Τέλη κυκλοφορίας 2020: Γλιτώνουν τις αυξήσεις οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων

Οι αλλαγές που έρχονται από την εφαρμογή του νέου τρόπου μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου, δεν θα επιβαρύνουν τους πολίτες

Ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), έφερε οικονομικό πανικό στους ιδοκτήτες νέων αυτοκινήτων για τα τέλη κυκλοφορίας καθώς σε αρκετές περιπτώσεις οι αυξήσεις ήταν πάνω από 100%.

O γρίφος που έχει να λύσει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν είναι εύκολος καθώς ο χρόνος μέχρι το τέλος του έτους δεν είναι αρκετός και οι κινήσεις θα πρέπει να είναι μεθοδευμένες και στοχευμένες. Το θέμα είναι γνωστό στην Πειραιώς και όπως αποκάλυψε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, θα υπάρξει άμεση παρέμβαση.

«Έχουμε επικοινωνήσει με τους συναρμόδιους Υπουργούς, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης. Η οποιαδήποτε αναπροσαρμογή στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων δεν θα οδηγήσει σε επιβάρυνση των πολιτών από τέλη κυκλοφορίας. Θα γίνει όποια αναγκαία προσαρμογή χρειάζεται ώστε η όποια αλλαγή να είναι δημοσιονομικά ουδέτερη» ξεκαθάρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Σύμφωνα με το νέο τρόπο μέτρησης των εκπομπών ρύπων, τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά από την 31η Οκτωβρίου του 2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα:

0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Τι είναι το WLTP

Το Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, είναι ένας νέος τρόπος υπολογισμού εκπομπής ρύπων κα κατανάλωσης καυσίμου που αντικατέστησε το NEDC τον Σεπτέμβριο του 2017 και βάση προγραμματισμού θατον έχει αντικαταστήσει πλήρως το 2021. Η αλλαγή έγινε για οικολογικούς λόγους καθώς η αύξηση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα λειτουργούσε αρνητικά ως προς το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ο WLTP προσφέρει πιο ρεαλιστικές μετρήσεις όχι μόνο για το διοξείδιο του άνθρακα, βάση του οποίου βγάινουν και οι τιμές των τεών κυκλοφορίας, αλλά και για τους υπόλοιπους ρύπους.

Σχετικά