Στερεά Ελλάδα: Ιδρύονται 169 νέα τμήματα ένταξης για μαθητές με ειδικές ανάγκες σ’ όλες της βαθμίδες εκπαίδευσης

Την είδηση γνωστοποίησε στο λογαριασμό της στο Facebook, η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, Ελένη Μπενιάτα. Διαβάστε την ανάρτησή της:

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση χαιρετίζουμε την ίδρυση συνολικά 169 νέων Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας. Η συγκεκριμένη κίνηση ερχεται να ενισχύσει έμπρακτα & ουσιαστικά την ενταξιακή εκπαίδευση και την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στηρίζοντας την ισότιμη συμμετοχή τους στη σχολική κοινότητα
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση 91357/Δ3, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β’ 3955/23-07-2025 ίδρυσης 3.448 Τ.Ε σε όλη τη χωρα αφορά και τις 13 περιφέρειες της Ελλάδας, καλύπτοντας όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, από το Νηπιαγωγείο μέχρι και τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ). Πρόκειται για μία μεγάλης κλίμακας παρέμβαση που στοχεύει στην ενίσχυση της εκπαιδευτικής ένταξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό διαχρονικό αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού αποδεικνύει στην πράξη την υποστήριξή του στην ενταξιακή εκπαίδευση και την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προχωρώντας σε μια τομή με χαρακτήρα καθολικό και διαρθρωτικό.

Η παρέμβαση αποτελεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης στην ιστορία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Με την εφαρμογή του, ο συνολικός αριθμός των Τμημάτων Ένταξης στη χώρα αυξάνεται κατά 89,6%, ενισχύοντας ουσιαστικά τη δυνατότητα στήριξης μαθητών με μαθησιακές, γνωστικές, επικοινωνιακές ή άλλες δυσκολίες.

Advertisement

Η Υπουργός, Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε: «Κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας για μια πραγματικά συμπεριληπτική εκπαίδευση. Προτεραιότητά μας είναι κάθε παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να έχει ίση πρόσβαση στη γνώση και να απολαμβάνει εξίσου το σχολικό περιβάλλον. Η παρουσία σταθερού εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής σε κάθε σχολείο – με ιδιαίτερη έμφαση στα Νηπιαγωγεία – δεν είναι απλώς απαραίτητη, είναι θεμελιώδης για την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης, τη συνεχή υποστήριξη και την έγκαιρη παρέμβαση. Η ίδρυση των Τμημάτων Ένταξης, βασίστηκε στις εμπεριστατωμένες εισηγήσεις των Περιφερειακών Διευθύνσεων και των ΚΕΔΑΣΥ – τους οποίους και ευχαριστώ – με στόχο την ορθολογική και ισόρροπη κατανομή τους σε ολόκληρη τη χώρα. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία μόνιμων θέσεων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, αναβαθμίζοντας έτσι τη σταθερότητα και την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για ένα σχολείο ανοιχτό, δίκαιο και συμπεριληπτικό. Κάνουμε ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, με έμπρακτη στήριξη στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς και στις οικογένειές τους».

Καθολική εφαρμογή – Εθνική στόχευση

Η ίδρυση των νέων Τμημάτων Ένταξης αφορά και τις 13 περιφέρειες της χώρας, με κάλυψη κάθε βαθμίδας, από το Νηπιαγωγείο μέχρι τα ΕΠΑΛ. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η οποία ενισχύεται μαζικά, σε μια προσπάθεια να θεραπευτούν οι διαχρονικές ελλείψεις σε ειδικές δομές εντός Γυμνασίων και Λυκείων. Η ίδια η απόφαση προβλέπει 480 νέα Τμημάτων Ένταξης σε Γυμνάσια.

Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση και σε Λύκεια και ΕΠΑΛ, όπου το ποσοστό νέων ιδρύσεων είναι πολλαπλάσιο σε σχέση με τον υφιστάμενο αριθμό, προσεγγίζοντας το +600% και το +750% αντίστοιχα.

Η διαφορά αυτή αποτελεί τεκμήριο συνειδητής πολιτικής απόφασης. Το ΥΠΑΙΘΑ ανταποκρίνεται στην ανάγκη για ένα σύγχρονο και λειτουργικό μοντέλο ενταξιακής εκπαίδευσης που ενσωματώνει όλους τους μαθητές, δίνοντας βάρος στην καθημερινότητα των σχολείων, στη διδακτική πράξη και στην κοινωνική ενσωμάτωση.

Με την παρούσα απόφαση:

  • Ενισχύεται η πρώιμη παρέμβαση στο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό,
  • Υποστηρίζεται η ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εφηβεία και στη Δευτεροβάθμια,
  • Διαμορφώνονται δομές υποστήριξης για νέες ανάγκες, όπως η ψυχοκοινωνική στήριξη και η αντιμετώπιση δυσκολιών μάθησης.
  • Τα Τμήματα Ένταξης λειτουργούν εντός των σχολείων, με ειδικά καταρτισμένο προσωπικό και σχέδια εξατομικευμένης παρέμβασης, προσφέροντας δυνατότητα παρακολούθησης της γενικής τάξης με υποστήριξη, όπου απαιτείται.

Η ίδρυση 3.448 νέων Τμημάτων Ένταξης αποτελεί έμπρακτη επιβεβαίωση της δέσμευσης της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς «χαμένες διαδρομές» και χωρίς φραγμούς στην πρόσβαση στη γνώση ενώ το δημόσιο σχολείο κάνει ένα βήμα προς την ισότητα, την κοινωνική δικαιοσύνη και την ουσιαστική παιδαγωγική φροντίδα για όλους.

Σχετικά

Αφήστε ένα σχόλιο