλιέργειας φυλλωδών λαχανικών με έδρα το Κάστρο Βιωτίας. Σήμερα, η IGC, όπως αναγράφεται συντομογραφικά η επωνυμία της επιχείρησης, έχει καταφέρει να βρίσκεται στα οπωροπωλεία των περισσότερων ελληνικών σούπερ μάρκετ αλλά και να πραγματοποιεί επιλεγμένες εξαγωγές.

Στα 5 εκατομμύρια ευρώ ο εκτιμώμενος κύκλος εργασιών του 2025

Όπως αναφέρει ο Κώστας Φιλιππακόπουλος στο The Total Business, η εταιρεία το 2024 είχε παραγωγή 8.200.000 τεμαχίων σε μαρούλια και φέτος αναμένεται ότι θα φτάσει τα 9.200.000 τεμάχια, ενώ ο κύκλος εργασιών στο τέλος της περασμένης χρονιάς ήταν 4,5 εκατομμύρια ευρώ με λειτουργικά κέρδη EBITDA 1,5 εκατομμύρια ευρώ και φέτος ο κύκλος εργασιών αναμένεται ότι θα υπερβεί τα 5 εκατομμύρια ευρώ.

Ήδη η επιχείρηση έχει σχεδιάσει να κάνει επέκταση στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις, προσθέτοντας 15 στρέμματα με σκοπό την αύξηση της παραγωγής. Πρόκειται για μία επένδυση ύψους 6 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία θα ενισχύσει την παραγωγή κατά 65%, προστιθέμενη στα 26 ήδη υπάρχοντα στρέμματα που καλλιεργούνται. Η ICG έχει διαθέσει 9 εκατομμύρια ευρώ για την μονάδα που αξιοποιεί επί του παρόντος. Η υλοποίηση της επένδυσης αυτής αναμένεται να ξεκινήσει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026.

Στο πλάνο της εταιρείας είναι εκτός από την παραγωγή μαρουλιού να προσθέσει και καλλιέργειες άνηθου και μαϊντανού στην υφιστάμενη μονάδα, όπου πιθανότατα η διάθεσή τους στην αγορά θα ξεκινήσει στη διάρκεια του έτους που διανύουμε. Πρόκειται για δύο φυτά με μικρότερο κύκλο παραγωγής, κάτι που σημαίνει ότι θα δοθεί η δυνατότητα για παραγωγή μεγαλύτερων ποσοτήτων, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζουν μικρότερο κόστος ανά τεμάχιο. Σημειώνεται ότι η παραγωγή της εταιρείας πραγματοποιείται σε δωδεκάμηνη βάση κάτι που διασφαλίζεται από το γεγονός ότι η καλλιέργεια δεν επηρεάζεται από τις κλιματικές συνθήκες όπως συμβαίνει με τις υπαίθριες καλλιέργειες.

Παρουσία σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Αυτή τη στιγμή συνεργάζεται με τις αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, My market, Σκλαβενίτη, Lidl, Μασούτη, Bazaar και τις δύο κεντρικές λαχαναγορές Αθηνών και Θεσσαλονίκης με την εμπορική ονομασία «Μαγικός Κήπος». Ταυτόχρονα πραγματοποιεί εξαγωγές στην Πολωνία και τη Ρουμανία. Οι πωλήσεις στα δύο κράτη αντιστοιχούν σε περίπου το 30% της συνολικής παραγωγής κατά τους χειμερινούς μήνες, ενώ το καλοκαίρι όπου αυξάνονται οι απαιτήσεις στην εγχώρια αγορά λόγω της τουριστικής κίνησης το ποσοστό αυτό περιορίζεται. Η IGC διαθέτει εκτός από συσκευασμένο προϊόν στα σούπερ μάρκετ και μαρούλι σε γλαστράκι με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Καλλιέργεια με τη μέθοδο των μετακινούμενων καναλιών

Το πότισµα πραγµατοποιείται µε την ανακύκλωση του νερού, το οποίο περιέχει όλα τα υλικά θρέψης των φυτών, διαπερνώντας το ριζικό σύστηµα και δίνοντας την δυνατότητα στα φυλλώδη να διακρατούν µόνο τις ποσότητες νερού που έχουν ανάγκη. Η ανάπτυξη των λαχανικών γίνεται σε ελεγχόμενες συνθήκες φωτός και θερμοκρασίας, οι οποίες επιτυγχάνονται στην κλειστή μονάδα υδροπονικής καλλιέργειας.

Η καινοτομία στην παραγωγή οφείλεται στη μέθοδο των µετακινούµενων καναλιών. Με βάση τη συγκεκριµένη διαδικασία και σε αντίθεση µε την παραδοσιακή υδροπονία -όπου το φυτό βρίσκεται σταθερά στην ίδια θέση από τη στιγµή που θα γεννηθεί έως τη στιγµή που θα πεθάνει– µπορεί να µετακινείται. Το γεγονός αυτό δίνει την δυνατότητα να καλλιεργούνται περισσότερα φυτά σε σύγκριση µε περιπτώσεις κατά τις οποίες τα φυτά που βρίσκονται σε σταθερή βάση.

thetotalbusiness.com

Σχετικά

Αφήστε ένα σχόλιο