‘’Τα Επιμελητήρια της Στερεάς Ελλάδας προωθούν και επιβραβεύουν
τη νεανική επιχειρηματικότητα’’
ΝΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ!…
Μία μοναδική εκδήλωση με έντονο νεανικό παλμό πραγματοποιήθηκε στη Λαμία την Τετάρτη 17 Απριλίου 2019 το απόγευμα στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο πλαίσιο απονομής βραβείων στους μαθητές που συμμετείχαν στον 6ο Μαθητικό Διαγωνισμό Στερεάς Ελλάδας για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία. Τα Επιμελητήρια της Στερεάς Ελλάδας, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, τον Οργανισμό Πολιτιστικής Ανάπτυξης Στερεάς Ελλάδας, την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, το Σύνδεσμο Βιομηχανιών Στερεάς Ελλάδας & με την υποστήριξη της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης συνδιοργάνωσαν και φέτος με ιδιαίτερη επιτυχία τον 6o Περιφερειακό Μαθητικό Διαγωνισμό με θέμα την επιχειρηματικότητα & την καινοτομία.
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την περίοδο 2018 – 2019, 31 επιχειρηματικά σχέδια από όλη τη Στερεά κατατέθηκαν από τους μαθητές των Λυκείων και της Γ’ Γυμνασίου. Τα Επιμελητήρια της Στερεάς Ελλάδας ένωσαν τις δυνάμεις τους στην προσπάθεια διασύνδεσης της επιχειρηματικότητας με την εκπαίδευση και η πρότασή τους αυτή αγκαλιάστηκε με ιδιαίτερη θέρμη από τους τοπικούς και περιφερειακούς φορείς. Επίσημος προσκεκλημένος & κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης απονομής, ήταν ο διεθνούς κύρους brand strategist Peter Economides, ο οποίος με ιδιαίτερη χαρά δέχθηκε την πρόσκληση των Επιμελητηρίων της Στερεάς Ελλάδας να παραστεί στη Λαμία και να μιλήσει στα νέα παιδιά.
‘’Εμένα με ενδιαφέρει ο καθένας να ανακαλύψει το πάθος του και να τον βοηθήσουμε να το ακολουθήσει. Πώς σκεφτόμαστε να δημιουργήσουμε τη Νέα Ελλάδα από δω και πέρα. Πρέπει να εμπνεύσουμε και σε αυτό προσπαθώ να επικεντρωθώ. Το μέλλον ανήκει στα παιδιά μας & είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που τα Επιμελητήρια στηρίζουν το νεανικό επιχειρείν μέσα από τέτοιου είδους διοργανώσεις’’, αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, που ενθουσίασε τους παρευρισκομένους με την αμεσότητα & την απλότητα που τον διακατέχει.
Οι οικοδεσπότες Πρόεδροι των 5 Επιμελητηρίων τόνισαν, μεταξύ άλλων, στους χαιρετισμούς τους: ‘’Τα Επιμελητήρια πέρα από το θεσμικό μας ρόλο ως φορείς συμβουλευτικής και οικονομικής δραστηριοποίησης, έχουμε καθήκον να ενθαρρύνουμε μια πραγματική αλλαγή νοοτροπίας υπέρ της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και η αλλαγή αυτή ξεκινά με τις προσπάθειες προώθησης του επιχειρηματικού πνεύματος από τις πρώτες κιόλας βαθμίδες της εκπαίδευσης. Εμείς σύμφωνα με αυτή τη φιλοσοφία κινηθήκαμε, αυτό οραματιστήκαμε και αυτές τις σκέψεις είχαμε όταν ξεκινούσαμε την προσπάθεια δημιουργίας και εδραίωσης του διαγωνισμού επιχειρηματικότητας. Εμείς πιστεύουμε πως η εκπαίδευση για την επιχειρηματικότητα αποτελεί μοχλό της μελλοντικής ανάπτυξης και θα μας βοηθήσει να εμπνεύσουμε τους επιχειρηματίες του αύριο. Στο μέτρο που μας αναλογεί θα συνεχίσουμε να δηλώνουμε παρόν στηρίζοντας τις προσπάθειες των νέων, θα επιμένουμε στην ανάδειξη της αριστείας & θα εξακολουθούμε να την επιβραβεύουμε.’’
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τις απονομές βραβείων στους διακριθέντες μαθητές οι οποίοι για ακόμη μία φορά εντυπωσίασαν με τις ιδέες τους:
6ος Περιφερειακός Μαθητικός Διαγωνισμός για την Επιχειρηματικότητα & την Καινοτομία
ΒΡΑΒΕΙΑ – ΤΙΜΗΣ ΕΝΕΚΕΝ
1.
Εργασία: «ΕΛΑΙΟΝas»
Μαθητές: 1. ΜΠΡΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
2. ΧΑΝΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Σχολείο: «1Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «ΕΛΑΙΟΝas» των μαθητών: ΜΠΡΑΛΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ & ΧΑΝΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ από το 1Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ, αφορά την μεταποίηση του παρθένου ελαιολάδου σε αρωματικό ελαιόλαδο με αρωματικά φυτά και βότανα, καθώς και την τυποποίησή του.
2.
Εργασία: «SMART BIKES»
Μαθητής: ΚΑΛΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Σχολείο: «ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΡΤΙΝΟΥ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «SMART BIKES» του μαθητή ΚΑΛΛΗ ΙΩΑΝΝΗ από το ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΡΤΙΝΟΥ, αφορά την δημιουργία επιχείρησης για ενοικίαση “έξυπνων ποδηλάτων” που σε συνδυασμό με την αντίστοιχη εφαρμογή για smart phones, μπορούμε να έχουμε σημαντικές πληροφορίες της ποδηλατικής δράσης μας στο κινητό μας τηλέφωνο.
3.
Εργασία: «revoLUBINItion ΙΚΕ»
Μαθητές: 1. ΡΕΝΖΙ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
2. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ
3. ΛΙΝΑΡΔΟΣ ΘΑΝΟΣ
Σχολείο: «2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «revoLUBINItion ΙΚΕ» των μαθητών: ΡΕΝΖΙ ΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΣ & ΛΙΝΑΡΔΟΥ ΘΑΝΟΥ από το 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ, αφορά την καλλιέργεια, επεξεργασία, παραγωγή και προώθηση των ελληνικών λευκών
4.
Εργασία: «SIDEREVIA ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.»
Μαθητές: 1. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
2. ΖΓΚΟΥΡΗΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ
3. ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΙΑ
Σχολείο: «1Ο ΕΠΑΛ ΧΑΛΚΙΔΑΣ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «SIDEREVIA ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.» των μαθητών: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΙΩΑΝΝΗ, ΖΓΚΟΥΡΗ ΜΕΝΕΛΑΟΥ & ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΙΑΣ από το 1Ο ΕΠΑΛ ΧΑΛΚΙΔΑΣ, αφορά τη βιολογική καλλιέργεια του ενδημικού φυτού του σιδερίτη Ευβοίας (τσάι του βουνού) και τη παραγωγή από αυτό, καινοτόμων βιο-λειτουργικών προϊόντων.
5.
Εργασία: «ΠΑΡΑΔΟΣΗ & ΠΡΟΪΟΝ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ»
Μαθήτρια: ΒΛΑΧΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Σχολείο: «ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «ΠΑΡΑΔΟΣΗ & ΠΡΟΪΟΝ» της μαθήτριας ΒΛΑΧΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ από το ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ, αφορά την δημιουργία Ιστοσελίδας για την προβολή και πώληση, τοπικών ποιοτικών Ελληνικών Παραδοσιακών προϊόντων από μικρούς παραγωγούς και δεν έχουν σχέση με τα αντίστοιχα βιομηχανοποιημένα προϊόντα.
6.
Εργασία: «ΞΕΝΩΝΑΣ ΄΄ΔΙΠΛΑ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ΄΄»
Μαθήτρια: ΜΠΙΚΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Σχολείο: «ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «ΞΕΝΩΝΑΣ ΔΙΠΛΑ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ» της μαθήτριας ΜΠΙΚΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ από το ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ, αφορά την δημιουργία παραδοσιακού Ξενώνα στην Λίμνη Κρεμαστών Ευρυτανίας και παροχή δραστηριοτήτων κοντά στη φύση.
7.
Εργασία: «ARONIA FTHIA SUPERFOODS»
Μαθήτρια: ΑΛΑΜΠΑΝΟΥ ΜΑΡΙΝΑ
Σχολείο: «ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «ARONIA FTHIA SUPERFOODS» της μαθήτριας ΑΛΑΜΠΑΝΟΥ ΜΑΡΙΝΑΣ από το ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ, αφορά την καλλιέργεια της Μελανόκαρπης Αρώνιας, καθώς και την επεξεργασία των καρπών της για την παραγωγή βρώσιμων προϊόντων (χυμοί, μαρμελάδα, φαρμακευτικά προϊόντα).
8.
Εργασία: «ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΣΑΓΙΟΥ ΑΠΟ ΦΥΛΛΑ ΕΛΑΙΟΔΕΝΤΡΟΥ»
Μαθητές: 1. ΠΑΣΣΑΚΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ
2. ΛΕΤΣΟΥ ΕΛΕΝΗ
3. ΛΕΤΣΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Σχολείο: «ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΕΡΑΤΕΙΝΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΣΑΓΙΟΥ ΑΠΟ ΦΥΛΛΑ ΕΛΑΙΟΔΕΝΤΡΟΥ» των μαθητών: ΠΑΣΣΑΚΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑΣ, ΛΕΤΣΟΥ ΕΛΕΝΗΣ & ΛΕΤΣΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ από το ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ – ΕΡΑΤΕΙΝΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ, αφορά την διαδικασία για την παραγωγή και προώθηση αφεψήματος από φύλλα Ελιάς.
9. ΕΙΔΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΕΠΑΘΛΟ 800 €
Εργασία: «CERAMICS A.G.A. Ο.Ε.»
Μαθητές: 1. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΕΛΕΝΗ
2. ΓΚΑΡΟ ΑΝΔΡΕΑΣ
3. ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Σχολείο: «ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «CERAMICS A.G.A. Ο.Ε.» των μαθητών: ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΕΛΕΝΗ, ΓΚΑΡΟ ΑΝΔΡΕΑ & ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ ΙΩΑΝΝΗ από το ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ, αφορά την δημιουργία εμπορικής επιχείρησης με εργαστήριο, για την παραγωγή κεραμικών προϊόντων υψηλής ποιότητας και αισθητικής, από αρχαιο-ελληνικά αντίγραφα έως κεραμικά καθημερινής χρήσης.
10. (με χρηματικό έπαθλο 400 €)
Εργασία: «ΟΙ ΔΕΛΦΟΙ ΣΤΟ ΒΥΘΟ ΤΗΣ ΘΑΛΛΑΣΣΑΣ» 7Ο ΒΡΑΒΕΙΟ
Μαθητής: ΦΕΛΛΟΣ ΗΛΙΑΣ
Σχολείο: «ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΆΜΦΙΣΣΑΣ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «ΟΙ ΔΕΛΦΟΙ ΣΤΟ ΒΥΘΟ ΤΗΣ ΘΑΛΛΑΣΣΑΣ» από το μαθητή ΗΛΙΑ ΦΕΛΛΟ του ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΆΜΦΙΣΣΑΣ, αφορά την δημιουργία επιχείρησης με δραστηριοποίηση στον καταδυτικό τουρισμό και την κατάλληλη διαμόρφωση του βυθού, σε ένα θαλάσσιο ιστορικό – εκπαιδευτικό πάρκο, με κεντρικό θεματικό άξονα τον Αρχαιολογικό χώρο των Δελφών.
11. (με χρηματικό έπαθλο 400 €)
Εργασία: «ROADPATHS» 6Ο ΒΡΑΒΕΙΟ
Μαθητές: 1. ΠΑΠΑΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
2. ΤΖΑΜΑΛΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Σχολείο: «1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «ROADPATHS» των μαθητών: ΠΑΠΑΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΧΡΗΣΤΟ & ΤΖΑΜΑΛΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ από το 1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ, αφορά την κατασκευή τόσο διαδικτυακής πλατφόρμας όσο και της αντίστοιχης εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, που παρέχουν κάθε είδους απαραίτητες πληροφορίες για τον πεζοπορικό τουρισμό και την προβολή αυτού του είδους τουρισμού στο ευρύτερο κοινό.
12. (με χρηματικό έπαθλο 400 €)
Εργασία: «ΜΙΚΡΗ ΠΑΤΡΙΔΑ» 5Ο ΒΡΑΒΕΙΟ
Μαθήτρια: ΗΛΙΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
Σχολείο: «2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «ΜΙΚΡΗ ΠΑΤΡΙΔΑ» του μαθητή ΗΛΙΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑ από το 2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ, αφορά την δημιουργία επιχείρησης για την αποτελεσματική συγκέντρωση Τουριστικών πληροφοριών από πολλές πηγές, την ομαδοποίηση, οργάνωση και διάθεση με τρόπο ελκυστικό και εύληπτο μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών.
13. (με χρηματικό έπαθλο 600 €)
Εργασία: «ΕΤΑΙΡΙΑ ΦΥΛΛΟΣ» 4Ο ΒΡΑΒΕΙΟ
Μαθητές: 1. ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ ΡΑΦΑΗΛ
2. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ – ΠΑΥΛΙΔΟΥ ΗΛΙΑ
Σχολείο: «ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «ΕΤΑΙΡΙΑ ΦΥΛΛΟΣ» των μαθητών: ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ ΡΑΦΑΗΛ & ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ – ΠΑΥΛΙΔΟΥ ΗΛΙΑ από το ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ , αφορά την επένδυση για την δημιουργία μονάδας συλλογής των πεσμένων φύλλων και της κατάλληλης επεξεργασίας τους με σύγχρονο εξοπλισμό, έτσι ώστε να προκύψει ένα φιλικό προς το περιβάλλον χαρτί που προορίζεται για οικολογικό χαρτί συσκευασίας.
14. (με χρηματικό έπαθλο 800 €)
Εργασία: «ΜΟΝΑΔΑ ΜΕΤΡΗΣΗ ΡΟΗΣ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ» 3Ο ΒΡΑΒΕΙΟ
Μαθητές: 1. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ
2. ΚΑΒΒΑΘΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Σχολείο: «2Ο ΕΠΑΛ ΧΑΛΚΙΔΑΣ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «ΜΟΝΑΔΑ ΜΕΤΡΗΣΗ ΡΟΗΣ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ» των μαθητών: ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑ & ΚΑΒΒΑΘΑ ΧΡΗΣΤΟΥ από το 2Ο ΕΠΑΛ ΧΑΛΚΙΔΑΣ, αφορά την ίδρυση εταιρείας για την δημιουργία ηλεκτρονικής συσκευής με λογισμικό, που μπορεί να ελέγχει τόσο για διαρροές Φυσικού Αερίου, όσο και να δίνει πληροφορίες για την ποιοτική του σύσταση και κατανάλωση. Η εταιρεία μπορεί να προσφέρει μία ολοκληρωμένη παροχή υπηρεσιών για τους καταναλωτές του Φυσικού Αερίου, πέραν της συσκευής, από την εγκατάσταση έως την συντήρηση του δικτύου, αξιοποιώντας όλες τις σύγχρονες μεθόδους απεικόνισης της πληροφορίας μέσω διαδικτύου.
15. (με χρηματικό έπαθλο 1200 €)
Εργασία: «O’ LEAF TEA» 2Ο ΒΡΑΒΕΙΟ
Μαθήτρια: ΔΑΜΙΑΝΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ
Σχολείο: «2ο ΕΠΑΛ ΛΑΜΙΑΣ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «O’ LEAF TEA» της μαθήτριας ΔΑΜΙΑΝΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΣ από το 2ο ΕΠΑΛ ΛΑΜΙΑΣ, αφορά την δημιουργία εταιρείας για την παραγωγή βιολογικού τσαγιού ζεστού ή κρύου από φύλλα ελιάς, την συσκευασία και την προώθησή του κυρίως σε αγορές του εξωτερικού.
16. (με χρηματικό έπαθλο 2000 €)
Εργασία: «αμυΓδαλ» 1Ο ΒΡΑΒΕΙΟ
Μαθητής: ΛΙΚΕ ΝΤΕΣΙΛΝΤ
Σχολείο: «ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΤΕΑΣ»
Το Μαθητικό – επιχειρηματικό σχέδιο «αμυΓδαλ» του μαθητή ΛΙΚΕ ΝΤΕΣΙΛΝΤ από το ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΤΕΑΣ, αφορά την δημιουργία οικογενειακής επιχείρησης για την καλλιέργεια, επεξεργασία, αποθήκευση, συσκευασία και προώθηση παραγώγων του αμυγδάλου όπως: έλαιο αμυγδάλου, γάλα αμυγδάλου, αλεύρι αμυγδάλου και ενεργειακές μπάρες αμυγδάλου.