Είναι μεγάλη η προσμονή για την ολοκλήρωση αυτού του έργου που θα μεταμορφώσει την κυκλοφορία και τις μεταφορές στην Αττική.
Η Σήραγγα Ηλιούπολης θα ενισχύσει την συνδεσιμότητα μεταξύ της Καρέας και του Ελληνικού, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού.
Η Lamda Development, που έχει αναλάβει το έργο για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ, που υποβάλλει την Πρότυπη Πρόταση, εργάζονται παράλληλα και ανεξάρτητα για την προετοιμασία των μελετών τους.
Αν και οι δύο αυτές μελέτες είναι ανεξάρτητες μεταξύ τους, συμβάλλουν στην ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου. Οι μελέτες της Lamda θα καταλήξουν στην εκπόνηση της περιβαλλοντικής μελέτης, το τελευταίο βήμα πριν την ολοκλήρωση της μελετητικής προετοιμασίας του έργου.
Η Σήραγγα Ηλιούπολης αποτελεί ένα σημαντικό έργο που έχει πολλαπλά οφέλη για την περιοχή της Αθήνας. Τα οφέλη της σήραγγας της Ηλιούπολης:
Καταρχάς, θα συμβάλλει στην ολοκλήρωση του “ελεύθερου” δακτυλίου στο μητροπολιτικό συγκρότημα της Αθήνας. Με την ύπαρξη του Κηφισού, της Αττικής Οδού, της Σήραγγας Ηλιούπολης και της ανισόπεδης Λεωφόρου Βουλιαγμένης, δημιουργείται ένα δίκτυο ελεύθερων αξόνων χωρίς φανάρια που εξυπηρετεί τις διαμπερείς οδικές μετακινήσεις τόσο από το βόρειο προς το νότιο μέρος όσο και από την ανατολική προς τη δυτική κατεύθυνση. Με αυτόν τον τρόπο, ο χρόνος μετακινήσεων μειώνεται σημαντικά και κάποιος μπορεί να φτάσει γρήγορα από μία περιοχή σε άλλη, ακόμα και όταν η απόσταση μέσα στην πόλη θεωρείται μεγάλη.
Επίσης, η Σήραγγα Ηλιούπολης επιτρέπει την γρήγορη σύνδεση των νοτίων προαστίων με την περιοχή των Μεσογείων και φυσικά με το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Πριν από την κατασκευή της σήραγγας, η μετακίνηση από τον Άλιμο προς το αεροδρόμιο απαιτούσε περίπου 45-50 λεπτά μέσω της Βάρης-Κορωπίου. Με την Σήραγγα Ηλιούπολης, ο χρόνος μετακίνησης μειώνεται κατά περίπου 15-20 λεπτά, ενώ βελτιώνεται και η κυκλοφορία στον άξονα της Βάρης-Κορωπίου.
Τρίτον, η Σήραγγα Ηλιούπολης προσφέρει πολύ πιο γρήγορη πρόσβαση στα νέα δεδομένα του Ελληνικού και το μεγάλο έργο που γίνεται. Με την σήραγγα, η σύνδεση Καρέα-Ελληνικό εκτιμάται ότι θα γίνεται σε μόλις 10 λεπτά. Αν σκεφτούμε ότι η Λεωφόρος Βουλιαγμένης είναι συχνά υπερφορτωμένη κατά τις διάφορες ώρες της ημέρας, με τη λειτουργία του Ελληνικού το 2026 η κίνηση προς αυτήν την κατεύθυνση θα αυξηθεί σημαντικά. Με την ανακατανομή της κίνησης στη Βουλιαγμένης και τη βοήθεια του μετρό και του τραμ, η πρόσβαση στον χώρο του Ελληνικού θα γίνει πιο εύκολη.
Αναμφίβολα η Σήραγγα Ηλιούπολης είναι ένα έργο ανάσα για το λεκανοπέδιο, που ελπίζουμε να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν…
newsauto.gr