Θέσεις και παρεμβάσεις της παράταξης «ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ Η ΣΤΕΡΕΑ» στη χθεσινή συνεδρίαση του
Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας, όπως αυτές αναφέρονται σε δελτίο τύπου:
Α. ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ
Η παράταξη μας ως προς τα δύο Ψηφίσματα που τέθηκαν υπόψη του Περιφερειακού Συμβουλίου, το ένα για την διέλευση υπογείου δικτύου της ΔΕΔΗΕ Α.Ε. μέσα από τον οικισμό του Μύτικα, που υπέβαλε η Επιτροπή
Κατοίκων του Μύτικα και το άλλο για την ανάκληση της Απόφασης της ΑΑΔΕ για την διακοπή λειτουργία της Δ.Ο.Υ. Χαλκίδας μετά το σκάνδαλο των επίορκων εφοριακών τοποθετήθηκε ως ακολούθως:
Στο πρώτο ψήφισμα ψηφίσαμε υπέρ της αποδοχής του Ψηφίσματος των κατοίκων διότι ο αγώνας τους είναι δίκαιος και η εναλλακτική λύση για παραποτάμια διέλευση, μετά τη διαβεβαίωση της Περιφέρειας ότι το
αντιπλημμυρικό έργο θα λειτουργήσει αποτελεσματικά, δεν υπάρχει δικαιολογία για την επιμονή της ΔΕΔΗΕ Α.Ε. να υλοποιήσει το έργο εντός του οικισμού θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία και ασφάλεια των κατοίκων και ιδίως των παιδιών του Μύτικα. Η Επιτροπή έχει προβεί στην τεκμηρίωση των θέσεων της με μελέτες ειδικών επιστημόνων.
Στο άλλο ψήφισμα για την διατήρηση σε πλήρη λειτουργία της Δ.Ο.Υ Χαλκίδας κατατέθηκαν στην συνεδρίαση τρία (3) ψηφίσματα, από την Περιφερειακή Αρχή, την παράταξη του κ. Γκλέτσου και την Λαϊκή Συσπείρωση.
Στηλιτεύοντας την τακτική να καταθέτει η κάθε παράταξη δικό της ψήφισμα σε θέματα που μπορούμε να ομονοήσουμε η παράταξή μας κρίνοντας ότι και τα τρία ψηφίσματα συμπίπτουν στο αίτημά τους δηλαδή την διατήρηση σε πλήρη λειτουργία της Δ.Ο.Υ. Χαλκίδας αλλά και λαμβάνοντας υπόψη την μη πρόθεση των παρατάξεων που υπέβαλαν διαφορετικά ψηφίσματα να ομονοήσουν σε ένα κοινό και με ισχυρή δυναμική ψήφισμα, ψήφισε «λευκό» και στα τρία προτεινόμενα ψηφίσματα.
ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
Από τα δέκα έξι (16) θέματα της Ημερήσιας Διάταξης ενδιαφέρον για το Περιφερειακό Συμβούλιο είχαν τα τρία (3) ακόλουθα:
1. Έκφραση γνώμης επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του σχεδίου επικαιροποιημένης στρατηγικής για τη διαχείριση των εξαντλημένων ραδιενεργών και επιβαρυμμένων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων της Βουλγαρίας.
Η θέση μας, ήταν αρνητική στην γνωμοδότηση διότι επί της ουσίας η μελέτη ήταν ασαφής με πολλά κενά ως προς την διαχείριση των αποβλήτων αυτών καθώς δεν αποσαφηνίζεται ο αποκλεισμός της διέλευσης από την Ελλάδα. Εξάλλου αρκεί η γνωμοδότηση του Υπουργείου Ενέργειας διότι αυτή λαμβάνεται υπόψην.
2. Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και του φακέλου μελέτης για την έγκριση ανάπτυξης Επιχειρηματικού Πάρκου Εξυγίανσης (ΕΠΕ), στην περιοχή των Οινοφύτων Ασωπού.
Η θέση της παράταξής μας διατυπώθηκε ως εξής: Αναμφίβολα συμφωνούμε με την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού Πάρκου Εξυγίανσης (ΕΠΕ) έτσι ώστε να οργανωθεί πολεοδομικά και με υποδομές οδοποιίας, διαχείρισης υγρών και στερών αποβλήτων η Άτυπη και άναρχη Βιομηχανική Ζώνη Οινοφύτων.
Ασφαλώς διαπιστώνονται καθυστερήσεις και παλινωδίες στην υλοποίηση του γενικότερου σχεδιασμού για την ευρύτερη περιοχή του Ασωπού τόσο μέσα από την ΟΧΕ που ακόμη δε προχωρά παρότι η εξαγγελίες της
ανάγοντας στο μακρινό 2015, αντί να ενεργοποιηθεί αδράνησε και παραπέμφθηκε στις καλένδες το Παρατηρητήριο Ελέγχου Περιβάλλοντος που είχε αναγγείλει «με τα πολλών βαίων και κλαδων» η Περιφερειακή Αρχή Μπακογιάννη-Σπανού, και το κυριότερο ίσως δεν ζητήθηκε και δε επιδιώκεται
η συμμετοχή της γειτονικής Περιφέρειας Αττικής σε ένα πλαίσιο, άτυπο ή και τυπικό, διαπεριφερειακής συνεργασίας για την συνολικότερη διαχείριση του προβλήματος.
Ο Δήμος Τανάγρας δεν εισακούστηκε από την πλειοψηφία η οποία ενέκρινε και την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η οποία δεν διασφαλίζει την αποτελεσματική ανάπτυξη και λειτουργία των μέτρων προστασίας του Περιβάλλοντος στην περιοχή.
Ασφαλώς ο Δήμος διατύπωσε παρατηρήσεις και στο σχέδιο Ανάπτυξης του Επιχειρηματικού Πάρκου επιχειρώντας δικαίως να κατοχυρώσει τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας. Αλίμονο αν ο Δήμος στον οποίο όχι απλώς χωροθετείται το Πάρκο Εξυγίανσης αλλά επηρεάζονται κρίσιμες πολιτικές του και αμφισβητείται η δυνατότητα καταβολής των θεσμοθετημένων τελών, αγνοείται όπως αγνοήθηκε
από την Πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου η οποία δεν έλαβε υπόψη, απαξίωσε τελικά την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Τανάγρας και τις εύστοχες και τεκμηριωμένες παρατηρήσεις, ενστάσεις και υποδείξεις.
Εμείς ψηφίσαμε θετικά στην ανάπτυξη του Επιχειρηματικού Πάρκου Εξυγίανσης (ΕΠΕ) αρκεί να ληφθούν υπόψη και οι παρατηρήσεις του Δήμου Τανάγρας και ψηφίσαμε αρνητικά στο σκέλος της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ζητώντας να συνταχθεί η Περιφέρεια με τον Δήμο και να απαιτήσουν άμεσα την διόρθωση και την συμπλήρωση της Μελέτης έτσι ώστε να ολοκληρωθεί ταχύτερα το έργο.
3. Έγκριση 4ης τροποποίησης τεχνικού προγράμματος Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας έτους 2024.
Κατά πάγια τακτική ο Περιφερειάρχης φέρνει σε κάθε συνεδρίαση 5-6 το πολύ προσθήκες έργων ή δράσεων στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2024 υποβαθμίζοντας κατ΄αυτόν το τρόπο την λειτουργία και του Περιφερειακού Συμβουλίου αλλά κυρίως απαξιώνοντας το Τεχνικό Πρόγραμμα, αρνούμενος συνάμα την πρότασή μας που
εξαρχής εισηγήθηκε ο Λουκάς Αποστολίδης για την παρουσίαση του Προγράμματος υπό τον τύπο των προγραμματικών δηλώσεων στις εναρκτήριες συνεδριάσεις του υπό την παρούσα Σύνθεση Περιφερειακού Συμβουλίου.
Ξεκαθαρίζουμε ότι κάθε ένα από τα προστιθέμενα έργα ή δράσεις είναι αναγκαία και πρέπει να προχωρήσουν. Η αρνητική μας ψήφος δεν αναφέρεται σε αυτά αλλά στην τακτική της πλειοψηφίας να εισάγει αποσπασματικά τροποποιήσεις στο τεχνικό πρόγραμμα χωρίς παράλληλα να μας ενημερώσει στο Περιφερειακό Συμβούλιο για το συνολικό πρόγραμμα δράσης της όπως έχουμε απαιτήσει.
ΕΚΤΟΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
Εκτός Ημερησίας Διάταξης ζητήθηκε το θέμα των χαλασμένων σχολικών γευμάτων για το οποίο αναπτύχθηκαν και δύο επερωτήσεις από παρατάξεις της μειοψηφίας ενώ η παράταξή μας δια του Περιφερειακού Συμβούλου Δημήτρη Κατσούλη έχει ήδη καταθέσει σχετική Ερώτηση και αναμένει γραπτή απάντηση.
Η ενημέρωση από τον κ. Περιφερειάρχη ήταν:
«1. Είχαν διενεργηθεί έλεγχοι στη συγκεκριμένη επιχείρηση κατά το παρελθόν και συγκεκριμένα από τον Ιούνιο του 2023.
2. Οι υπηρεσίες ανταποκρίθηκαν άμεσα μετά τα περιστατικά τροφικής δηλητηρίασης και διενεργήθηκε έλεγχος πριν εκδηλωθεί πυρκαγιά στην επιχείρηση.»
Από την ενημέρωση αυτή λείπει η συχνότητα των προηγουμένων ελέγχων, προφανώς αναφέρεται σε έναν έλεγχο στην εκπνοή του προηγούμενου σχολικού έτους. Κατόπιν εορτής, μετά την αποκάλυψη των πρόσφατων συμβάντων οι έλεγχοι, όταν μάλιστα γίνονται παράλληλα με τους ελέγχους και άλλων, επίσης
αδρανούντων, αρμοδίων φορέων (ΟΠΕΚΑ, ΕΦΕΤ) χρήσιμοι είναι αλλά λειτουργούν περισσότερο ως «ξεκάρφωμα» για την έλλειψη προληπτικών ελέγχων.
Η παράταξή μας επεσήμανε την έλλειψη προληπτικών ελέγχων και την ασυδοσία στο σύστημα παρακολούθησης της ποιότητας των σχολικών γευμάτων. Την Κυβέρνηση, που διαχειρίζεται κεντρικά το πρόγραμμα, την ενδιαφέρουν οι διαγωνισμοί ανάθεσης, ενίοτε όπως αποδεικνύεται σε ημετέρους, η
χωρίς έλεγχο εφαρμογή του και αγνοεί παντελώς την ουσία που είναι ο έλεγχος στην ποιότητα των παρεχόμενων σχολικών γευμάτων. Ζητήσαμε να ασκεί τακτικούς προληπτικούς ελέγχους η Διεύθυνση Υγιεινής της Περιφέρειας και ταυτόχρονα η Περιφέρεια να παρέμβει θεσμικά για την βελτίωση του
προγράμματος διεκδικώντας και την αποκέντρωσή του αρκεί να διασφαλίζεται η ποιότητα και η αυστηρότητα στους προληπτικούς ελέγχους.
Αλλά ως συνήθως «φωνή βοώντος εν τη ερήμω».