Από την 1η Ιανουαρίου 2025, η ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών θα καταστεί υποχρεωτική για όλα τα οχήματα, τόσο ιδιωτικής όσο και επαγγελματικής χρήσης, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, στην εξειδίκευση μέτρων που είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ.
Η νέα αυτή ρύθμιση εντάσσεται σε μια σειρά από μέτρα που λαμβάνονται λόγων των αυξανόμενων επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, πυρκαγιές και σεισμοί, όπου τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί και λόγω κλιματικής αλλαγής.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν όλα τα οχήματα θα πρέπει να είναι ασφαλισμένα έναντι φυσικών καταστροφών, κάτι που μέχρι τώρα δεν ήταν υποχρεωτικό. Η ρύθμιση αυτή θα ισχύει τόσο για τα ιδιωτικά επιβατικά αυτοκίνητα όσο και για τα επαγγελματικά οχήματα, όπως φορτηγά, ταξί και λεωφορεία.
Η νέα ασφάλιση θα καλύπτει ζημιές που μπορεί να προκληθούν από φυσικά φαινόμενα, όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές. Η υποχρεωτική ασφάλιση θα συμβάλει στην άμεση αποζημίωση των ζημιών που μπορεί να προκληθούν από τέτοιου είδους καταστάσεις.
Οι τιμές φυσικά αναμένεται να εξαρτώνται από την αξία του οχήματος, την περιοχή στην οποία βρίσκεται και το επίπεδο κινδύνου της περιοχής.
Υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτων για φυσικές καταστροφές: Τα… καλά και τα κακά
Από τη μία αυτή η κίνηση αναμένεται να εξασφαλίσει άμεσα αποζημίωση των οδηγών σε περίπτωση καταστροφικών φαινομένων και αν τα οχήματά τους υποστούν σοβαρές υλικές ζημιές, από την άλλη θα αυξήσει κατά πολύ τα χρήματα που θα δίνουν για την ασφάλεια του αυτοκινήτου τους.
Σημειώνεται ότι όλοι οι οδηγοί που έχουν αγοράσει το αυτοκίνητό τους με δάνειο -παραδείγματος χάρη- είναι υποχρεωμένοι να ασφαλίσουν για φυσικές καταστροφές το όχημα τους, μιας και επί της ουσίας «ανήκει στην τράπεζα».
Επιπλέον πολλοί οδηγοί που έχουν καινούργιο αυτοκίνητο ή το «περιποιούνται» είναι επίσης πολύ πιθανό να τα ασφαλίζουν για τα… πάντα.
Όμως, στην Ελλάδα, και ειδικά σε μεγάλες πόλεις, κυκλοφορούν «αρχαία» και «κατά… τρακαρισμένα» αυτοκίνητα όπου οι ιδιοκτήτες το έχουν για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη όπου το παρκάρισμα είναι «αδύνατο» και οι δρόμοι είναι σχεδόν κατεστραμμένοι.
Οπότε στους οδηγούς -που δεν είναι και λίγοι- που έχουν ένα ΙΧ για τις βασικές τους μετακινήσεις και η αξία του μπορεί να είναι ακόμα και κάτω από 1500 ευρώ, είναι ομολογουμένως ένα έξτρα «βάρος» και «πεταμένα χρήματα» η ασφάλεια για φυσικές καταστροφές.
Τονίζεται ότι οι ασφάλειες έχουν ήδη αυξηθεί σε σχέση με το 2023 και γενικά υπάρχει μόνιμα μια… αύξηση.
Φυσικά πολλές ασφαλιστικές εταιρίες προσφέρουν ευκαιρίες και προσφορές, αλλά η αύξηση παραμένει αύξηση.
Ένα ακόμα που πρέπει να λυθεί είναι το έξης, έστω ότι κάποιος έχει κάνει τώρα ασφάλεια χρόνου -χωρίς για φυσικές καταστροφές-, δηλαδή λήγει τον Σεπτέμβρη του 2025, θα πρέπει τον Ιανουάριο να κάνει έξτρα-πρόσθετη ασφάλεια, ή δεν θα τον «πιάσει» το μέτρο;
Το ίδιο ισχύει φυσικά και για όσους πχ κάνουν την ασφάλεια τους τον Δεκέμβρη ή τον Ιούνιου… και πάει λέγοντας.
Σε κάθε περίπτωση, το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται οι παραπάνω απορίες να λυθούν και να γίνει «εξειδίκευση στην εξειδίκευση» για την υποχρεωτική ασφάλεια αυτοκινήτων από φυσικές καταστροφές.