Την ολοκλήρωση και έγκριση των απαραίτητων μελετών ωρίμανσης του έργου Μακρακώμη-Τυμφρηστός προχωρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να μπορέσει να προχωρήσει στην φάση της υποβολής των προσφορών τα έξι σχήματα που συμμετέχουν στον διαγωνισμό. Με βάση τις μελέτες που πρέπει να γίνουν η ολοκλήρωση του διαγωνισμού θα μπορεί να επιτευχθεί το 2026.
Ήδη από τον περασμένο Ιούλιο η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ανακοίνωσε την απόφαση έκδοσης έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) του έργου. Με τη διαδικασία δημοπράτησης σε εξέλιξη, η απόκτηση αυτής της έγκρισης ανοίγει το δρόμο για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου.
Οι μελέτες ωρίμανσης του έργου εκπονούνται στα πλαίσια δύο συμβάσεων (γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες). Έχει εκπονηθεί το στάδιο του γεωμετρικού σχεδιασμού και η Α’ Φάση γεωτεχνικών ερευνών, υποβλήθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου στην αρμόδια υπηρεσία περιβαλλοντικής αδειοδότησης, που είναι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας όπου και εκδόθηκε όπως αναφέρθηκε παραπάνω η ΑΕΠΟ.
Μετά την έκδοση της ΑΕΠΟ ακολουθεί η ολοκλήρωση και έγκριση για τις μελέτες ωρίμανσης του έργου. Θα ακολουθήσει η ένταξη σε πρόγραμμα χρηματοδότησης, η έγκριση της μελέτης κτηματολογίου και η κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης. Τότε το έργο θα θεωρείτα ώριμο και ικανό για να ξεκινήσει το Β’ Στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, ήτοι η πρόσκληση των τελικώς επιλεγέντων διαγωνιζομένων του Α σταδίου, για υποβολή προσφοράς.
Το έργο προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ, δημοπρατήθηκε στις 25 Οκτωβρίου μέσω ΕΣΗΔΗΣ, με κλειστή διαδικασία σύμφωνα με τα άρθρο 28 και 50 του ν.4412/2016 μέσω δύο σταδίων: Α’ Στάδιο: Προεπιλογή – Πρόσκληση εκδήλωσης Ενδιαφέροντος με την υποβολή αίτησης συμμετοχής και Β’ Στάδιο: Πρόσκληση υποβολής προσφορών – Ανάθεση.
Με την υπ. αρ. Δ.Ο.Υ./66503/04-03-2024 απόφαση, εγκρίθηκε το Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού στο πλαίσιο του Α΄ Σταδίου του διαγωνισμού και του πίνακα των τελικώς έξι (6) επιλεγέντων που θα κληθούν να υποβάλουν προσφορά στο Β’ Στάδιο.
Τα σχήμα τα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον είναι: 1.AVAX, 2.ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ, 3.ΤΕΡΝΑ, 4.ΜΕΤΚΑ-AKTOR, 5.ΙΝΤΕΡΚΑΤ-ΕΡΓΟΔΟΜΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑΣ-ΕΡΓΟΚΑΤ, 6.TRACE-ΤΕΚΑΛ-ΕΛΙΚΑ.
Υπενθυμίζεται ότι η υπό μελέτη οδός «Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού» ξεκινά επί της υφιστάμενης οδού Λαμίας – Καρπενησίου, από το ανατολικό μέτωπο της σήραγγας Τυμφρηστού και κατευθύνεται δυτικά, όπου συνδέεται με το πέρας της Παράκαμψης Μακρακώμης.
O κεντρικός άξονας της οδού έχει συνολικό μήκος 28,26 km, ενώ προβλέπονται 28 οδοί αποκατάστασης του τοπικού δικτύου, οι οποίες εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο προσβάσεις σε ιδιοκτησίες και αποκατάσταση δασικών ή αγροτικών οδών που διακόπτονται από τη διέλευση της χάραξης. Το έργο στο σύνολο σχεδόν του μήκους του (με εξαίρεση μικρά τμήματα στα άκρα του έργου) ακολουθεί νέα χάραξη.
Οι μελέτες για το τμήμα Σταυρός-Καστρί
Β) «Αναβάθμιση του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι: Τμήμα Σταυρός – Καστρί».
Αφορά στη βελτίωση του 1ου τμήματος της Ε.Ο.38 και συγκεκριμένα στο τμήμα Σταυρός – Καστρί, με αρχή του έργου τον κόμβο συμβολής του Ε65 με την Ε.Ο. Λαμίας – Καρπενησίου και τέλος την αρχή του έργου Παράκαμψη Μακρακώμης, μήκους περίπου 17 χλμ. περίπου, με εφαρμογή τρίιχνης τυπικής διατομής (2+1 λωρίδων ανά κατεύθυνση), με κεντρική νησίδα.
Οι μελέτες ωρίμανσης του έργου εκπονούνται με την υποβοήθηση Τεχνικού Συμβούλου στα πλαίσια της από 31-01-2025 εκτελεστικής σύμβασης της από 14-03-2022 Συμφωνίας Πλαίσιο: «Παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου της διοίκησης σε διαφορετικά στάδια ωρίμανσης και υλοποίησης των έργων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» και αναμένεται η υποβολή των μελετών.