Διαστάσεις επιδημίας… παίρνουν τα eshop-απάτες

Ολοένα και αυξάνονται τα κρούσματα ηλεκτρονικών καταστημάτων που λαμβάνουν παραγγελίες, εισπράττουν χρήματα και στη συνέχεια γίνονται… καπνός. Λίγες ημέρες μετά από την δημοσιοποίηση πορίσματος του Συνηγόρου του Καταναλωτή για την εταιρεία Mobilepoint.gr από τον Συνήγορο του Καταναλωτή, ανακοινώθηκε από την γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή πρόστιμο 250.000 ευρώ για την εταιρεία GF Electronics.

Πρόκειται για μια ακόμη μονοπρόσωπη Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία η οποία δημιούργησε eshop και στη συνέχεια βάρεσε “κανόνι” αφήνοντας ξεκρέμαστους εκατοντάδες πελάτες που με δέλεαρ τις χαμηλές τιμές είχαν προπληρώσει παραγγελίες, οι οποίες δεν εκπληρώθηκαν ποτέ.

Βάσει των στοιχείων που έχουν ανακοινωθεί στο ΓΕΜΗ η GF ELECTRONICS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ συστάθηκε τον Φεβρουάριο του 2019. Σύμφωνα με τις μοναδικές οικονομικές καταστάσεις που αναρτήθηκαν στα τέλη του περασμένου Ιουνίου και αφορούν το διάστημα 1η Μαϊου ως 31 Δεκεμβρίου 2019 η εταιρεία είχε κύκλο εργασιών 2,2 εκατ. ευρώ με κόστος πωλήσεων 2,52 εκατ. ευρώ. Δηλαδή η εταιρεία πουλούσε με ζημιές, οι οποίες μαζί με τα λειτουργικά έξοδα ξεπέρασαν τα 402.980 ευρώ, μέσα σε ένα διάστημα επτά μηνών.

Το πρόστιμο των 250.000 ευρώ, αν και ιδιαίτερα “τσουχτερό”, πιθανότατα δεν θα εισπραχθεί ποτέ. Ο τρόπος που λειτουργούν τα συγκεκριμένα eshop επιτρέπει την γρήγορη εμφάνιση αλλά και την γρήγορη εξαφάνιση τους. Όπως μάλιστα σημειώνουν ειδική της αγοράς, με μια αλλαγή στο όνομα και το λογότυπο, μπορεί το ίδιο ηλεκτρονικό κατάστημα να λειτουργεί με νέα ταυτότητα μέσα ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Αξίζει να σημειωθεί πως τον περασμένο Μάιο η Γενική Γραμματεία Προστασίας του Καταναλωτή επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 330.000 ευρώ σε πέντε ηλεκτρονικά καταστήματα που ακολουθούσαν αυτές τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Απ’ αυτά τα πέντε eshop μόλις ένα φαίνεται να εξακολουθεί να λειτουργεί. Όλα τα υπόλοιπα έχουν εξαφανιστεί από το Διαδίκτυο. Λίγες ημέρες αργότερα ανακοινώθηκε και η επιβολή προστίμου 300.000 ευρώ σε μια και μόνο εταιρεία που διατηρούσε eshop. Είναι άγνωστο το πόσα απ’ αυτά τα πρόστιμα έχουν εισπραχθεί.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή συνιστά στους καταναλωτές να προτιμούν αξιόπιστα και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα και να αποφεύγουν e-shop που απαιτούν, αποκλειστικά, την προείσπραξη του τιμήματος των αγαθών μέσω πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας, paypal ή τραπεζικού εμβάσματος και δεν διαθέτουν την αντικαταβολή ή την ηλεκτρονική πληρωμή τη στιγμή της παράδοσης του προϊόντος ως εναλλακτικό τρόπο πληρωμής.

Σχετικά