Ο μέσος οδηγός της Αθήνας, φέτος έχασε 70 ώρες στο μποτιλιάρισμα ενώ πέρυσι 37. Η πρωτεύουσα μας πλέον καταλαμβάνει την 30η θέση στον χάρτη των πιο πολυσύχναστων πόλεων παγκοσμίως από την 35η που ήταν το 2020.
Όπως έχουμε ξαναπεί, η επιστροφή στην πραγματικότητα μετά το lockdown είναι κάτι καινούργιο.
Ο φόβος της διασποράς του ιού στα Μ.Μ.Μ. έχει στρέψει πολλούς στην ασφάλεια του ι.χ. και πλέον δεν υπάρχουν ώρες αιχμής καθώς κάθε ώρα είναι αιχμής σε Αθήνα αλλά και Θεσσαλονίκη. Την μελέτη υπογράφει ο αναλυτής της INRIX Inc Bob Pishue ο οποίος δηλώνει πως η κίνηση στις πόλεις αποτυπώνει τις διαφορετικές προσεγγίσεις των κυβερνήσεων στους περιορισμούς της πανδημίας, των δομών των πόλεων αλλά και της δυνατότητας της τηλεργασίας.
Για την Αθήνα
Ο μέσος όρος ταχύτητας στο κέντρο της Αθήνας είναι 24χλμ/ώρα, όταν πέρυσι ήταν 26 χλμ/ώρα και το 2019 ήταν 19 χλμ/ώρα. Περιφερειακά του κέντρου η μέση ταχύτητα είναι 35χλμ/ώρα, δηλαδή όσο πέρυσι, ενώ το 2019 ήταν 32 χλμ/ώρα. Τέλος, μέσα στον αστικό ιστό της Αθήνας ο μέσος όρος ταχύτητας είναι 14 χλμ/ώρα, όταν πέρυσι ήταν 15χλμ/ώρα.
Για την Θεσσαλονίκη
Η συμπρωτεύουσα αν και σε καλύτερη μοίρα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα. Βρίσκεται στην 48η θέση, παγκοσμίως, στον χάρτη των πολυσύχναστων πόλεων, ενώ ο μέσος οδηγός μέσα στο 2021 είχε συνολικά 22 χαμένες ώρες.Ο μέσος όρος ταχύτητας το 2020 στο κέντρο της πόλης ήταν 20χλμ/ώρα, ενώ το 2019 ήταν μόλις 18 χλμ/ώρα. Λίγο πιο περιφερειακά η μέση ταχύτητα ήταν 23 χλμ/ώρα το 2020, έναντι 25χλμ/ώρα που ήταν το 2019. Μέσα στον αστικό ιστό ο μέσος όρος ταχύτητας ήταν 18χλμ/ώρα το 2020, έναντι 13χλμ/ώρα που ήταν το 2019.